nepvlees ja of nee?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Re: nepvlees ja of nee?

Bericht door Renee1137 »

Kipspiesjes van de Vegetarische Slager, mmm... morgen weer op de BBQ. Bijkomend voordeel: Je overtuigd er mensen keihard mee dat veganisme geen zelfkastijding is. Gekruid met kipkruiden proef je het verschil gewoon niet - en dit niet volgens mijzelf (weet niet zo goed meer hoe kip proeft, lang geleden) maar volgens een poelier :P (ja ik bbq wel eens met poeliers)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Ananas

Bericht door Ananas »

Renee1137 schreef: (ja ik bbq wel eens met poeliers)
hmmmmm gebarbecuede poeliers

Wen

Bericht door Wen »

ipspiesjes van de Vegetarische Slager, mmm... morgen weer op de BBQ. Bijkomend voordeel: Je overtuigd er mensen keihard mee dat veganisme geen zelfkastijding is
Helemaal mee eens. De eerste stap is mensen laten zien dat je lekker kan eten als je veganist bent. (y)

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Ik laat vlees- en viseters graag zien dat ik NET zo lekker kan eten als zij (want dat is vaak het argument "vlees is zo lekker"), dat het er ook zo uitziet als hun eten, maar..............dat het gezonder is, beter voor het milieu en veel beter voor de dieren.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Ik laat vlees- en viseters graag zien dat ik NET zo lekker kan eten als zij
Dat doe ik ook inderdaad.
Gisteren zijn we uit eten geweest met een nieuw bevriend stel wat totaal niets weet over veganisme.
Bij dit restaurant (Spinosa in Leeuwarden http://www.eetcafespinoza.nl/home/) hadden ze een vega menulijst en kon ik kiezen uit drie verschillende voor-, hoofd- en nagerechten.
De mannelijke helft van dit stel wilde alles proeven en heeft alles opgegeten wat ik niet op kon (de helft ongeveer....).
Hij heeft direct zijn woorden terug genomen dat 'er niets overblijft als je veganistisch eet' en hij vond het echt heerlijk en dat was het ook.

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ananas schreef:
Renee1137 schreef: (ja ik bbq wel eens met poeliers)
hmmmmm gebarbecuede poeliers
xD rofl

Ik merk overigens wel dat ik, doordat ik tegenwoordig zo gezond eet, echt heel slecht tegen BBQ'en kan. Ook vegan is alles doordrenkt met olie (tenminste, wel als je omni's wil laten zien dat veganisme geen zelfkastijding is). Knoflooksaus (aangepast van het briljante EVA recept voor veganaise), marinades... Ik krijg er snel buikpijn van. Hopelijk vanavond niet zo'n last van. Rustig aan doen :P

Ik heb voor vanavond:
- 'kip'spiesjes met kipkruiden
- seitanspiesjes met ketjap-marinade
- 'gehakt'balletjes in zoete marinade

En nog een hele hoop salades en saus. Met als toetje; ananasspiesjes en banaan van de BBQ mét chocola danwel mokkasaus.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Ananas

Bericht door Ananas »

Renee1137 schreef:
Met als toetje; ananasspiesjes
:(

Ananas

Bericht door Ananas »

Wel balen zeg dat je er zo'n last van krijgt. Maar het klinkt hartstikke lekker :mrgreen: snap niet waarom mensen dan nog zo gehecht blijven aan hun lapje vlees (al was het maar omdat lapje gewoon een vies woord is).

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ananas schreef:
Renee1137 schreef:
Met als toetje; ananasspiesjes
:(
xD met mokkasaus! Je was heel lekker :P

Het viel gelukkig mee, ik had rustig gegeten en niet te veel, met stokbroodjes tussendoor als absorbtiemateriaal :P en dat hielp enorm!

Lapje is inderdaad een heel vies woordje :D 'koteletje' heb ik ook altijd zo'n raar vies woord gevonden :D

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Sorry.. Off topic..:
MoniqueS schreef: Gisteren zijn we uit eten geweest met een nieuw bevriend stel wat totaal niets weet over veganisme.
Bij dit restaurant (Spinosa in Leeuwarden http://www.eetcafespinoza.nl/home/) hadden ze een vega menulijst en kon ik kiezen uit drie verschillende voor-, hoofd- en nagerechten.
Hebben ze daar een aparte kaart voor? De vegetarische gerechten online bevatten allemaal kaas?
Wil graag eens een dagje naar Leeuwarden, dan is dit een leuk idee.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

veggie84

Bericht door veggie84 »

trouwens wat ik merk is dat bij mij na er zo beetje kennis mee gemaakt te hebben, het gebruik van nepvlees/kaas verminderd.

Niet dat het niet lekker is, maar gewoon, ik zit voor mezelf meer met met de vraag/het gevoel of al dat soja wel goed voor me is.

Want lekker is het zeker.

En al die kaas waar boven over gepraat wordt :S IK zweer ik ken al dat niet, heb maar 2 merken geprobeerd of zo, vindt het wel goed zo. Ben niet echt op zoek meer snapje, niet dat ik er niet voor opensta.

Plaats reactie