verslaafd aan chocola

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
glitters
Leefwijze: part-time veganist

verslaafd aan chocola

Bericht door glitters »

Hoi mensen
Nou over het algemeen eet ik bijna alleen plantaardig. Ik zal nooit een glas melk inschenken om dat op te drinken en ik vermijd het ook in alle producten. Maar alleen die verdomde chocola dat blijft echt altijd een struikelpunt. Mijn moeder haalt altijd heel veel melkchocola in huis en dat legt ze meestal in een kastje en daar kan ik dan soms zo'n veel zin in hebben. En ik vind melkchocola of wit ook altijd lekkerder dan puur.
En ik weet wel dat er ook heel veel lekkere vegan soorten te koop zijn alleen zijn die altijd zo duur dus die koop ik niet zo vaak (nooit). Nog iemand die hier moeite mee heeft?
Iemand die tips heeft? Hoe kom ik dr nou van af?? Ik denk elke keer dat ik wel zonder kan maar elke keer blijkt weer van niet. :|
Do not let the pain make you hate

Mijn marktplaats link met oa:
RAW CHOCOLATE!

http://verkopers.marktplaats.nl/7672046

Fynnya

Re: verslaafd aan chocola

Bericht door Fynnya »

Ken je Maitre Mathis?
Dat is rijstmelkchocolade, eigenlijk hetzelfde als Bonvita (het wordt ook door hen gemaakt), maar dan niet biologisch (geloof ik). En het wordt gewoon verkocht bij de AH, dus een stuk goedkoper dan de gewone Bonvita en andere bio choco's. Misschien dat het vergeleken met de Euroshopper chocola enzo wel nog duur is, maar ik vind het een prima prijs én ontzettend lekker. Ze hebben gewone, met gepofte rijst, en met koffiesmaak oid.

Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem. Ik wil geen chocopasta met suiker gebruiken, en als ik 'm gewoon niet in huis zou hebben, zou dat prima lukken. Alleen wil mijn lief die dus wel eten, waardoor ik toch af en toe 'm gebruik. Helemaal niet vaak, maar toch.

Drawion_Kuda

Bericht door Drawion_Kuda »

Alberthein heeft in het allergie rek veganistische chocola voor 1,50 per gewoon grote reep.
Mocca, melk, melk met rijst.

heeerlijk!

rijstmelkchocola :)

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Drawion_Kuda schreef:Alberthein heeft in het allergie rek veganistische chocola voor 1,50 per gewoon grote reep.
Dat is dus de Maitre Mathis :)
Maar het ligt inderdaad in het rek met allergieën-voedsel, dat is wel belangrijk om te weten inderdaad (y)

glitters

Bericht door glitters »

Fynnya schreef:
Drawion_Kuda schreef:Alberthein heeft in het allergie rek veganistische chocola voor 1,50 per gewoon grote reep.
Maar het ligt inderdaad in het rek met allergieën-voedsel, dat is wel belangrijk om te weten inderdaad (y)
Oh, cool! Ik wist niet eens dat er een allegie rek was. Waar kan ik die aan herkennen?
Do not let the pain make you hate

Mijn marktplaats link met oa:
RAW CHOCOLATE!

http://verkopers.marktplaats.nl/7672046

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

glitters schreef:
Fynnya schreef:
Oh, cool! Ik wist niet eens dat er een allegie rek was. Waar kan ik die aan herkennen?
Aan al de zonnatura producten die er bij liggen.

lena

Bericht door lena »

Fynnya schreef:Ken je Maitre Mathis?
Dat is rijstmelkchocolade, eigenlijk hetzelfde als Bonvita (het wordt ook door hen gemaakt), maar dan niet biologisch (geloof ik).
En niet Fair Trade. Ik heb dat nog nagevraagd bij Bonvita, het leek mij dat zo'n verantwoord bedrijf toch niet ineens slaafchocola ging gebruiken, maar wel dus, want de klant (AH in dit geval) bepaalt.

Misschien wel een idee om AH daarop aan te spreken, want er komt wel steeds meer Fair Trade chocola. Hun eigen merk chocoladerepen zijn Utz gecertificeerd, en de paaseitjes waren dat ook.

Oceana

Bericht door Oceana »

Vegantastic schreef:
Dat is (bij mijn AH) niet meer waar. De Zonnatura producten zijn nu juist verspreid over de hele winkel.
Alleen een paar producten die ze nergens anders bij kwijt konden liggen nog apart.
Die chocola ligt bij mij bij de Glutenvrije producten en de natrium en/of suikervrije spullen!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Oceana schreef:
Vegantastic schreef:
Dat is (bij mijn AH) niet meer waar. De Zonnatura producten zijn nu juist verspreid over de hele winkel.
Alleen een paar producten die ze nergens anders bij kwijt konden liggen nog apart.
Die chocola ligt bij mij bij de Glutenvrije producten en de natrium en/of suikervrije spullen!
Bij mij ligt dat nog allemaal bij elkaar in de winkel. Ook bij de andere AH's hier. Maar kan natuurlijk verschillen per winkel.

Emiel

Bericht door Emiel »

Ik vind deze erg lekker. Die rijstmelkchocola van Bonvita wat minder eigenlijk qua smaak en structuur. Even een vraag; die pure, biologische ft chocola van AH, die is toch wel vegan (toch toch?)

Zen

Bericht door Zen »

Emiel schreef:Even een vraag; die pure, biologische ft chocola van AH, die is toch wel vegan (toch toch?)
Ik dacht dat AH alleen pure fair trade repen had van Verkade. Die zijn vegan voor zover ik me kan herinneren.

Hoewel, volgens Wanda is chocolade nooit vegan vanwege de uitbuiting van mensen (ook dieren). Je hebt natuurlijk fair trade chocolade maar zelfs een merk als Tony Chocolonely dat zich sterk profileert als fair trade is nog slechts op weg naar 100% slaafvrije chocolade.

Maar als je die redenering doortrekt dan zijn dus ook alle producten waarbij dieren voor landbewerking worden gebruikt niet vegan. Ik heb dat laatst al eens een keer opgemerkt in een ander topic en het zou goed zijn om dat beter in kaart te hebben (in welke landen dat nog veelvuldig voorkomt en dan ook met name bij de productie van welke gewassen/voedingsmiddelen)

Je kunt jezelf overigens ook afvragen of misstanden op cacaoplantages zo uniek zijn wat betreft de schending van mensenrechten maar chocolade staat er duidelijk om bekend...
Cut cold stone with a warm heart

Berti

Bericht door Berti »

het merk vivani heeft geweldige choco...ook vegan (die met mint, met sinaasappel, puur in ieder geval.)
meestal te koop op biomarkten en in biowinkels.
helaas niet hier in noord limburg....

Truus

Bericht door Truus »

Berti, ken je Lovechoc? Het is wel idioot duur, circa €3,25 voor een reepje van 40 gram, dus omgerekend meer dan €8 voor 100 gram. Wanneer je dat eenmaal op je tong hebt gevoeld, besef je wat een goedkope rommel al die andere chocola is. Een voordeeltje: van 40 gram kun je niet dik worden, en voor die prijs, zul je het vast niet per kilo achter je kiezen slaan...

Berti

Bericht door Berti »

ja ik ken het en koop het dus niet omdat het zo duur is.
als ik echt goeie chocomel wil hebben maak ik dat met pure chocola van 70% (deze is meer geschikt voor keukengebruik dan met lager percentage), je krijgt dna ook die rijke dikke smaak vind ik.
over het algemeen ben ik tevreden met gewoon goeie cacao ...maar soms, als je iets speciaals wilt.

Emiel

Bericht door Emiel »

Deze is ook erg lekker, vandaag gekocht.
http://odinwinkel.nl/media/catalog/prod ... _38233.jpg
Valt qua prijs best mee, €1.95 bij Ekoplaza.

Berti

Bericht door Berti »

mijn chocolatip voor betaalbare choco is de xenos...zeker voor de pure soorten kan je daar goed slagen.
prijs max 1 euro voor een reep...

Drawion_Kuda

Bericht door Drawion_Kuda »

In biologische winkels kun je vaak ook vegan rijstmelk chocolade repen kopen.
En verder puren repen ja..
En online webshops als www.veggi-deli.nl

Berti

Bericht door Berti »

veggi deli is veel te duur...wel leuk als extraatje voor een gelegenheid of zo....

ooit de booja booja geprobeerd.......OOOOOOOORRRGASMMM....;)

Plaats reactie