Omega 3 vetzuren

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Apraxia
Leefwijze: veganist

Omega 3 vetzuren

Bericht door Apraxia »

Wie van jullie neemt dagelijks extra omega 3 in d.m.v olie of een capsule o.i.d?

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Lijnzaadolie

Bericht door Marcello »

Ik gebruik vrijwel dagelijks een beetje lijnzaadolie i.v.m. hiermee.

Jo:)

Bericht door Jo:) »

Ik moet van mezelf dagelijks lijnzaadolie gebruiken, maar vergeet het altijd.

Bestaan er vegan omega 3 capsules dan???
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Ik neem het dagelijks via mijn brood.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik neem geen omega3 in. Misschien alleen kleine hoeveelheden uit het eten, maar slik niet een omega3pil oid extra.

Jo:)

Bericht door Jo:) »

Wanda schreef:Ik neem het dagelijks via mijn brood.
Brood met omega-3? Stoppen ze daar dan gewoon kunstmatige omega-3 in ofzo? Cool :(
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Jo:) schreef:Brood met omega-3? Stoppen ze daar dan gewoon kunstmatige omega-3 in ofzo? Cool :(
Niet kunstmatig. Ze voegen gewoon flaxseed (= lijnzaad?) toe. 600 mg omage 3. Verder gooien ze B12 en vitamine D in het brood.
Heel fijn allemaal. Alleen balen dat dit brood niet biologisch is.
Ze maken het hier plaatselijk in Wisconsin.

Opeens verscheen er echter in plaats van D2, D3 in de ingredientenlijst. Door vele klachten hebben ze het weer door D2 vervangen. Er bleef echter D3 in de ingedienten staan, omdat ze hun zakken eerst moesten opmaken. Ik merk dat er nu nog steeds D3 op de zak staat?! Ze hebben wel veel zakken op te maken. Ik vraag me daarom af of ze eerst heel lang de D2 zakken ook opgemaakt hebben toen ze al met D3 begonnen waren. Ik ga ze toch weer eens bellen denk ik om er helemaal zeker van te zijn dat het toch echt D2 is nu.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Misschien als je het aardig vraagt (en meerdere ook) dat ze gaan nadenken of ze een biologische variant maken :)

Gast

Bericht door Gast »

misschien een achterhaalde vraag, maar waarom precies dit te gebruiken, wat mis je als je het niet gebruikt?

Apraxia

Bericht door Apraxia »

hier een hele topic erover op Vegatopia.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

DeNatuur.NL schreef:Misschien als je het aardig vraagt (en meerdere ook) dat ze gaan nadenken of ze een biologische variant maken :)
Je hebt gelijk Alex. Zal ik eens doen.
Ze zijn behoorlijk succesvol. Ze verkopen niet alleen in gezondheidswinkels, maar ook in gewone supermarkten. Ze hebben heel veel varianten (zelfs low carb), dus misschien kan er nog wel een variant bij.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Ze hebben nu ook wafels met omega 3. Net voor het eerst geproefd.
Ik moet zeggen dat het een heel plezierige manier is om omega 3 binnen te krijgen!!! Ook goed voor de kinderen. :)

Brigitte

Bericht door Brigitte »

Alleen Omega 3 gebruiken is niet goed. Het is van belang om de juiste verhouding aan te houden tussen Omega 3, 6 en 9. Lijnzaadolie is te eenzijdig. Er is veganistische olie in de handel die de juiste balans bevat. Twee soorten zelfs. Althans, dat hebben ze mij beiden telefonisch verklaard. Ikzelf gebruik Perfect Balance. 1 Eetlepel per dag.

- Perfect Balance, zie: Witsenburg

- Udo's Choice, zie: Biodream

Brigitte.

Dave

Bericht door Dave »

Let op de Perfect Balance capsules.
Bij De Natuurwinkel te Delft: 90 stuks voor 17,95 euro
Deze zijn NIET veganistisch: voor de capsules wordt gelatine en glycerol gebruikt.
Jammer, want op de capsules zat ik net te wachten

Dave

Bericht door Dave »

Voor jullie ter info
============================================
Geachte Witsenburg,

Ik ben sinds kort veganistisch en gebruik Perfect Balance in vloeibare vorm. Graag had ik dit supplement in capsules gehad, omdat het gemakkelijker is om mee te nemen.

Bij De Natuurwinkel (Vrouwjuttenland 33-35 te Delft) ben ik Perfect Balance tegengekomen in de vorm van capsules. Helaas bleken deze capsules niet veganistisch te zijn, omdat er gelatine en glycerol in verwerkt is.

Veganistische producten mogen namelijk niets van dierlijke oorsprong bevatten.

Is dit nog door jullie aan te passen, want zo missen jullie een belangrijke doelgroep. Er zijn veel veganisten die hun supplementen het liefst in capsules innemen.

Graag verneem ik van u een reactie.

Met vriendelijk groet,

Dave xxx
Leiden

=============================================
Beste Dave,

Ik begrijp je vraag maar al te goed en zou het liefst een vegetarische capsule op de markt brengen. Top op heden is dat echter niet mogelijk. Er zijn vegetarische capsules op de markt. Dit zijn zogenaamde ‘hard gels’. Deze kunnen echter niet meer bevatten dat 500 mg terwijl mijn capsules (soft gels) 1000 mg bevatten. Bedrijven die het capsuleren voor ons doen durven geen garanties te geven dat de vegetarische soft gels die zij maken goed blijven. Met goed blijven doelen zij op de vorm en eventuele lekkage. Dat soort problemen kunnen wij ons absoluut niet veroorloven.

Bovendien ben ik persoonlijk van mening dat capsules – die bovendien veel duurder zijn dan onze blend in verse vorm- alleen gebruikt moeten worden als men reist of een verse olie absoluut niet kan verdragen. Beter vind ik het om de olie dan te mengen met iets anders zoals sappen e.d. en/of ons product The Missing Link. Ik ‘daag’ je uit om dat te proberen en verzeker je dat dit de lekkerste shake is die je ooit gedronken hebt.

Kom anders gerust eens bij ons langs in Roelofarendsveen, De Lasso Zuid 3a. Dan kun je het daar proberen. Wel even bellen van te voren.

Met vriendelijke groet,

Martien J.C. Witsenburg

Witsenburg natural products

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Dave schreef:Ik ‘daag’ je uit om dat te proberen en verzeker je dat dit de lekkerste shake is die je ooit gedronken hebt.
Een shake met omega's die lekker smaakt?????
Neem zijn uitdaging alsjeblieft aan. Ik ben heel benieuwd! :)

Gast

Bericht door Gast »

Hier staat ook iets over essentiële vetzuren:

http://www.solgar.nl/product.php?categid=6

Dennis

Bericht door Dennis »

ik dacht dat ik aardig op de hoogte was van vitamines, mineralen, etc. maar dit is compleet nieuw voor mij!

waar gaat het in hemelsnaam over :)

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Een shake met omega's die lekker smaakt?????
Zo af en toe maak ik iets van een shake/smoothie achtig iets met een banaan en wat ander fruit. Meestal doe ik daar ook een scheutje lijnzaadolie in. Zie je niets van, proef je niets van.

Soms roer ik wat van dat spul door de yofu. Smaakt ook best.

Meestal neem ik het met een slok sojamelk. Het is niet echt speciaal, maar het smaakt zo een stuk beter dan met water.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Hoe vaak moet je dat innemen,
elke dag, elke week, om de dag??
En waar kun je lijnzaadolie krijgen??

Plaats reactie