Buitenshuis vegan zijn

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Liadan
Leefwijze: veganist

Re: Buitenshuis vegan zijn

Bericht door Liadan »

Wat trouwens ook wel fijn was dat ik bij een koffiezaakje in Rotterdam, volgens mij heette die Trenta Secondi, lekker sojacappuccino kon krijgen :D

hippyflower

Bericht door hippyflower »

Mijn vriend is niet vegan maar respecteert mijn keuze wel maar het probleem ligt meer andersom.
Dat er vlees+melk in de koelkast ligt naast mijn veganspullen vind ik moeilijk te verteren.
Het blijft een gevoel van als ik het accepteer,dan ga ik er mee akkoord. Ik ben niet meer zo fel (typisch ex-vleeseter reactie) maar kan het niet laten om bij misstanden met dieren op tv of bij het uitbreken van een nieuwe dierenziekte commentaar te leveren over hoe mensen met dieren omgaan.
Ik erger mijzelf aan mensen die zich druk kunnen maken om (in mijn ogen) onbenullige zaken maar (onnodig)dierenleed blijkbaar accepteren.
Buiten de deur eten vind ik lastig,vooral met grotere groepen en als mensen niet bekend zijn met een vegan leefwijze.
Vroeger had ik nog wel eens de neiging om te zeggen dat ik geen melkprodukten verdroeg,dan hoefde je minder uit te leggen en werd het makkelijk geaccepteerd en begreep iedereen het.
Ook heb ik de neiging om in een groep "vooral niet moeilijk te willen zijn "in de keuze van n bepaald restaurant. Tot je merkt hoe veeleisend de anderen zijn. :govegan:
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Wen

Bericht door Wen »

Ik denk dat als je hem aanvalt of hem bekritiseerd je hem juist verder van veganisme jaagt. Praten over wat je van situaties denkt of waarom jij vegan bent lijkt me normaal in een relatie. Gewoon hem niet aanvallen.
Mijn man heeft geen feeling voor idealen , maar respecteert mij en omdat ik hem niet aanval en hem de keuze laat, leeft hij thuis vegan, puur voor mij en omdat vegan ook lekker is.

Brent

Bericht door Brent »

hippyflower schreef:Dat er vlees+melk in de koelkast ligt naast mijn veganspullen vind ik moeilijk te verteren.
Het blijft een gevoel van als ik het accepteer,dan ga ik er mee akkoord. Ik ben niet meer zo fel...:
Met een vleeseter een relatie hebben [fysiek gesproken] is voor mij al een heel vervelend idee, maar om vlees in mijn koelkast te moeten tolereren zou echt een paar bruggen te ver zijn.
Een buitenlandse kennis van mij wierp eens na een busreis vlees en eieren in mijn koelkast terwijl hij wist hoeveel moeite ik daarmee heb en hij is bij mij als logee sindsdien niet meer welkom.

Wat mensen zelf doen mogen ze wat dit betreft uiteraard nog steeds helemaal zelf weten, maar laat mij er buiten en breng het zeker niet mijn woning in.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

hippyflower

Bericht door hippyflower »

Mijn vriend heeft ook niet echt feeling voor idealen, alhoewel als ik er met hem over praat hij het best begrijpt en vind dat ik gelijk heb maar het niet haalbaar is.
Op zijn manier houdt hij zeker rekening met mij,maakt mij attent op dingen,zal mij nooit afzeiken maar denkt dat je situaties nu eenmaal niet makkelijk verandert.
Het laatste wat ik wil zijn is een verzuurd iemand die moeilijk doet over alles en alleen maar overal dierenleed ziet.
Maar hoe meer je weet van allerlei leed en misstanden hoe moeilijker dat te vergeten is.
Het is weer bijna kersttijd,ook zo n beladen tijd.
Tja, wat komt er dan wel de koelkast in of niet. Een leuke koelkast trouwens,vol met magneten met daarop teksten als: meat-free zone, veganfriendly fridge (nog uit mijn singles tijd en dat ie zeker vegan friendly was).
Of uit eten met de familie,die nog steeds vindt dat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd is.
Of zich met bepaalde ingredienten ernstig afvraagd of ik dat wel "mag". Wel mag? Ik MAG alles, ik hoef het alleen niet! :lol:
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Ik vond vlees in de koelkast ook een gruwel. Maar....we hebben een oplossing (die voor mij werkt). Het vlees ligt in een afgesloten bak én ik heb een hele plank voor mezelf in de koelkast.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

jet
Moderator

Bericht door jet »

@hippyflower: zeer herkenbaar!
Vlees ligt hier in de koelkast in aparte bakjes (net als de plakjes kaas), en that's it. Mijn vriendje eet ook regelmatig vega(n) met mij mee (ik eet vegan, maar hij wil ook nog wel eens vegan+kaas doen.....), en hij houdt ook rekening met mij. Zelf ziet hij het inderdaad anders, en soms levert dat wat strubbelingen op....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie