Veganist met vallen en opstaan

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
hippyflower
Leefwijze: veganist

Re: Veganist met vallen en opstaan

Bericht door hippyflower »

Granny,

Bij veggie-deli online shop ook zakjes (staafjes) koffiemelkpoeder, makkelijk mee te nemen voor onderweg of op t werk.
En maak je niet druk als je niet vegan genoeg bent of dat je niet 100% vegan bent, ieder doet wat ie kan, alles helpt, blijf je bewust van je keuzes en alle beetjes helpen. :D
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Granny
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Bericht door Granny »

Thanks Hippyflower :wink:
IMG_1465 paintp.jpg
[attachment=0]

@ Truus, hier nog een foto van een quiche wat ik laatst eens gemaak had, eentje met brocolie, tomaten, asperges en geroosterde pijnpoompitten. Erug lekker..... :grin:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yogashirt Online - Onlineshop met t-shirts voor Yoga, New age enz.: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl

Truus

Bericht door Truus »

Granny schreef:@ Truus, hier nog een foto van een quiche wat ik laatst eens gemaak had, eentje met brocolie, tomaten, asperges en geroosterde pijnpoompitten.
Wat heb ik nou aan een foto? Nodig me liever uit aan tafel... :wink: :lol: :twisted: :wink:

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny »

[quote="TruusWat heb ik nou aan een foto? Nodig me liever uit aan tafel... :wink: :lol: :twisted: :wink:

HAHAHAHAAAAAAA............heerlijke humor! (y) :mrgreen:

p.s zeg me nu eens wat jij zoal op een dag eet :wink:
Yogashirt Online - Onlineshop met t-shirts voor Yoga, New age enz.: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl

Truus

Bericht door Truus »

Granny schreef:p.s zeg me nu eens wat jij zoal op een dag eet
Door de week probeer ik me te houden aan een rauwkostdieet, vooral 's zomers. Dan moet ik wel veel eten maar dat lukt me prima. 's Winters eet ik graag warme, gekookte groenten (gezien het huis niet verwarmd is). Een keer per weet eet ik met de (veganistische) pot mee.

B.v. vanavond krijg ik visite. We beginnen met soep van Depuis-linzen met tomaat en kruiden. Daarna heb ik als hoofdgerecht door mij gemaakte champignon-burgers. Dat serveer ik met mijn zelf-gebakken brood. Ik denk dat ik er een schaal dop-erwten met mais en sambaal bij doe. Verder zet ik een bord met rauwe groenten op tafel, wortels, radijsroosjes, celderij, komkommer, cherrytomaten, enz. Misschien wat zwarte olijven uit blik. Ik pak wat dips uit de vrieskast, aubergine, avocado, sesaampasta, wat er ook nog in staat. Dat kunnen de gasten dan smeren op hun burgers of brood of groenten, wat ze ook lekker vinden. Nagerecht een fruitsalade.

Komen jullie ook allemaal eten?

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny »

Hoi Truus,

Lieve hemel, wat een hoop groenten...en waarom eet je alleen maar rauwkost? :shock:
Drink je geen koffie of eet zoetigheid?

Truus

Bericht door Truus »

Granny schreef:waarom eet je alleen maar rauwkost?
Omdat ik te lui ben om te koken. :wink: Maar ook omdat ik op de lijn moet letten, en nog een andere reden die niet beschaafd is hier te noemen.
Granny schreef:Drink je geen koffie
Nee, ik ben geen koffiedrinkster. Alleen heel soms voor de gezelligheid, en dan krijg ik het met moeite door m'n keel.
Granny schreef:of eet zoetigheid?
Ja, die fruitsalade, toch! Met dikke medjoeldadels erdoor, en misschien wat kokosrasp of cashewnoten.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Truus schreef:
Granny schreef:waarom eet je alleen maar rauwkost?
Omdat ik te lui ben om te koken. :wink: Maar ook omdat ik op de lijn moet letten, en nog een andere reden die niet beschaafd is hier te noemen.
Ik kan geen 'onbeschaafde' redenen bedenken om alleen rauwkost te eten, dus nu word ik wel heel benieuwd :D

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny »

Oh jee, fruitsalade als zoetigheid....Nou laat ik het zo zeggen, fruitsalade is erug lekker maar onder zoetigheid versta ik toch iets anders: pannekoeken met stroop, (rijst)chololade, havermoutkoekjes, sorbetijs, jammie, ik zal maar gaan stoppen, krijg er al zin in. :mrgreen:

Ananas

Bericht door Ananas »

Granny schreef: Ik doe ook vaak gewone soyamelk in mijn oploskoffie, maar je moet wel regelmatig blijven roeren anders gaat de koffie troebel uitzien, beetje raar, maar ja.... :?
Dat had ik eerst ook. Ik heb gemerkt dat je dat niet hebt als je de sojamelk in een pannetje opwarmt en opklopt. Maar als ik daar te lui voor ben blijkt het ook te werken om eerst een laagje sojamelk in de mok te doen en dan pas koffie. Weet niet of dat gaat met oploskoffie?

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny »

@Ananas, vrees dat ik daar ook te lui voor ben om eerst een pannetje erbij te halen :mrgreen: .
Ach gewoon af en toe tussendoor roeren helpt ook. :wink:

Plaats reactie