Hoe staan veganisten tegenover alcohol en drugs

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Apraxia
Leefwijze: veganist

Re: Hoe staan veganisten tegenover alcohol en drugs

Bericht door Apraxia »

Stein schreef:Ja, schijnt iets weg te hebben van Salvia, dat ik al wel heb genomen en waarbij je ook een paar minuten de weg helemaal kwijt bent maar zo erg de weg kwijt dat je niet de onnozelaar kan uithangen. Ik zou dan nog eerder eenn tripsitter nemen met iets 'lichters' als paddo's, dan functioneer je nog wel zo dat je gevaarlijke dingen kan doen... - wat overigens ook wel meevalt allemaal -
Ja maar paddo's (nooit gedaan overigens, buiten een halve portie in Indonesië die pas ging werken toen ik in slaap viel, wil ik nog wel een keer goed doen....) duren veeeel langer. En je blijft mobiel. Toch? Dus de kans dat je iets stoms doet is groter. Met DMT kan je echt alleen maar liggen dus doe je niets stoms en als het over is ben je weer helemaal helder. Maar LSD duurt ook súperlang en ik heb daarmee nog nooit iets stoms gedaan of iets negatiefs gevoeld. Alleen maar dikke vette lol en héle mooie dingen gezien <3
Ik heb nooit Salvia gebruikt, zou het wel willen proberen. Met DMT heb je iig vergelijkbare ervaringen dat mensen de aanwezigheid zien/voelen van 'wezentje'. Dat heb ik bij de laatste keer, toen ik echt goed inhaleerde, wel gehad. Was heel gaaf :)
Laatst gewijzigd door Apraxia op wo nov 07, 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Emiel

Bericht door Emiel »

@bovenstaand bericht:

Voor de duidelijkheid, het stuk dat wordt ge-quote was van Stein zijn hand, niet van mij :wink:

Emiel

Bericht door Emiel »

Ben schreef: Daarbij heb ik ook genoeg vertrouwen in mijn eigen vermogens aan bewustwording dat ik hetgene drugsgebruikers denken te verwerven , wel op natuurlijke wijze kan verwerven.
Veel mensen die drugs gebruiken, doen dat gewoon voor de lol, of om de werkelijkheid te ontvluchten. Het percentage wat daadwerkelijk drugs neemt om verlicht te raken of tot bepaalde inzichten te komen, ligt denk ik behoorlijk laag :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Misschien kun je met bepaalde drugs een bijna-dood-ervaring hebben? Dus dezelfde beleving?

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Dat schijnt met DMT wel te zijn ja maar ik hoop dat het nog heééééél lang duurt voordat ik daar antwoord op kan geven ;)
En de werkelijkheid ontvluchten.......heerlijk! Wie wil dat nou niet af en toe? *therapeutisch* (y)
Laatst gewijzigd door Apraxia op wo nov 07, 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Emiel schreef:@bovenstaand bericht:

Voor de duidelijkheid, het stuk dat wordt ge-quote was van Stein zijn hand, niet van mij :wink:
Sorry, ik ga het proberen te correcten.

Stein

Bericht door Stein »

Apraxia schreef:
Stein schreef:Ja, schijnt iets weg te hebben van Salvia, dat ik al wel heb genomen en waarbij je ook een paar minuten de weg helemaal kwijt bent maar zo erg de weg kwijt dat je niet de onnozelaar kan uithangen. Ik zou dan nog eerder eenn tripsitter nemen met iets 'lichters' als paddo's, dan functioneer je nog wel zo dat je gevaarlijke dingen kan doen... - wat overigens ook wel meevalt allemaal -
Ja maar paddo's (nooit gedaan overigens, buiten een halve portie in Indonesië die pas ging werken toen ik in slaap viel, wil ik nog wel een keer goed doen....) duren veeeel langer. En je blijft mobiel. Toch? Dus de kans dat je iets stoms doet is groter. Met DMT kan je echt alleen maar liggen dus doe je niets stoms en als het over is ben je weer helemaal helder. Maar LSD duurt ook súperlang en ik heb daarmee nog nooit iets stoms gedaan of iets negatiefs gevoeld. Alleen maar dikke vette lol en héle mooie dingen gezien <3
Ja dat is wat ik bedoelde te zeggen :P

Heb trouwens ook eenmaal absynth gebruikt en dat was eigenlijk het mooiste wat ik heb gedaan. Lichtelijk hallucinerend, en een gigantisch euforisch en geluksgevoel.

Emiel

Bericht door Emiel »

Apraxia schreef:En de werkelijkheid ontvluchten.......heerlijk! Wie wil dat nou niet af en toe? *therapeutisch* (y)
Sure, is ook niets mis mee zo af en toe :wink:

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Stein schreef:
Apraxia schreef:
Ja dat is wat ik bedoelde te zeggen :P

Heb trouwens ook eenmaal absynth gebruikt en dat was eigenlijk het mooiste wat ik heb gedaan. Lichtelijk hallucinerend, en een gigantisch euforisch en geluksgevoel.
Ow shit had je post te snel gelezen. Maar idd...jij snapt het ;)
Ik heb trouwens meer horrorverhalen gehoord over paddo's dan over LSD. LSD schijnt veel stuurbaarder te zijn. En ik ervaar LSD ook zeker als stuurbaar maar ik kan het (nog) niet vergelijken.
Ik kom hier hopelijk spoedig op terug ;)

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Emiel schreef:
Apraxia schreef:En de werkelijkheid ontvluchten.......heerlijk! Wie wil dat nou niet af en toe? *therapeutisch* (y)
Sure, is ook niets mis mee zo af en toe :wink:
Dat lijkt mij ook heerlijk.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

De realiteit is voor mensen die drugs niet aankunnen ;)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Beetje gekke vraag misschien (even tussendoor), maar gisteren was ik wat drinken met wat vrienden. Er was bier en ik maakte cocktails (vers fruitsap en rum, vind ik zelf super lekker dus dat moet af en toe kunnen vind ik ;) ). Een vriend van mij had best wel wat gedronken, toen kwam de wiet tevoorschijn. Hij had ook best wel wat geblowd toen denk ik. Hij stond op om naar de WC te gaan en ineens lag hij boem op de grond. Hij was een paar seconden gewoon echt helemaal weg, best wel eng. Daarna ging het wel weer, hij was wat witjes enzo en slaperig. Heeft iemand dat hier wel eens meegemaakt? Ik blow zelf niet (vind het niet leuk) dus ik kan het niet zo goed inschatten. Maar 't was wel even schrikken :( Ik ben mijn vriend gewend, daar kun je alles instoppen en die gaat gewoon door, dus ik had dit niet verwacht. Is dat 'normaal'?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel »

Blowen en alcohol gaan dan ook niet zo goed samen..

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Klopt, ik had laatst een paar hijsjes van een joint genomen, na een paar glazen witte wijn, en toen ging ik ook tollen alsof ik een hele fles wodka ophad :S Los van elkaar heb ik er geen moeite mee, buiten het feit dat ik in slaap 'val' ;)

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Emiel schreef:Blowen en alcohol gaan dan ook niet zo goed samen..
Inderdaad, daar worden veel mensen ziek van.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Bij alcohol kan je beter speed nemen, die gaan echt hand-in-hand :mrgreen:

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Dat zeggen ze inderdaad, maar ik zie echt heel veel mensen blowen en drinken te gelijk en die zijn echt heel ok dus ik vond het een vreemde reactie, zo heftig.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel »

Apraxia schreef:Bij alcohol kan je beter speed nemen, die gaan echt hand-in-hand :mrgreen:
Speed kun je beter helemaal niet nemen, echt rotzooi.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Klopt maar het is wel leuk ;)
En als je het met mate doet (dus niet elke week), breekt je lever dat heus wel weer af :)

Plaats reactie