Anarchisme en veganisme

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Re: Anarchisme en veganisme

Bericht door onderdezon »

volgens mij hebben ze niet tegen een verbod gestemd maar wilden ze dat het eerst goed onderzocht zou worden. wat is daar op tegen?

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx »

rayveganfan schreef: Feminsten tsja; wie noemt zich haarzelve feminist tegenwoordig ? Dat zijn er ook niet veel. )
1. IK, en ik ken er nogal wat. Dus als je er nix v afweet, doe dan ook niet alsof.
2. MANNEN kunnen ook feminist zijn en zijn die ook. Haarzelve is dus een overbodig gendergebaseerd stereotyp.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

onderdezon schreef:volgens mij hebben ze niet tegen een verbod gestemd maar wilden ze dat het eerst goed onderzocht zou worden. wat is daar op tegen?
De motie is aangehouden (nog geen stemming), maar de SP heeft vlak daar voor snel hun eerste standpunt van de website verwijderd en doen alsof hun standpunt altijd heel anders is geweest. Krista is door haar fractie gewoon buitenspel gezet. Ook diverse SP-afdelingen waren boos op de landelijke fractie vanwege hun standpuntverandering. Ook hebben ze eerder beloofd tegen te stemmen.

Het onderzoek wat er nu gehouden wordt is amper een onderzoek te noemen. Aangekondigde bezoeken aan circussen e.d.

Maar goed.. er zijn nog wel meer dingen die ik zo hoor, waardoor mijn standpunt rondom de SP wel erg verandert is.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Op Krista heb ik jaren gestemd, haar vertrouwde ik wel en nog steeds wel. Ik stem nu toch op de PvdD. De meest dier-, mens- en milieuvriendelijke partij.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Kirsty xvx schreef:
rayveganfan schreef: Feminsten tsja; wie noemt zich haarzelve feminist tegenwoordig ? Dat zijn er ook niet veel. )
1. IK, en ik ken er nogal wat. Dus als je er nix v afweet, doe dan ook niet alsof.
2. MANNEN kunnen ook feminist zijn en zijn die ook. Haarzelve is dus een overbodig gendergebaseerd stereotyp.
Ik ben er ook genoeg tegen gekomen, ook binnen de NVV. Ook de anarchistische groep Atalanta zijn feministen. http://www.at-a-lanta.nl/tisdat/feminisme_tisdat.html" target="_blank" target="_blank

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

Dick schreef: je hebt mensen die vanwege hun feministische achtergrond veganistisch leven;
deze snap ik niet zo goed

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Een vraag voor een feminist. Het is wel een feit. Wellicht dat veel feministen ook een anarchistische achtergrond hebben.

Ook de AIVD heeft eens een onderzoek gedaan naar de verschillende soorten groepen veganisten. Dat klopte aardig, een van de weinige objectieve stukken die ik gelezen heb van de AIVD.
Laatst gewijzigd door Dick op za mei 17, 2008 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Vanuit burgerrechten en feministische stromingen zijn dierenbeschermings/rechtenorganisaties ontstaan. Het is dus ook niet gek dat die de lijn van rechten verder leggen.

veglife

Bericht door veglife »

Dick schreef:Op Krista heb ik jaren gestemd, haar vertrouwde ik wel en nog steeds wel. Ik stem nu toch op de PvdD. De meest dier-, mens- en milieuvriendelijke partij.
Ik ben ook van de sp afgestapt en naar de pvdd gegaan.

Anna

Bericht door Anna »

Kirsty xvx schreef:
+1

rayveganfan
Leefwijze: vegetarier

Bericht door rayveganfan »

Allemaal bedankt voor de reactie's tot nu toe; ik hoop nog op reactie's van Anarchisten en andere politiek
actieven.

Plaats reactie