Hoe consequent moet je zijn?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Hoe consequent moet je zijn?

Bericht door TonyJello » zo mei 19, 2013 11:43

:mrgreen: (y) Ik ook!

En of ze geen bontkraag hebben!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma mei 20, 2013 7:38

Billy20 schreef:
TonyJello schreef:Ja, ook. Beide redenen. Ik ga niet meebetalen aan een kado waar iets van dieren inzit of wat op dieren getest is.
Ieder zn ding hoor maar persoonlijk vind ik dat wel erg ver gaan en ook niet erg sociaal.
Ligt eraan, je kunt ook zeggen 'oh ik had al zelf een leuk idee voor een kadootje' en dan zelf iets kopen of vegan brownies bakken bijvoorbeeld. Dan denkt iedereen juist 'wow, wat tof dat ze zo'n persoonlijk afscheidskado heeft gemaakt'. (dat zou mijn tactiek zijn iig :P)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mei 20, 2013 8:40

Renee1137 schreef:
Billy20 schreef:
TonyJello schreef:Ja, ook. Beide redenen. Ik ga niet meebetalen aan een kado waar iets van dieren inzit of wat op dieren getest is.
Ieder zn ding hoor maar persoonlijk vind ik dat wel erg ver gaan en ook niet erg sociaal.
Ligt eraan, je kunt ook zeggen 'oh ik had al zelf een leuk idee voor een kadootje' en dan zelf iets kopen of vegan brownies bakken bijvoorbeeld. Dan denkt iedereen juist 'wow, wat tof dat ze zo'n persoonlijk afscheidskado heeft gemaakt'. (dat zou mijn tactiek zijn iig :P)
Zéker, maar ik werkte er nog maar net en alles was al geregeld, het meisje was ook al weg.

Mystique

Bericht door Mystique » ma mei 20, 2013 10:58

Euhhh... Het mens ging in een slagerij werken. :| Ik zou haar een schop nageven. :mrgreen:

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mei 20, 2013 11:37

Mystique schreef:Euhhh... Het mens ging in een slagerij werken. :| Ik zou haar een schop nageven. :mrgreen:
Ja, een groente- en fruitsnijderij verlaten om in een slagerij te gaan werken...

http://www.thezinda.nl/voorstellingen/inpakken.jpg

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma mei 20, 2013 15:41

Mystique schreef:Euhhh... Het mens ging in een slagerij werken. :| Ik zou haar een schop nageven. :mrgreen:
O ja, want agressie helpt situaties zoals deze altijd heel erg, toch? :roll:

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

dorus

Bericht door dorus » ma mei 20, 2013 16:00

Renee1137 schreef:
was als grap bedoeld, niet? :wink:
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma mei 20, 2013 16:30

dorus schreef:
Renee1137 schreef:
was als grap bedoeld, niet? :wink:
Tuurlijk, net als al die veganisten die constant moeten zeggen dat ze een jager graag eens een kogel door de kop zouden willen schieten. Erg grappig, haha.

En ik wil maar zeggen, het zal niet de eerste keer zijn dat dit forum door niet-veganisten onder de loep wordt genomen (zie dit topic) en dan wordt er in een wetenschappelijke publicatie de conclusie getrokken dat veganisten over het algemeen nogal hatende, agressieve trekjes hebben.

Sorry dat ik er zo serieus op reageer hoor, in dit geval is het inderdaad niet zo cru en reageerde ik misschien meer op het fenomeen in het algemeen. Maar er zijn een hoop vooroordelen over veganisten en dat vind ik erg. Dat doet de zaak geen goed. En als er dan agressief of hatelijk wordt gesproken op die manier, dan denk ik al snel, misschien is het toch niet 100% een vooroordeel. Vind ik gewoon jammer.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mei 20, 2013 16:56

Jij bent consequent, zeg! :grin:

Mystique

Bericht door Mystique » ma mei 20, 2013 18:04

LoL... Natuurlijk was het een grapje. De enige keer dat ik iemand een trap geef is netjes in de dojo. OSU! :grin:

lani

Bericht door lani » ma mei 20, 2013 20:49

ik ben het helemaal met renee eens, ookal ben ik niet intelligent genoeg om ook maar de helft van de meeste posts te snappen omdat ze altijd veeeeel te doordacht zijn :mrgreen: .. ik zie heel vaak comments, niet alleen van vegans, op bepaalde articles, nieuws berichtjes, noem maar op .. waar ze dingen commenten over hoe iemand behandeld moet worden, over wraak acties en zelfs moord ..

Ik kan altijd die reacties best wel begrijpen, zelf voel ik ook weleens woede als ik lees over hoe koeien worden behandeld of wanneer er een kind is misbruikt of wanneer een homo-koppel is vermoord of wanneer een vrouw is verkracht of wanneer een varken is mishandeld of wanneer een ontsnapte antilope is neer geschoten of wanneer een.. ga zo maar door..

maar om deze geweldadige, hatende en boze wereld nou te voeren met nog meer geweld, haat en boosheid is simpelweg gewoon harstikke dom, daar bereik je meestal niks mee, ik zeg meestal want soms bereik je er wel iets mee maar is dat nou wat we willen? =/ ..

compassion above else! I'll slap your face with love <3 caution: it might feel good.

on-topic: geen idee waar dit topic over gaat :oops:

Mystique

Bericht door Mystique » ma mei 20, 2013 22:38

Even voor de duidelijkheid: ik ben absoluut geen agressief persoon. Ik zou eerder een gevecht uit de weg gaan dan erin mee gaan. Mondeling kan ik wat bot overkomen, maar daar werk ik aan. Ik probeer wel altijd eerlijk te blijven en de waarheid kan soms wat hard aankomen, maar dan krijg je er ook nog een kusje op, zodat het weer wat minder pijn doet. :mrgreen:

Het was dus echt een grapje! (Ik krijg nu echt zo'n gevoel dat men denkt dat ik zo'n radicale veganist ben die alle niet-veganisten de grond in wil trappen. Is trouwens ook wel zo, maar dat uit ik normaal niet hardop. :grin: )

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di mei 21, 2013 9:19

lani schreef:ik ben het helemaal met renee eens, ookal ben ik niet intelligent genoeg om ook maar de helft van de meeste posts te snappen omdat ze altijd veeeeel te doordacht zijn :mrgreen: .. ik zie heel vaak comments, niet alleen van vegans, op bepaalde articles, nieuws berichtjes, noem maar op .. waar ze dingen commenten over hoe iemand behandeld moet worden, over wraak acties en zelfs moord ..
Ja precies, het is meer dat ik daar ook over val, en dan reageer ik ineens hier op Mystique die het helemaal niet zo bedoeld :oops: sorry Mystique.

Ik las net deze blogpost over dit onderwerp, vond ik wel heel goed.

On-topic :P : Ook consequent zijn in compassie :D hoe moeilijk het soms ook is.

Plaats reactie