Plantenlichamen zijn net als mensen en dierenlichamen een manier om voor alle wezens om het fysieke leven te ervaren. En als veganist ben ik natuurlijk voorstander om samen(of alleen als je dat liever hebt)dat fysieke leven waar we voor kiezen leuk te houden.

Plantenlichamen zitten anders in elkaar dan mensen en dierenlichamen.
Als je ze opensnijd zie je geen rood sap en organen vergelijkbaar met de onze en.... zoals ik in vorige berichtjes al las: ook geen zenuwen wat zeggen wil zat zij niet het zelfde pijn voelen ald dieren en mensen.
Wat en hoe planten wel voelen wil ik overgens graag weten.
En met de stelling van Framboos dat herbivoren minder plantenlevens verwoesten dan carnivooren ben ik her roerend eens. je hebt slecht en slechter.
Voor degenen die zo min mogelijk hypocriet willen zijn en die niet in de veronderstelling verkeeren dan zij nuchter zijn en met beide benen op de grond staan heb ik nog een linkje:http://www.angelfire.com/stars3/breathe ... anism.html
Zelf vond ik op de boerderij groenten oogsten niet prettig, ik wou de plantenniet in hun groei belemmeren(met snoeien en grasmaaien heb ik dit ook) en ze zien groeien en de bloemen ruiken. Nu vind ik het snijden van groenten niet echt prettig(maar helaas hou ik van gebakken groenten).
Ik voel veel meer voor vruchten al kan het zijn omdat gewassen naar onze behoeften veredeld en gemaakt zijn en die plantenlichamen heel vervelend zijn om in ze zitten. Of ga ik nu te ver?