Vinden jullie mij hypocriet?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
vegalan
Leefwijze: veganist

Re: Vinden jullie mij hypocriet?

Bericht door vegalan » do sep 04, 2008 20:35

Ik heb banen waar dierenleed aan te pas kwam en asociale functies (Mangerfuncties etc) zo veel mogelijk vermeden omdat het niet mijn principe is. Als je duidelijke plannen maakt en zorgvuldig te werk gaat vind je vaak wel een geschikte baan.

.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » za sep 27, 2008 10:54

vegalan schreef:Ik heb banen waar dierenleed aan te pas kwam en asociale functies (Mangerfuncties etc) zo veel mogelijk vermeden omdat het niet mijn principe is. Als je duidelijke plannen maakt en zorgvuldig te werk gaat vind je vaak wel een geschikte baan.

.
Huh? Leiding geven is asociaal? Ok... apart...

vegalan

Bericht door vegalan » za sep 27, 2008 17:28

Leiding geven berust voornamelijk (of vaak) op (nietsontziende) productiviteit en dit plaatst de (mede) mens buiten een humaan kader. Sociale managers zijn geen leiders (dictators), omdat zij het welzijn van de (mede) mens boven de productiviteit norm verheffen en hebben daarom vaak een zelfstandig beroep. De mens is een levend wezen en geen productie machine of een maatschappelijk verlengstuk. Er bestaan wel productieve situaties waar een humane structuur heerst, maar deze kan alleen (optima forma) standhouden als de norm haalbaar is of als er geen norm eisen zijn. Zodra de werkdruk toe neemt verhard de situatie.
Survival of the fittest in culture.

.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » ma dec 15, 2008 10:06

Ah, er bestaat een verschil tussen leiding geven en sociaal managen. What's in a name ;).

Saenor

Bericht door Saenor » ma jan 19, 2009 13:44

Mijn eerste gedachte was ja, je bent hypocriet ja. Maar aan de andere kant is dit gewoon superlastig. Ik werk zelf bij een uitgeverij, de bladen die hun maken zijn totaal niet milieuverantwoord, het transport niet en het kantoor zal ook vast niet op groene stroom lopen. Ik denk dat je dit soort "hypocrisie" onmogelijk opgelost kan worden in de huidige maatschappij. Kijk als je bij de BK weg gaat lever ja al een een serieuze bijdrage, voor jou 1000 andere denk je dan. Maar ja dat zijn onvermijdelijke dingen. Uiteindelijk kom je met dit soort langdradige gedachtes in een politiek gedeelte terecht. Maar ik denk dat het voor jezelf belangrijk is je standpunten duidelijk te hebben. En de Burger King is echt niet alleen slecht voor dieren, ook voor vele andere gedeeltes in de wereld. Misschien helpt deze afbeelding van Banksy je te stimuleren in het vinden van een andere baan etc. etc. (Even ter duidelijkheid, ik wil je vooral niet veroordelen!)

http://adweek.blogs.com/photos/uncategorized/banksy.jpg

Framboos

Bericht door Framboos » ma jan 19, 2009 13:49

Napalm?

Saenor

Bericht door Saenor » ma jan 19, 2009 13:51

@Framboos, jup beroemde persfoto van een jongetje verbrand door Napalm met dooromheen het Amerikaanse kapitalisme.

Framboos

Bericht door Framboos » ma jan 19, 2009 14:19

Kim Phuc is een meisje. :)

Maar het ging hier volgens mij niet echt om kapitalisme, dat was een beetje mijn punt. :wink:

Saenor

Bericht door Saenor » ma jan 19, 2009 14:30

Woops klein foutje ;)
Nee het gaat hier niet specifiek over kapitalisme, maar het heeft overduidelijk verband met elkaar. En het was ook meer als stimulans bedoeld en niet als een discussie change.

Plaats reactie