Zwaar afgevallen

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

veglife schreef: Ja, mensen die dat nodig hebben, en daaronder versta ik geen veganisten. Heb jij wel eens een vegan van 120 kg gezien?
Ik kom er wel dicht in de buurt :(
Verder ga je mij niet wijs maken dat veganisten graag willen afvallen.!
Ik wil graag (snel) 30kg afvallen. Ik zit als ik nu de BMI doe in het rood van zwaar overgewicht en word me aangeraden al snel maatregelen te nemen, want het kan gezondheidsklachten geven uiteindelijk.
Laatst gewijzigd door Vegantastic op wo nov 16, 2005 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

veglife schreef:
Ja, mensen die dat nodig hebben, en daaronder versta ik geen veganisten. Heb jij wel eens een vegan van 120 kg gezien? De doelgroep is dus de vleeseter die vaak tobt met overgewicht . Verder ga je mij niet wijs maken dat veganisten graag willen afvallen.
Ik weeg wel geen 120 kg, maar bij mij kan er wel een paar kilo af.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

veglife schreef:Ja, mensen die dat nodig hebben, en daaronder versta ik geen veganisten. Heb jij wel eens een vegan van 120 kg gezien? De doelgroep is dus de vleeseter die vaak tobt met overgewicht . Verder ga je mij niet wijs maken dat veganisten graag willen afvallen.
Je hebt hetzelfde vooroordeel over veganisten als de gemiddelde mens; als je geen vlees eet moet je er wel mager en ziekelijk wit uitzien, dat kan nu eenmaal niet gezond zijn, je komt vast voedingsstoffen tekort. :? Ik kan je vertellen dat ik ook veel te zwaar ben (toen mijn vader is overleden ben ik 40 kilo in een jaar tijd aangekomen, en het meeste daarvan heb ik er nog niet af kunnen krijgen, maar dit terzijde).
Maar ze bestaan dus wel degelijk, de veganisten die willen afvallen, het zijn net echte mensen! :lol:

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn »

De zanger van Good Clean Fun is al jaren veganist en (volgens mij) best wel "breed gebouwd" om het zo maar te zeggen.

marjan

Bericht door marjan »

fief schreef:
veglife schreef:
Ja, mensen die dat nodig hebben, en daaronder versta ik geen veganisten. Heb jij wel eens een vegan van 120 kg gezien? De doelgroep is dus de vleeseter die vaak tobt met overgewicht . Verder ga je mij niet wijs maken dat veganisten graag willen afvallen.
Bij mij ook. Is wel een nadeel dat er tegenwoordig zoveel zo lekker veganistisch voedsel is. Meest gevaarlijk is als ik Sano tegenkom en hij weer wat van die heerlijke potjes Veganaise heeft die over de datum dreigen te gaan en ik echt maar moet meenemen...

Zal ik dan toch binnenkort maar beginnen aan zo'n artikel over verantwoord veganistisch vermageren? (Al was het alleen al maar om Alex te steunen/ bemoederen zoals Framboos en ik hem beloofd hadden...)

veglife

Bericht door veglife »

Juist, en dan ga je kijken naar hun voedingspatroon en dat bevat enkel suiker of ongezonde shit. Over Alex had ik al wat dingen gelezen op dat al eerder genoemde topic, nou ik vind het niet vreemd dat je tegen de 120 kg :wink: zit.

Verder over vooroordelen: je zal vast voedingsstoffen tekort komen: jep het bewijs is te lezen op dat topic.

Gegroet!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

veglife schreef:Juist, en dan ga je kijken naar hun voedingspatroon en dat bevat enkel suiker of ongezonde shit. Over Alex had ik al wat dingen gelezen op dat al eerder genoemde topic, nou ik vind het niet vreemd dat je tegen de 120 kg :wink: zit.
Nou ik zit er nog wel wat vandaan hoor.. maar als ik niet oppas zit ik straks inderdaad tegen de 120kg aan.
Probleem met mij is niet echt de voeding denk ik.. hoewel daar ook wel wat bij te schaven is, maar ik beweeg nog gewoon te weinig. Daarom was ik ook van plan om in te schrijven bij sportschool.. zodat ik daar 2 dagen in de week of meer.. wat oefeningen kan doen en wat kan zwemmen. Maar afgelopen tijden ook nog gewoon druk gehad :(

Verder over vooroordelen: je zal vast voedingsstoffen tekort komen: jep het bewijs is te lezen op dat topic.
Ik kom niets tekort :) Tenminste ik heb nog nooit laten checken hoor.. maar zoals ik nu eet is eigenlijk hetzelfde eet patroon als vroeger.. alleen nu helemaal veganistisch :P

Een artikel over veganistisch verantwoord vermageren lijkt me een goed idee :)

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn »

DeNatuur.NL schreef:
veglife schreef:Juist, en dan ga je kijken naar hun voedingspatroon en dat bevat enkel suiker of ongezonde shit. Over Alex had ik al wat dingen gelezen op dat al eerder genoemde topic, nou ik vind het niet vreemd dat je tegen de 120 kg :wink: zit.
Nou ik zit er nog wel wat vandaan hoor.. maar als ik niet oppas zit ik straks inderdaad tegen de 120kg aan.
Probleem met mij is niet echt de voeding denk ik.. hoewel daar ook wel wat bij te schaven is, maar ik beweeg nog gewoon te weinig. Daarom was ik ook van plan om in te schrijven bij sportschool.. zodat ik daar 2 dagen in de week of meer.. wat oefeningen kan doen en wat kan zwemmen. Maar afgelopen tijden ook nog gewoon druk gehad :(
Je kan ook gewoon je dagen slijten met aktie voeren, dan ben je meestal wel een middagje zoet mee en dan loop je ook nog eens lekker veel ;)

-gebruikergewist-

Hoor je het, Alex, je moet gaan actievoeren! :lol:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Stillborn schreef:Je kan ook gewoon je dagen slijten met aktie voeren, dan ben je meestal wel een middagje zoet mee en dan loop je ook nog eens lekker veel ;)
Hoeveel meer moet ik dan nog gaan actie voeren? :lol:

Na 5 november was ik niet eens veel afgevallen :( En het was toch heel wat lopen :)

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn »

DeNatuur.NL schreef:
Stillborn schreef:Je kan ook gewoon je dagen slijten met aktie voeren, dan ben je meestal wel een middagje zoet mee en dan loop je ook nog eens lekker veel ;)
Hoeveel meer moet ik dan nog gaan actie voeren? :lol:

Na 5 november was ik niet eens veel afgevallen :( En het was toch heel wat lopen :)
Je zat zeker op de geluidkar terwijl die door mede-activisten werd getrokken? :P

Maar goed, om maar weer even serieus te doen: ik zou zeggen ga naar een dietist en een sportschool, die kunnen je beter helpen dan dat ik dat kan!

Freedom

Bericht door Freedom »

fief schreef:
veglife schreef:
Je bent gek!

marjan

Bericht door marjan »

DeNatuur.NL schreef:Probleem met mij is niet echt de voeding denk ik.. hoewel daar ook wel wat bij te schaven is, maar ik beweeg nog gewoon te weinig. Daarom was ik ook van plan om in te schrijven bij sportschool..
Alex, ik heb voor jou (en eventueel andere belangstellenden) nog wel een goed hardloopschema voor beginners. De eerste week moet je dan 2 of drie keer per week naar buiten (op goede hardloopschoenen!) om vier maal twee minuten te joggen. Elke week moet je iets langer joggen en het joggen zou steeds meer hardlopen kunnen worden maar dat hoeft niet. Na 17 weken kun je hiermee - als alles goed gaat - een uur hardlopen aan een stuk. Zeker als je dit heel rustig aan doet en het bij joggen houdt is het supergoed voor de vetverbranding. Daarnaast doe je er natuurlijk gelijk je vitamine D mee op wat in een sportschool niet lukt.
Ook kun je het doen op momenten die jou goed uitkomen en ben je niet afhankelijk van openingstijden van sportscholen. En het is nog eens veel goedkoper. Kost je alleen een paar goede hardloopschoenen en eventueel een hartslagmeter/ sporthorloge en wat sportkleding.

Marla

Bericht door Marla »

Op http://www.asics.nl kun je bij my asics ook een hardloop schema samenstellen. Het voordeel daarvan is dat het wat minder algemeen is, dus het gaat in op de conditie van de hardloper, ervaring en je doel. Verder kun je op de site bijhouden wat je allemaal gedaan hebt, best wel goed voor je motivatie.

-gebruikergewist-

En ook hier kun je een hardloopschema (laten) samenstellen

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

marjan schreef:Alex, ik heb voor jou (en eventueel andere belangstellenden) nog wel een goed hardloopschema voor beginners. .
Gooi maar online :) Ik weet niet of hardlopen iets is voor mij, omdat ik wel wat last van mijn benen heb.. maar goed.. wellicht dat hardlopen wel goed gaat.

Ik heb thuis ook nog een installatie staan met gewichten, een buikspier ding, een stoel waarin je moet schommelen voor buikspieren en ook nog zo een trilding wat je op je buik moet doen. Eigenlijk wel genoeg in de buurt om zelf wat te doen he.. :(

-gebruikergewist-

DeNatuur.NL schreef:last van mijn benen
Dan zou je beter kunnen gaan zwemmen, dat levert de minste belasting voor je spieren op.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Kiwi schreef:
DeNatuur.NL schreef:last van mijn benen
Dan zou je beter kunnen gaan zwemmen, dat levert de minste belasting voor je spieren op.
Ja.. zekers.. waarschijnlijk ga ik nu ook elke dinsdag zwemmen.. Mijn vader en moeder gaan dan mee zelfs... Gezellig zwemmen..

marjan

Bericht door marjan »

Ik krijg net van Sano een leuke link toegestuurd:
http://www.veganrunners.net/dutch/dindex.html

Verder zal ik proberen mijn hardloopschema hier te plakken maar weet niet of dat werkt met tabellen. Als het niet (goed) werkt probeer ik het ook nog wel op de een of andere manier naar Alex te sturen (als ik ergens een mailadres van hem vinden kan) en mag hij het er zelf op zien te zetten...

Komt ie:

Hardloopschema voor beginners

weeknr aantal dagen run 1 run 2 run 3 run 4 totale tijd opmerkingen
1 2/3 2 2 2 2 17 min in principe tussen de runs
2 2/3 2 2 2 3 20 min steeds 2 min wandelen verder
3 3 3 3 3 3 21 min altijd 3 min uitlopen
4 3 4 3 3 4 23 min
5 3 5 3 4 4 25 min
6 3 5 3 5 5 27 min
7 3 5 7 5 5 31 min
8 3/4 6 10 5 4 33 min derde pauze maar 1 min!
9 3/4 6 12 6 4 37 min
10 3/4 9 10 6 8 41 min eerste pauze slechts 1 min!
11 3/4 10 10 9 5 44 min tweede pauze 3 min
12 3/4 12 12 12 5 50 min
13 3/4 15 15 16 53 min vanaf nu 3 i.p.v. 4 runs
14 3/4 20 20 10 57 min
15 3/4 25 25 2 59 min
16 3/4 28 26 61 min twee runs, pauze is 4 min!

-gebruikergewist-

Hihi, die link had je ook al hier kunnen zien hoor! :D

Plaats reactie