Zwaar afgevallen

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Petra* schreef:Zelf eet ik ook nog niet zo erg lang veganistisch, ik zelf heb veel aan het boek van Dr. Neal Barnard Fof for life gehad.
Neal Barnard is de founder van PCRM.. Hij is hier vorig jaar nog langs geweest. Hij hoort wel bij de groep vegan dokters die ook plantaardige olie afkeuren.

Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de thread nog niet uitgelezen, ik ben een echte newbie op het forum. Maar mijn broek zakte toch echt af toen ik hier ook alweer een Herbal-lifer tegenkwam. Ze komen ongevraagd op allerlei fora over voedsel binnen en verkondigen "De Boodschap", het "Alles-Verlossende-Dieet" Ik vind dat deze mensen hun eigen fora moeten maken. Ik woon in een dorp in Brabant en afgelopen zomer kreeg ik NEGEN Herbal-life folders in de bus met telefoonnummers in het dorp waar ik me kon aanmelden om shakies en pillies te gaan halen. Ze kunnen hun producten aan de straatstenen niet meer kwijt want waarom lopen er dan NEGEN mensen met hetzelfde fantastische product elkaar dan weg te concureren.
Ze zijn me zo gaan tegenstaan met hun drammerigheid, zelfs al kom ik nu nog 10 kilo aan of 2o voor mijn part, daar zal ik zeker niet aankloppen.

Sorry folks, net nieuw en al razend! Zo ben ik gewoonlijk niet hoor maak je geen zorgen. :P

Lizart777

Bericht door Lizart777 »

Die guest dat ben ik, was al wel aangemeld maar was nog niet ingelogd!

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Ach ja, sommige mensen willen nu eenmaal graag producten verkopen :P

arrick

Bericht door arrick »

ja tartex vind ik vies, het smaak zo muf en eigenlijk nergens naar. heb al vele varianten geprobeerd. ik weet niet meer wat ik op mijn brood moet doen behalve hagel. maar nu ben ik ook uitgegeten aan brood
Zonnatura heeft ook pate, die vegan/biologisch is,
in 3 smaken, champignon,tomaat en pesto.
Het smaakt lekker op brood,naar mijn mening.
misschien dat je dat wat vind ? verder kun je ook zelf van tofu
en kruiden etc een lekkere spread(ofzo) maken voor op brood :)

veglife

Bericht door veglife »

Anonymous schreef:Ik heb de thread nog niet uitgelezen, ik ben een echte newbie op het forum. Maar mijn broek zakte toch echt af toen ik hier ook alweer een Herbal-lifer tegenkwam. Ze komen ongevraagd op allerlei fora over voedsel binnen en verkondigen "De Boodschap", het "Alles-Verlossende-Dieet" Ik vind dat deze mensen hun eigen fora moeten maken. Ik woon in een dorp in Brabant en afgelopen zomer kreeg ik NEGEN Herbal-life folders in de bus met telefoonnummers in het dorp waar ik me kon aanmelden om shakies en pillies te gaan halen. Ze kunnen hun producten aan de straatstenen niet meer kwijt want waarom lopen er dan NEGEN mensen met hetzelfde fantastische product elkaar dan weg te concureren.
Ze zijn me zo gaan tegenstaan met hun drammerigheid, zelfs al kom ik nu nog 10 kilo aan of 2o voor mijn part, daar zal ik zeker niet aankloppen.

Sorry folks, net nieuw en al razend! Zo ben ik gewoonlijk niet hoor maak je geen zorgen. :P
Herba life zuigt. Het is nooit gezond om je dagelijks portie uit een shake of pilletje te halen. Ik snap niet dat er zoveel mensen in stinken.

Het zou geweldig zijn als de nvv ging adverteren over het echte afvallen door gezond, dus veel groente en fruit rauw, te eten en dierlijke producten te laten staan. (Gezond)idee?

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

arrick schreef:
ja tartex vind ik vies, het smaak zo muf en eigenlijk nergens naar. heb al vele varianten geprobeerd. ik weet niet meer wat ik op mijn brood moet doen behalve hagel. maar nu ben ik ook uitgegeten aan brood
die pate van zonnatura is wel ok
hummus kan ook op brood en bij biolgische winkels hebben ze sandwich spread achtige dingen hebben die vegan zijn (en erg lekker)

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

arrick schreef:
Die pesto Pate is heerlijk :D

marjan

Bericht door marjan »

veglife schreef:[Het zou geweldig zijn als de nvv ging adverteren over het echte afvallen door gezond, dus veel groente en fruit rauw, te eten en dierlijke producten te laten staan. (Gezond)idee?
Is een idee wat ook al een tijd in mijn hoofd zit voor de Vega! (vroeger Gezond idee) maar als iemand anders eens zin heeft om een artikel te schrijven: Leef je uit! Bij voorkeur niet meer dan 1800 woorden.

Groetjes van Marjan

Framboos

Bericht door Framboos »

Een artikel over waarom vlees laten staan kan zorgen voor een gezonder gewicht of een artikel over afvallen door gezond eten?

(Ik weet het, het lijkt alsof er twee keer hetzelfde staat, maar er is een nuanceverschil...)

marjan

Bericht door marjan »

Framboos schreef:Een artikel over waarom vlees laten staan kan zorgen voor een gezonder gewicht of een artikel over afvallen door gezond eten?

(Ik weet het, het lijkt alsof er twee keer hetzelfde staat, maar er is een nuanceverschil...)
Het laatste. Ik ben helemaal niet meer met vlees bezig in mijn hoofd op voedingsgebied... Na al die jaren vegetarisme en veganisme is de gedachtengang vlees te kunnen eten erg ver bij mij vandaan. En ik denk dat er ook weinig overtuigde vleeseteters zijn die de Vega! lezen.

Framboos

Bericht door Framboos »

Dat dacht ik al. Leek me ook niet echt nuttig om in Vega te gaan beschrijven hoe het niet eten van vlees een goed onderdeel van een dieet zou zijn. Maar wat zoek je dan precies? Voedingstips voor iemand die aan de lijn doet? Da's voor veganisten eigenlijk heel gemakkelijk....

Gast

Bericht door Gast »

Misschien is het beter om de tegenaanval te openen tegen al die afslankreclames en de lading pillen die daarvoor nodig zijn. Mensen weten wel van een gezondere etenswijze maar willen dit niet, door verschillende redenen. Iets hierover in de Vega zetten lijkt mij ook geheel nutteloos, ik dacht meer aan een advertentie o.i.d.

:?:

Gegroet!

Framboos

Bericht door Framboos »

Wie ben je en wat voor advertentie bedoel je?

En je weet niet eens wat voor verhaal het eventueel gaat worden, dus lijkt me een beetje voorbarig om daar nu al kritiek op te hebben. Het lijkt me sterk dat er in een artikel in de Vega appelazijnpillen, herbalife of andere pruttel wordt aangeraden.

marjan

Bericht door marjan »

Anonymous schreef:Misschien is het beter om de tegenaanval te openen tegen al die afslankreclames en de lading pillen die daarvoor nodig zijn... ik dacht meer aan een advertentie o.i.d.
Wel een leuk idee als nieuwe aktie. :idea: Advertenties opstellen is alleen niet iets waar ik in thuis ben. En het kan natuurlijk ook allebei. Dat je in de advertentie verwijst naar de nieuwste Vega! of naar een/ deze website met info over veganisme. Kan ik wel eens aankaarten bij onze aktiewerkgroep...

Framboos

Bericht door Framboos »

Maar mensen die lijnen, zondigen. En ze houden er mee op, dus dan gaan ze weer 'gewoon' eten. Het lijkt mij nuttiger om de de ideologische redenen te benadrukken in een advertentie voor veganisme...

Ik eet bijvoorbeeld liever geen suiker, maar dat krijg ik toch verdomd vaak binnen. En ik geloof echt niet dat bv. magere yoghurt zooo slecht is dat ik het zou laten staan alleen maar om af te vallen (dat ik het laat staan heeft puur een ideologische reden).. Dat ben ik dan weer met Gast eens. Dat je weet dat iets niet goed is voor je lijn houdt de meeste mensen niet tegen.

edit: waarmee ik niet zeg dat ik denk dat een artikel over afvallen voor vega's niet nuttig is/kan zijn.

Gast

Bericht door Gast »

Framboos schreef:Wie ben je en wat voor advertentie bedoel je?

En je weet niet eens wat voor verhaal het eventueel gaat worden, dus lijkt me een beetje voorbarig om daar nu al kritiek op te hebben. Het lijkt me sterk dat er in een artikel in de Vega appelazijnpillen, herbalife of andere pruttel wordt aangeraden.
Veglife is gast, ik kan @#$% niet fatsoenlijk inloggen op dat nieuwe forum.

Kritiek op het afvallen en gezonder eten. Nu begrijp ik dat na het lezen van verschillende berichten er hier veel vegans niet een fatsoenlijke maaltijd eten dagelijks.........

Gast

Bericht door Gast »

[quote="Framboos"]Maar mensen die lijnen, zondigen. quote]

Zondigen? Leg uit........

Framboos

Bericht door Framboos »

Anonymous schreef:

Maar je kan wel je naam invullen hoor, ook als gast.
Kritiek op het afvallen en gezonder eten. Nu begrijp ik dat na het lezen van verschillende berichten er hier veel vegans niet een fatsoenlijke maaltijd eten dagelijks.........
Kun je misschien iets uitgebreider posten, want hieruit kan ik niet opmaken wat je bedoelt. En waarom zouden mensen die dat nodig hebben niet mogen afvallen?

veglife

Bericht door veglife »

Framboos schreef:
Anonymous schreef:

Maar je kan wel je naam invullen hoor, ook als gast.
Kun je misschien iets uitgebreider posten, want hieruit kan ik niet opmaken wat je bedoelt. En waarom zouden mensen die dat nodig hebben niet mogen afvallen?
Ja, mensen die dat nodig hebben, en daaronder versta ik geen veganisten. Heb jij wel eens een vegan van 120 kg gezien? De doelgroep is dus de vleeseter die vaak tobt met overgewicht . Verder ga je mij niet wijs maken dat veganisten graag willen afvallen.

Over die fatsoenlijke maaltijden: zie topic over wat eten jullie op een dag. Het is te triest voor woorden wat sommige veganisten eten op een dag, gezondheidsschaal 0,0. Ik vind het daarom een prima idee om in de Vega een stuk te doen verschijnen over wat een veganist dagelijks nodig heeft wil zij/hij de dagelijkse portie vitaminen/mineralen enz. binnenhalen.

Gegroet!

Plaats reactie