Zwaar afgevallen

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Andre

Zwaar afgevallen

Bericht door Andre »

Sinds ik veganistisch eet, zo'n week of 3 ben ik al 4 kilo afgevallen. Ik woog 72 en nu nog maar 68. Ik ben bijna twee meter lang, dus mijn gewicht is veel te laag. Ik was al dun, maar begin nu echt mager te worden. Hoe kan ik dit gewicht er weer bij krijgen en wat heb ik precies nodig op een dag? Ik zag op internet eens een voedingsschijf voor veganisten. Weet iemand hier het adres van ? Nu eet ik eigenlijk veel brood en groente, maar hier wordt je volgens mij niet echt dik van, ook eet ik wel wat noten en peulvruchten, maar hoeveel heb ik er nou van nodig?

Peter

aankomen en toch veganistisch blijven eten

Bericht door Peter »

Wij hebben voor u de oplossing om aan te komen.
Stuurt u ons een email (neder.land@uol.com.br) en vertel wat het probleem precies is. Wij sturen u dan een offerte met productbeschrijving die u kunnen helpen aan te komen.
Misschien heeft u al eens van Herbalife gehoord. De meeste mensen weten niet beter of dat is om af te vallen, maar het kan ook goed gebruikt worden om aan te komen. Stuurt u ons een email en wij geven u de details.
Met vriendelijke groet,
Peter

Dennis

Re: aankomen en toch veganistisch blijven eten

Bericht door Dennis »

Wat een grap! Is dat herba-pyramidespel nu ook al hier binnengedrongen?

De manier waarop Herbalife werkt bevalt me niet.... Ik zou nog liever vermageren. trouwens dat wil ik sowieso wel :)

Peter

Bericht door Peter »

Dit is zeker geen grap!!!!!
Probeer het eens, het kan geen kwaad en het zal resulteren in een beter gevoel over uw eigen lichaam. Onze producten verbeteren uw lichaams vermogen om voedsel op te nemen. U krijgt extra voedingsstoffen die u samen met de gewone maaltijden tot u neemt. Dit is niet iets nieuws,.. al meer dan 20 jaar wordt Herbalife gebruikt door vele miljoenen mensen over de hele wereld. Om een indicatie te geven. De jaarlijkse omzet is meer dan 4 BILJOEN Euro. Als deze producten niet werkten, dan zouden niet zoveel mensen al meer dan 20 jaar gebruik maken van deze producten.

Stuur ons een email.

Met vriendelijke groet,

Peter

René

Bericht door René »

Mensen laten afvallen door pillen en poeders te laten is op zich al een zeer slechte zaak. Laat mensen die overgewicht hebben door bepaalde eet gewoonten, die eetgewoonten dan eerst maar eens aanpakken. Vooral reclame maken en melden dat dat spul natuurlijk is vind ik op zich al zeer vervelend.

Groeten, René

Peter

Bericht door Peter »

Ik zie veel negatieve berichten over Herbalife. Het verbaasd me dat mensen die zo met hun voeding bezig zijn, zo gemakkelijk zo negatief kunnen zijn terwijl ze in het geheel geen ervaring hebben met de producten van Herbalife.

Maar goed, laat ik niemand zijn eigen mening onthouden. Toch wil ik een paar misverstanden uit de wereld helpen. Herbalife producten zijn geen magische producten. Een ieder die denkt aan te komen of af te vallen via een wondermiddel moet niet bij Herbalife aankloppen. Herbalife heeft programmas die helpen de eetgewoonten te veranderen. Het is wel de bedoeling dat men zich aan deze programmas houdt.

De reden dat Herbalife via deze manier verkoopt is omdat Herbalife haar producten niet in de winkels wil verkopen. Via de distributeurs kan Herbalife ook persoonlijke begeleiding geven (gratis) Dit is niet mogelijk via de winkels.

Een ieder die interesse heeft kan altijd een email sturen of onze website bekijken.

Met vriendelijke groet,

Peter

Ed

Bericht door Ed »

Je richt je gewoon op de verkeerde doelgroep Peter. Hier zijn mensen al heel bewust met hun voeding bezig en echt als je natuurlijk eet en positief denkt kan je weinig gebeuren waar herba-life wél een oplossing voor zou bieden.

Je kan je beter richten op al die mensen die wel geld maar geen tijd hebben om bewuster met voeding en het leven om te gaan. Wellicht dat die er dan nog enige positieve impuls van mogen ondervinden. Dat hoop ik dan maar.

Sofie

Bericht door Sofie »

Als veganisten willen aankomen of afvallen, zijn daar ook wle andere manieren voor. En door gewoon gezond te eten, blijf je ook wel op je gewicht. Een evenwichtige voeding vereist geen bijkomende producten, kruiden of medicijnen.

René

Re: Zwaar afgevallen

Bericht door René »

howdy, in het begin toen ik pas veganistisch ging eten viel ik ook af, zo`n 10 kg, en dat terwijl ik eerst vegetarisch at. Later is dit er allemaal weer bijgekomen. Het ligt er ook wel aan wat je eet, ik bedoel of je gelijk extreem vegan begint te eten en geen `vette`dingen meer eet, zoals een frietje ofzo, wat ik dus wel doe (blijft lekker, zeker met eivrije mayo van de rit, jammie mammie!). Suc6 ermee en de zonnige groeten!

veganiste

Bericht door veganiste »

Ik zelf probeer ook wat dikker te worden, ik eet vaak avocado met banaan gemixt.Avocado is ook lekker op brood..Olijven zijn ook best wel vettig maar smaken vies (vind ik) maar olijventapenade(natuurwinkel) op brood smaakt heerlijk!Misschien kan je de pindakaas eens afwisselen met amandelpasta?
Gebakken aardappeltjes en chocola(niet samen natuurlijk!) zijn ook wel dikmakers!

Succes!

P.S. Ik ben inderdaad al een paar kilo aangekomen!

Andre

Bericht door Andre »

Andre,

Ik adviseer je om je door je huisarts door te laten verwijzen naar een alternatief dietist(doorverwijzen i.v.m. de kosten)

Adresgegevens van dit soort dietisten kan je krijgen bij de Nederlandse Vereniging van Dietisten (http://www.nvdietist.nl).

Als je me vertelt wat je zoal eet op een dag (liever van enkele dagen) kan ik er ook wel een keer naar kijken.

Groet,

Raymond (rsluitman@hotmail.com)

Andre

Bericht door Andre »

Ik eet per dag ongeveer 6 a 7 sneetjes bruin biologisch brood met pindakaas, 2 uitgeperste sinaasappels + 1 appel en 1 peer. Ongeveer 50 gram nootjes. Voor het avondeten wat aardappelen met witte bonen in tomatensaus, of doperwten en wat andere groenten, zoals sla, of spinazie. Dit was het eigenlijk wel. Ik wissel eigenlijk alleen af met de groenten. Voor de rest is het allemaal nog hetzelfde. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Andre

Raymond Sluitman

Bericht door Raymond Sluitman »

Beste André,

Sorry dat mijn reactie zolang op zich liet wachten, ik was namelijk een klein weekje naar Wenen en heb geen computer gezien. Wenen is overigens een prima Vegan-stad. Ik heb een heerlijk restaurant ontdekt, echt goddelijk!!!!!

Maar wat betreft jouw voeding en je wens om aan te komen. Wat ik constateer is dat je minder eet dan mij maar wel zo'n 25 centimeter lang bent. Dat verklaart al een hoop denk ik. Volg vooral de adviezen op van de andere: eet eens een keer een patatje met vegan-mayonaise en varieer je voedsel wat vaker. Als je namelijk eenzijdig eet val je ook af.

Verder adviseer ik je om eens te beginnen met toetjes, (Soja Vla bijvoorb.). Neem een keer tussendoortjes en eet ook 's avond na achten nog wat ongebrande noten of iets anders dat veel vet bevat. Je toetjes kan je overigens nog wat vetter (en lekkerder) maken door Sojaroom toe te voegen.

De laatste tip: slik dagelijk een goede multivitaminepil. Het liefst een orthomoleculaire en natuurlijk eentje die geschikt is voor veganisten. Solgar (mijn lievelingsmerk) heeft helaas geen Vegan-multi, alternatieven zijn Top-Pharm multi compleet of de Vegetarian Multi van Orthica (beide bevestigd door fabrikant).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Raymond

Raymond Sluitman

HERSTEL

Je bent natuurlijk 25 centimeter langer en niet 25 centimeter lang, maar dat wist je waarschijnlijk al - STOM -

marije

Bericht door marije »

Ik heb in iedergeval wel wat broodbeleg tips voor je want van alleen pindakaas word je op een gegeven moment toch gillend gek?

*tofutti = een soort van smeerbare kruiden'kaas' (nepboursin) heel lekker met wat plakjes komkommer erop te verkrijgen bij een natuur/groene winkel

* Jam, is namelijk gewoon vegan

* chocoladevlokken van de ruijter, Vlokfeest heten die (dat zijn de witte en de bruine) er zit lecithine in, maar mijn vriend heeft naar de ruijter gebeld en het is sojalecithine. (je kan ze trouwens ook smelten en er een soort reep van kleien en die in de ijskast leggen dan heb je toch een soort chocola)

* pesto, (vegan bij natuurwinkel) je moet er van houden, ik vind het erg lekker op een geroosterd broodje of een afbakbroodje, je kan er ook soja mozzerella op doen en een tomaatje ofzo, wat basillicum...jammie

dan is er nog tartex, ben ik zelf niet zo'n fan van, maar misschien vind jij het lekker, het is een soort veganistische pate met allerlei verschillende smaken (tuinkruiden, mexicana, tomaat etcetc)

en niet voor op brood maar wel lekker voor de variatie is soja yoghurt met cruesli.

Sommige merken hagelslag kan je trouwens ook gewoon eten .

Nou, ik hoop dat je hier iets aan hebt, of anders anderen..:)
groetjes marije

Jochem

Bericht door Jochem »

Er zit trouwens wel een niet vegan variant in t Tartex assortiment. Ik geloof dat t die pomodori is of zo, daar zit honing in.

En dat Vlokfeest vegan is, dat lijkt me cool! :D Meteen ff checken de volgende keer in de winkel! :)

Dennis

Bericht door Dennis »

pas wel op met dingen als jam. hangt er van af hoe streng je bent, maar vaak zitten er toevoegingen in die wel van dierlijke afkomst kunnen zijn.

Marije

Bericht door Marije »

Zoals wat dan?
Ik eet die van de AH en daar zit niks in ( aardbeien, suiker, glucosestroop, pectine, en citroenzuur) das prima toch??

vegaman

Bericht door vegaman »

Misschien is het beter om noten (bv amandelen die ook rijk aan calvium zijn) en allerlei pitten (pompoen, zonnebloem) te gebruiken om wat dikker te worden. Ze zijn goed vet en misschien krijg je te weinig vet binnen. Vet is essentieel.

De amandelen lat ik steeds even 20 seconden in laagje water koken. Dan laat ik ze schrikken onder koud water zodat het velletje er makkelijk af gaat. Als ze geen velletje meer hebben zijn ze makkelijker verteerbaar vind ik.

Raymond Sluitman

Pectine is een vezel uit appel en fungeert als bindmiddel, bij andere jams wordt hiervoor weleens gelatine gebruikt, dus vandaar!

Raymond

Plaats reactie