eieren

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Hetser
Leefwijze: veganist

Re:

Bericht door Hetser »

Anna schreef:silken tofu werkt geweldig. ik pureer het met een klein beetje yofu en wat smaakmakers. het wordt niet zo stijf als wanneer je en ei gebruikt, maar het komt dicht in de buurt en smaakt heerlijk.
Werkt silken tofu dan als 'luchtig-maker'? En hoeveel gebruik je er dan van als je 1 ei wilt vervangen?
En gebruik je het ook als ei-vervanger bij bijvoorbeeld het bakken van cakes en muffins enzo?

Veel vragen in een keer :) maar ik ben echt op zoek naar een goede eivervanger, en heb tot nu toe alleen een soort poeder gevonden die de bindingsfunctie van ei goed vervangt, maar die maakt niet luchtig.

Heb trouwens vandaag ook No Egg gekocht (hele stad doorgefietst ervoor, lees ik nu dat ze het ook bij de Jumbo hebben :? nouja). Heb het nog niet gebruikt, maar ben benieuwd! Ik laat het jullie weten ;)

Framboos

Re: eieren

Bericht door Framboos »

ik vind yofu heel goed werken als luchtig-maker.

Anna

Bericht door Anna »

hoi hetser,
ik gebruikt het zelf alleen om quiche en chocolademousse te maken, maar volgens mij kun je het ook wel bij het bakken gebruiken. ik heb wel ergens een kookboek met een rijtje ei-vervangers, daar staat in hoeveel je moet gebruiken om 1 ei te vervangen. ik zal het vanavond opzoeken.

Hetser

Bericht door Hetser »

Anna schreef:hoi hetser,
ik gebruikt het zelf alleen om quiche en chocolademousse te maken, maar volgens mij kun je het ook wel bij het bakken gebruiken. ik heb wel ergens een kookboek met een rijtje ei-vervangers, daar staat in hoeveel je moet gebruiken om 1 ei te vervangen. ik zal het vanavond opzoeken.
Oh! Dat zou handig zijn, dat lijkt me precies wat ik zoek. Ik ben benieuwd. Alvast bedankt!

Anna

Bericht door Anna »

beetje laat, maar hier: http://www.theppk.com/veganbaking.html heb je een mooi overzicht van ei-vervangers. tofu staat er ook bij.
succes!

Hetser

Bericht door Hetser »

Wat een handige site! Dankjewel!
Ik ga morgen meteen aan de slag.

Plaats reactie