eieren
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
-
Ik heb al preiquiche en witloofquiche gemaakt met het volgende sausje, en ik kan u verzekeren dat dat heel lekker is:
Het komt uit een ander topic, hier op het forum.
Als deeg gebruik ik bio-bladerdeeg van de Delhaize, is vegan.
Het komt uit een ander topic, hier op het forum.
Als deeg gebruik ik bio-bladerdeeg van de Delhaize, is vegan.
Hieronder het recept voor een vegan "kaassausje" (klaar in nog geen 5 minuten!) en enkele idee?n voor de toepassing.
Basissausje
Benodigdheden:
- 150 ml water
- 2 eetlepels olie
- 3 theelepels meel
- 1 theelepel zout (Herbamare Spicy vind ik persoonlijk het lekkerst in dit recept)
- 1 theelepel mosterd
- 4 eetepels edelgistvlokken
Toebereiding:
Verwarm de olie in een pannetje. Als het warm is het meel toevoegen en goed roeren. Dan mosterd, zout en een deel van het water toevoegen en goed roeren. Dan de edelgistvlokken toevoegen en goed doorroeren. Het boeltje nog ??n keer op laten koken en klaar is Kees!
Erg lekker: af laten koelen en op brood smeren.
smaakt silken tofu dan ook lekker in hartige gerechten? Ik heb het tot nu toe namelijk alleen in zoete gerechten gebruikt.Anna schreef:silken tofu werkt geweldig. ik pureer het met een klein beetje yofu en wat smaakmakers. het wordt niet zo stijf als wanneer je en ei gebruikt, maar het komt dicht in de buurt en smaakt heerlijk.
Ik heb net silken tofu gebruikt en ik vind het niet smaakloos. Ik vind het vies, net als alle andere tofu, die nasmaak gruwel ik van. Sorry misshcien is het wennen hoor.Anna schreef:silken tofu is neutraal van smaak, het ligt er dus aan wat je er mee doet. (net als eieren trouwens)
ik vind het in ieder geval lekker
Maar overal waarin in tofu verwerk proef ik het er doorheen.
Ben ik nu vreemd?

-
Nou ik vond het ook erg vies.
Maar je hebt van die voorgekruide blokjes tofu.
En als je die heel erg goed doorbakt zijn ze wel lekker.
Als ze zo'n krokant korstje krijgen.
Die naturel tofublokjes vind ik niet zo, dan was ik lekker aan het koken geweest en dan verpeste die tofu de hele maaltijd.
edit: ohhh, ik lees weer eens niet goed, het gaat over silken tofu
Die naturel tofublokjes vind ik niet zo, dan was ik lekker aan het koken geweest en dan verpeste die tofu de hele maaltijd.
Geeft niet hoor melancholy, ik had het over silken tofu maar ik bedoel ook gewone tofu, ik vind het gewoon vies. De structuur de nasmaak. Ik heb ook die gekruide geprobeerd en naturel enzo. Ik vind de nasmaak zo vies, als ik er aan denk wordt ik al naar.melancholy schreef:Nou ik vond het ook erg vies.
ja, dat kan natuurlijk
als je tofu zo verschrikkelijk vies vind zou ik het niet te vaak gebruiken!
maar het lijkt me de moeite waard om eraan te wennen. ik vond vroeger sojamelk ook niet om te drinken, nu vind ik het zelfs lekker. bovendien zitten er veel nuttige voedingsstoffen in tofu, en kun je er fijn groentetaart mee maken

als je tofu zo verschrikkelijk vies vind zou ik het niet te vaak gebruiken!
maar het lijkt me de moeite waard om eraan te wennen. ik vond vroeger sojamelk ook niet om te drinken, nu vind ik het zelfs lekker. bovendien zitten er veel nuttige voedingsstoffen in tofu, en kun je er fijn groentetaart mee maken

Lang leve de allergieen want zo hebben wij ook nog te eten bji de reguliere supermarktjet schreef:als je het zoekt bij de Jumbo, dan staat het (hier) bij de glutenvrije producten. Dan is het van het merk Orgran, maar er zijn natuurlijk ook andere merken.
Bij de plus hebben ze ook bij de glutenvrije (en biologische) spullen de eivervanger staan....

Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.