Consequent zijn

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Bericht door Valkyrjur » vr okt 26, 2007 15:48

Een dikke 'nice girls fake it'- button erop?

Edit: als het overduidelijk nep is, is er niks mis mee toch?

verlorentuig als gast

Bericht door verlorentuig als gast » vr okt 26, 2007 16:09

Vind ik ook.
Al vind ik bont sowieso lelijk en bontkragen ook.

Ik heb zelf wel een panterprint nepbontjas die ik nog regelmatig draag. Maar dat is puur vanwege de foutheid daaraan oftewel sarcasme.(en panterprint is gewoon gaaf)

Anna

Bericht door Anna » za okt 27, 2007 13:18

ik vind het altijd akelig om te zien, vooral omdat je vaak niet kunt zien of het echt is of nep.
bovendien vind ik het teveel verwijzen naar al die dode dieren...ik snap niet dat je het daar op wilt laten lijken, of het nu echt is of nep.
doe mij maar een fleece-voering, ook heel zacht en lekker warm.

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » za okt 27, 2007 15:02

Anna schreef:ik vind het altijd akelig om te zien, vooral omdat je vaak niet kunt zien of het echt is of nep.
bovendien vind ik het teveel verwijzen naar al die dode dieren...ik snap niet dat je het daar op wilt laten lijken, of het nu echt is of nep.
Dit ben ik wel met je eens, verder vind ik het ook gewoon erg lelijk.
look back and laugh

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » ma okt 29, 2007 9:25

Ik vind het niet goed en ik zal het ook nooit kopen.

Waarom niet?
Wel het is natuurlijk overduidelijk dat het nep is! Maar vele mensen weten nog niet eens dat sommige kraagjes w?l echt zijn. Die denken : "zo goedkoop kun je geen bont krijgen". Ze gaan dus shoppen en komen zo'n jas met ?cht bont tegen en denken dan: iedereen draagt het, ik wil in zijn en draag het ook!

Of nog: men wil zo'n jas maar liefst niet met echt bont. Dan komt men in een winkel en men ziet dat het wel echt is. Velen (domme marginale mensen) denken dan: och het is toch al dood dus nu maakt het ook niet uit dat ik het koop (denken dus niet na dat als je het koopt, de vraag stijgt en dat men dus meer moet produceren) en kopen het dus om ook "in" te zijn. Immers: iedereen loopt ermee rond.

Je stimuleert het dus wel. Voor mij dus een no no !

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » ma okt 29, 2007 13:49

Ik was afgelopen weekend in de V&D en daar zag ik bodywarmers hangen van BONT!!!
Tenminste, dat dacht ik, toen ik het merkje las kwam ik erachter dat het nep was. Het verschil is in sommige gevallen dus echt niet te zien.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di okt 30, 2007 17:47

ik heb zelf een donkerblauwe nepbontkraag v een vintagestore (Antwerpen) en die in de kou zalig warm is <333

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di okt 30, 2007 19:50

Valkyrjur schreef:Edit: als het overduidelijk nep is, is er niks mis mee toch?
+1

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » wo okt 31, 2007 0:08

Fontanelle schreef:
+1
Ik vind daar in principe ook niks mis mee.
Toch kan het aanzetten tot dingen waar je de maag bij omdraait, dat mensen je als een voorbeeldfunctie zien(om maar van het extreme uit te gaan) zich proberen te kleden zoals jij doet, en niet inzien, omdat ze je niet kennen mischien, dat dat nep-bont wat je draagt toch echt nep is, en daardoor dus echt bont dragen.

Tegenwoordig zie ik ook wel eens modeshoots waarin er vanuit mijzelf en anderen twijfel gezaaid wordt.

Het neppe doet niet onder(qua uiterlijk) ten opzichte van het echte werk zeg maar.

Zodra sexy, prikkelend jong wild, noem maar op enzevoorts wordt geassocieerd met een bepaalde stijl, dan kun je er op de donder op zeggen, dat er een bepaald deel van het volk, zich aangetrokken voelt, en zich daardoor laat leiden.
Zeker de onzekere.

Denk maar aan horrorfilms, de gemiddelde consument beseft niet(zoals ik het nooit besefde) dat er voor horror veel bloed vergoten moet worden, dat er alternatieven bestaan, weet ik , sommige mensen niet, en ook al weet de gemiddelde kijker dat er bloed nodig is voor een film om verspild te worden toch kiezen ze voor The hard way.

Het is ook gewenning en gewennig doet stilstaan, en stilstaan doet doden.
Niets meer en niets minder.

Ik heb zelf een leuk nep-bontjasje ziet er niet uit als bont, gaat niemand voor dood, maar als ik met een jasje aankom die puur synthetisch is, dan kun je er op reken dat er altijd wel iemand is die daar brood inziet, om het nog mooier te maken, nog aaibaarder, nog waardevoller mischien.
En die persoon raakt het niet of het synthetisch is ja of nee.

Als de replica niet bestaat zou het origineel(het echte bont) ook nooit bestaan hebben.
En andersom geldt dat ook.

Mischien moeten we maar opgeven dat nep-bont bestaat, want zodra er goedheid bestaat zal er altijd een keerzijde zijn.

Denk maar aan stargate atlantis, er is een origineel aanwezig in de winkels maar ook namaak, en zolang het origineel er is zal ook het namaak aantrekkelijk zijn /blijven en andersom het origineel ook.

Ik heb er gemengde gevoelens over, laat funfur wat mij betreft de overhand krijgen, dat juig ik alleen maar toe, maar mensen kennende: het kan alleen maar zachter , sterker, duurder , mooier etcetera.
De grenzeloosheid.
En ik heb het gevoel dat dat nou nooit eens ophoudt.

Denken niet zonder te kunnen...................
Zwaktepositie(verhaal appart mischien maar wel iets om over na te denken, mensen denken zich te kunnen identificeren met bepaalde stoffen, bepaald gedrag, en zo geldt dat hier ook, maar wanneer de mensheid eenmaal iets ontdekt heeft is het te bang om los te laten)

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » wo okt 31, 2007 10:36

Ik merk dat veel mensen hier in zekere mate redelijk inconsequent zijn. Dat had ik niet gedacht. Nou ja, zelf ben ik in ieder geval zo consequent mogelijk.
Weet iemand trouwens nu hoe het zit metdat AH-brood? Met die E-nummers. Bij mijn weten waren ze plantaardig.
Burgerlul

Framboos

Bericht door Framboos » wo okt 31, 2007 11:00

Jip schreef:Ik merk dat veel mensen hier in zekere mate redelijk inconsequent zijn. Dat had ik niet gedacht. Nou ja, zelf ben ik in ieder geval zo consequent mogelijk.
Gefeliciteerd. :wink:

Marla

Bericht door Marla » wo okt 31, 2007 11:49

Jip schreef: Weet iemand trouwens nu hoe het zit metdat AH-brood? Met die E-nummers. Bij mijn weten waren ze plantaardig.
Nou zo consequent ben je blijkbaar niet, dat je nieteens weet dat dat niet het geval is :lol:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo okt 31, 2007 13:39

Marla schreef:Nou zo consequent ben je blijkbaar niet, dat je nieteens weet dat dat niet het geval is :lol:
spot on !

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo okt 31, 2007 13:40

Starsurprise schreef:Last quote does not exists!
de kraag die ik wel eens draag is echt donker blauw, glanst niet, heeft meer wat weg v sommige wol en lijkt in de verste verte niet op bont. Nepbont die teveel op echtbont lijkt stoot me ook tegen het hoofd.

Plaats reactie