Blauwe plekken krijgen en veganisme
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
- marjan
- Leefwijze: veganist
Blauwe plekken krijgen en veganisme
Bij de NVV is de volgende vraag binnengekomen:
Ik eet al enige jaren vegetarisch en sinds het laatste jaar nu dus
veganistisch. Echter, de laatste 2 jaar ongeveer krijg ik van elk
stootje al blauwe plekken. Zelfs als dit een heel zacht stootje is.
Heeft u enig idee of dit iets met mijn eetpatroon te maken kan hebben?
Heeft iemand een idee?
Ik eet al enige jaren vegetarisch en sinds het laatste jaar nu dus
veganistisch. Echter, de laatste 2 jaar ongeveer krijg ik van elk
stootje al blauwe plekken. Zelfs als dit een heel zacht stootje is.
Heeft u enig idee of dit iets met mijn eetpatroon te maken kan hebben?
Heeft iemand een idee?
Z'n.
Van jonge vrouwen is bekend dat ze sneller blauwe plekken krijgen dan mannen. Als de onderhuidse vetlaag van iemand is afgenomen zal diegene ook eerder blauwe plekken krijgen. Denk bijvoorbeeld maar aan hoogbejaarden, die krijgen vaak veel ergere blauwe en beurse plekken dan jongere mensen. Als de vragensteller de afgelopen jaren is afgevallen (en ook nog eens een jonge vrouw is) is de kans dus groot dat het daar door komt. Als er niets is veranderd aan zijn of haar onderhuidse vetlaag kan het ook nog met het gebruik van bepaalde medicijnen te maken hebben, maar aangezien hij of zij daar niets over meldt ga ik daar niet van uit.

Van jonge vrouwen is bekend dat ze sneller blauwe plekken krijgen dan mannen. Als de onderhuidse vetlaag van iemand is afgenomen zal diegene ook eerder blauwe plekken krijgen. Denk bijvoorbeeld maar aan hoogbejaarden, die krijgen vaak veel ergere blauwe en beurse plekken dan jongere mensen. Als de vragensteller de afgelopen jaren is afgevallen (en ook nog eens een jonge vrouw is) is de kans dus groot dat het daar door komt. Als er niets is veranderd aan zijn of haar onderhuidse vetlaag kan het ook nog met het gebruik van bepaalde medicijnen te maken hebben, maar aangezien hij of zij daar niets over meldt ga ik daar niet van uit.
Blauwe plekken
Absoluut; mijn dag kan niet meer stuk. Veganisten zijn gelukkig toch ook maar gewone mensen.Joop schreef:Hey, dit is toch een soort van ziekte topic!!
Gnaam zal in zn of hr nopjes zijn!!
Ik ben geen medicus, maar op dit soort onderwerpen kick ik wel. Inderdaad zie je dit veel bij bejaarden.
Veroudering dus?
Vaataandoening?
Maar je kunt jezelf er ook 'immuun' voor maken.
Bij de eerste training na de zomer van jiu jitsu was ik altijd helemaal blauw, maar na een paar weken had ik alleen zo af en toe een blauw plekje. En een jongen die ook jiu-jitsu-t maakte zijn benen blauweplekvrij door elke dag tegen een boom aan te trappen tot hij helemaal blauw was, waardoor hij er na een tijdje gewoon helemaal tegen kon en geen blauwe plekken meer kreeg.
Bij de eerste training na de zomer van jiu jitsu was ik altijd helemaal blauw, maar na een paar weken had ik alleen zo af en toe een blauw plekje. En een jongen die ook jiu-jitsu-t maakte zijn benen blauweplekvrij door elke dag tegen een boom aan te trappen tot hij helemaal blauw was, waardoor hij er na een tijdje gewoon helemaal tegen kon en geen blauwe plekken meer kreeg.

Bij VOS-gym hadden we een vrachtwagenband waar je dan tegen aan kon trappen om je schenen wat harder te krijgen. Een boom lijkt me trouwens niet optimaal ervoor, maar goed.Framboos schreef:Maar je kunt jezelf er ook 'immuun' voor maken.
- Kirsty xvx
-
- Contacteer:
Kan te maken hebben met een ijzer tekort.
Op deze lijst kan je goede ijzer bronnen vinden.
Op deze lijst kan je goede ijzer bronnen vinden.