Ik ben nu twee jaar vegetarisch. Bij de respect voor dieren demo in Arnhem van vorige maand (novartis) ben ik overtuigd om veganistisch te worden. Ik ben net bij de natuurwinkel geweest en zag dat ze veel kant-en-klare veganistische producten hadden, zelfs vegaknakworst

Ik ga langzaam afbouwen van vegatarisch naar veganistisch maar heb nog een paar vragen:
- Vorige week heb ik bij de wereldwinkel een eko&fairtrade rode wijn gehaald, namelijk organic la riojana malbec. Er staan geen ingredienten op, is deze wijn veganistisch? Ik heb gezocht op google en dit forum maar ik kon het niet vinden.
- Ergens op dit forum zag ik dat red bull vega is, klopt dit want er zit wel B12 in, en geld dit ook voor de goedkope merken van coop en AH?
- Gisteren ging ik naar de coop om te kijken wat ik daar nog wel kan halen (aan snoep etc.). De chips waren vrijwel allemaal vega, maar ik kon geen snoep vinden zonder gelatine of bijenwas, weet iemand welk snoep wel kan?
- Hoe doen jullie het als je uit eten gaan? Bij de chinees hebben ze meestal wel vega maar mijn oma wil als ze jarig is meestal eten bij een hollands restaurant. Ze hadden daar maar één vegatarisch voorgerecht en dat was oerbrood met kruidenboter, dus niet veganistisch. Als hoofdgerecht hadden ze twee vegetarische gerechten, maar beide met kaas.
Kan ik gewoon aan de kok vragen om wat aparts te maken? Ik vind het ook zo lullig voor mijn oma als ik niet mee ga omdat ik er niets kan eten.
Alvast bedankt,
Jelle