wat zijn de beste B-12 supplementen?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jeliza
Contacteer:

wat zijn de beste B-12 supplementen?

Bericht door Jeliza »

welk merk en welke hoeveelheid, want ik heb begrepen dat ze niet allemaal veganistisch zijn. en hoe lang kan je ze bewaren, denk je, want ik heb nog een oud potje staan van de kruidvat.

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Re: wat zijn de beste B-12 supplementen?

Bericht door onderdezon »

mischien is het handig om dat allemaal samen te voegen? want ik beland nu elke keer in een andere draad als ik iets over b12 zoek en ik vind ook tegenstrijdige informatie die mensen schrijven. dat klopt toch niet

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet »

Je hebt wel een beetje gelijk, maar dat komt ook omdat er over B12 nou eenmaal heel veel verschillende meningen bestaan. Bovendien is het een forum en dus worden hier al die meningen ook geventileerd :mrgreen: En die meningen die zullen elkaar ook zeker wel eens tegenspreken. Als je je huisarts zou vragen hoe het staat met veganisme en B12 krijg je waarschijnlijk een compleet ander antwoord dan als ik dat aan mijn huisarts zou vragen..... :!: En misschien zelfs wel een tegengesteld antwoord aan dat van mij. En dat terwijl we van een huisarts mogen verwachten dat hij er 'verstand' van heeft, en er voor gestudeerd heeft.... :twisted:

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat het inderdaad lastig is dat dingen op verschillende plekken staan (meestal komt dat voort uit de soort vraag die gesteld wordt), maar dat het logisch is dat niemand hier exact weet hoet het zit (er wordt nog continu onderzoek naar gedaan). En natuurlijk blijft het een terugkerende vraag, en zodra er dus een nieuw iemand op het forum komt wordt dezelfde soort vraag nog een keer gesteld (op een iets andere manier) en is iedereen weer zo vriendelijk zijn of haar mening erop te geven :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

onderdezon

dan kunnen jullie moderators toch alle onderwerpen samenvoegen zodat het niet 1 onoverzichtelijke brij van onderwerpen over b12 wordt? dacht dat dat de taak van moderators was?

Framboos

Bericht door Framboos »

Dan worden het gewoon artikelen samengesteld door moderators, geen topics op een forum meer. Als je overzichtelijke artikelen wilt kun je beter op de website van de nvv gaan kijken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Sommige topics kunnen wel gesloten worden of zelfs samengevoegd. Maar het moet overzichtelijk blijven dus is het ook wel zo handig om te zorgen dat je niet een topic van 50+ pagina's door moet lopen voor specifieke vragen enzo.

onderdezon

Framboos schreef:Als je overzichtelijke artikelen wilt kun je beter op de website van de nvv gaan kijken.
neeeeee. als ik op de website kijk staat er over vitamine b12 namelijk dit:
Michèl Post is op dit moment bezit om voor de NVV een stuk te schrijven over vitamine B12. We hopen dat binnenkort hier te kunnen plaatsen.
en dat staat er echt al heeeeeeeeeeeeeeeel lang!!! :( daarom vroeg ik in een andere topic al wanneer dat stuk nu een keer komt. want ik heb al mááááánden geleden al eens gekeken en toen stond dit er ook al op.
:(

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

kijk anders eens hier en hier daar staat info van de Belgische vegetariërs/veganisten vereniging

onderdezon

Hee bedankt daar heb ik tenminste iets aan! vooral die tweede link is handig. :)

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

op die site staat er ook nog info over andere voedingsstoffen die je nodig hebt.

onderdezon

:thanks:

Framboos

Bericht door Framboos »

Waarom zoek je niet gewoon de website van Michel Post zelf op?

veglife

Bericht door veglife »

onderdezon schreef:
Framboos schreef:Als je overzichtelijke artikelen wilt kun je beter op de website van de nvv gaan kijken.
neeeeee. als ik op de website kijk staat er over vitamine b12 namelijk dit:
Michèl Post is op dit moment bezit om voor de NVV een stuk te schrijven over vitamine B12. We hopen dat binnenkort hier te kunnen plaatsen.
en dat staat er echt al heeeeeeeeeeeeeeeel lang!!! :( daarom vroeg ik in een andere topic al wanneer dat stuk nu een keer komt. want ik heb al mááááánden geleden al eens gekeken en toen stond dit er ook al op.
:(
Of mail Michel anders eens, hij staat altijd open voor het geven van advies omdat hij de problematiek rondom B12 als geen ander kent.

Plaats reactie