Veganist en toch gelukkig?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jolly

Veganist en toch gelukkig?

Bericht door Jolly » za sep 02, 2006 9:22

Zijn er ook veganisten, die ondanks alle dieren- en mensenleed in de wereld, een gelukkig leven kunnen leiden? Daar zou ik graag mee in contact willen komen.

Rigdzin
Contacteer:

Re: Veganist en toch gelukkig?

Bericht door Rigdzin » za sep 02, 2006 10:28

Jolly schreef:Zijn er ook veganisten, die ondanks alle dieren- en mensenleed in de wereld, een gelukkig leven kunnen leiden? Daar zou ik graag mee in contact willen komen.
Ik ben ondanks al het leed wat in de wereld gaande is gelukkig. En dan maakt het volgens mij niet uit of je vegetarier of veganist bent.

Niels
Leefwijze: veganist

Bericht door Niels » za sep 02, 2006 10:53

Slotje + ban.

vegalan

Bericht door vegalan » za sep 02, 2006 11:06

Niels schreef:Slotje + ban.
Is dat niet een beetje te snel en te radicaal?

.

Niels

Bericht door Niels » za sep 02, 2006 11:34

vegalan schreef:
Is dat niet een beetje te snel en te radicaal?
Nee

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » za sep 02, 2006 12:11

groot gelijk

vegalan

Bericht door vegalan » za sep 02, 2006 14:32

herwin schreef:groot gelijk
Kom je uit een eik? :D

.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » za sep 02, 2006 14:43

ik ben veganist en gelukkig maar wil beslist niet in contact komen met Jolly...

blauw

Bericht door blauw » za sep 02, 2006 14:47

herwin schreef:ik ben veganist en gelukkig maar wil beslist niet in contact komen met Jolly...
Dito

vegalan

Bericht door vegalan » za sep 02, 2006 15:14

Jolly is welkom en vooral als ze problemen heeft met het veganisme!

.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » za sep 02, 2006 16:15

Jolly kan dus een PM van jouw verwachten met je adres en telefoon nummer?
anders is het zoiets van "je bent welkom maar niet bij mij!"
:D

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » za sep 02, 2006 16:28

Ik begrijp d'r wel hoor. Soms voel ik me bijna schuldig als ik blij ben terwijl ik weet dat er wekelijks 1,5 miljoen kippies worden geslacht in Nederland alleen al, er zielige ratjes in het Biotechnion (universiteitsgebouw) zitten etc.
Als veganist ben je misschien eerder geneigd na te denken hoe verrot de wereld is (je ben niet voor niks dierleedvrij gaan eten). Soms vind ik dat wel moeilijk.

QNTSeXSLVe

Bericht door QNTSeXSLVe » za sep 02, 2006 16:52

Ik ben soms wel gelukkig maar er moeten eerst ladingvrachten drank en drugs en sex in wil er een een begin van glimlach op mijn gezicht getoverd worden. Dus mocht je daar iets van hebben stuur mij een PM.
Save an animal be a cannibal.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za sep 02, 2006 17:29

Is er iets mbt Jolly waarom dit topic een slotje verdient? Graag toelichting, want ik snap het even niet.

Het zou misschien kunnen dat Jolly zelf erg verdrietig is door al het leed en daarom mensen zoekt die de pijn een betere plek kunnen geven en dus naast het verdriet ook kunnen genieten van de mooie dingen des levens...

Jane

Bericht door Jane » za sep 02, 2006 20:13

even proberen

Jane

gelukkig veganist

Bericht door Jane » za sep 02, 2006 20:23

Op de snelweg haal ik de zoveelste vrachtwagen in en het is er ??n vol kippen in kooien, vol in de wind, zonder enige beschutting. E?n van de kippen kijkt me recht aan, daar kan ik van wakker liggen. Dan denk ik aan de chauffeur die 's avonds na zijn werk zijn hond knuffelt terwijl hij zijn boutje kluift. Ik ben niet ongelukkig, maar wel heel vaak heel boos.
Die kip zit wel een poosje gebrand op mijn netvlies.

pebbles

Bericht door pebbles » za sep 02, 2006 22:09

ik mag echt niet teveel nadenken over alle dieren die aan het lijden zijn... en als ik ze zie lijden is het nog veel erger...

maar over het algemeen voel ik me wel gelukkig en ik kan me ook gelukkig voelen als ik dan denk, dan het niet mijn schuld is dat we in zo'n maatschappij leven en probeer ik me te troosten door mijn diervriendelijk leven, toch goed als mogelijk

Jolly

Bericht door Jolly » zo sep 03, 2006 7:54

Jammer, dat de meeste reacties negatief zijn. Ik vroeg het omdat mijn 15-jarige dochter in kritieke toestand in het ziekenhuis is opgenomen omdat zij het veganisme zo ver door moet voeren van zichzelf dat ze niets meer kan aanraken dat al door een niet-veganist is aangeraakt en dus ook niemand meer kan aanraken, die geen voedsel meer tot zich kan nemen dat eerst langs een kassa is gegaan omdat dat dus ook is aangeraakt. Kortom een meisje dat zo ontzettend ongelukkig, in de war en ziek is dat ze op het randje van de dood zweeft. Ik had haar graag een contact met een veganist gegund bij wie ze kan zien dat je ook veganist kunt zijn en toch een leefbaar leven kunt leiden in deze maatschappij.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » zo sep 03, 2006 8:52

Jolly, wat vreselijk om je dochter in zo'n toestand te zien. Toch denk ik, zoals ook al in andere topics is gezegd, dat je dochters situatie niet gelijk met 't veganisme van doen heeft.
Als zij zo streng is voor zichzelf doet dit me eerder denken aan een psychische stoornis. Ik denk dat een psycholoog of psychiater haar meer kan helpen, dan wij. Maar toch: je kunt me pm-en.

Edit: ik ben zelf ook 15 overigens.
Laatst gewijzigd door Mave op zo sep 03, 2006 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

QNTSeXSLVe

Bericht door QNTSeXSLVe » zo sep 03, 2006 10:26

Jolly schreef:Jammer, dat de meeste reacties negatief zijn.
Niet om het een of ander maar als je een topic opent met de vraag of er ook gelukkige veganisten zijn dan kan je negatieve reacties verwachten omdat dit 9 van de 10 keer gepost wordt door mensen die een flauwe grap willen uithalen. Als je meteen in het begin duidelijk had gemaakt waarom je die vraag stelt had je op heel wat meer hulp en begrip kunnen rekenen ipv de flauwe reacties van onder meer mij. Natuurlijk vind iedereen dit verschrikkelijk en hopen ze het beste voor je dochter en jullie familie maar begrijp dat mensen op dit board niet meteen duidelijk kunnen afleiden waarom je deze topic post.

Ik beschouw mijzelf als een van de gelukkigste personen op de wereld, heb een fijne baan en leef het leven waar ik als kind van heb gedroomd. Het mooie is dat het ook alleen maar beter wordt.

Het beste is denk ik om echt professionele hulp te gaan zoeken voor je dochter en goed met haar praten en zeggen dat de consequenties van haar levensstijl niet echt gezond zijn. Informeer je dan duidelijk (onder andere via dit board) over een "gezonde" veganistische levensstijl en probeer dit als goed alternatief aan je dochter voor te schotelen.

Mij en waarschijnlijk het meerendeel van het board kan je altijd PM-en met vragen en met de meeste is wel een afspraak te maken. Verder worden er veelal bijeenkomsten/akties georganiseerd waar veel andere gelukkigere veganisten komen...daar kan je dochter ook veel vrienden maken.
Save an animal be a cannibal.

Plaats reactie