Op vakantie

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Op vakantie

Bericht door Jasmijn »

Hoi,

Wij gaan op vakantie naar Griekenland (mijn ouders, broer en ik). Waarschijnlijk doen we een fly-en-drive. Auto huren, steden en cultuur kijken enzo en elke nacht in een ander hotel dus. Maar in een hotel kun je niet zelf koken, dus we zullen steeds uit eten moeten gaan. Nou ben ik wel zo'n beetje mijn hele leven vegetarier geweest, wat mijn broer en moeder ook nog zijn overigens, maar ik heb nog weinig ervaring met uit eten gaan als je veganist bent en zeker als je in het buitenland bent. We gaan niet vaak uit eten, vandaar. (Maar Salmonella is echt een geweldige plek om te eten, dit even buiten beschouwing gelaten.)
Ik verwacht dat je in winkeltjes en op markten wel veel verse groenten en fruit kunt kopen. Maar hoe zit het met brood? Is het brood daar veganistisch? En zijn er genoeg mogelijkheden in restaurants en dergelijke? Of moet je zelf uit voorzorg een proviandtas meenemen (we gaan twee weken dus kunnen we dan niet alles versen houden natuurlijk)? Hoe doen jullie dat allemaal op vakantie?
Dat zou ik graag van jullie horen!

Vriendelijke groetjes van Jasmijn.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Op vakantie ga ik t liefst naar een goede supermarkt om het een en ander te kopen. Maar ik ben niet zo van uit-eten gaan.

Ik heb een Grieks vriendinnetje, die niet vegan is maar wel zei dat daar VEEL dingen vegan zijn. Het is heel normaal om daar te eten zonder dierlijke dingen.

http://www.happycow.net/europe/greece/index.html

hier heb je iets van happycow over griekenland.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Styx

Bericht door Styx »

Je kan bij de NVV een veganisten paspoort bestellen.
Hep hem zelf nog niet maar ik weet niet hoe goed je hedendaags Grieks is om aan een ober uit te leggen dat je vega eet.

http://www.veganisme.org/?webshop-overzicht&p=2

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Toen ik op Kreta was kon je daar heel veel veggie dingen krijgen, gevulde tomaten, briam, andere groentedingetjes....
Let alleen op de tsastiki (hoe schreef je dat nou ook al weer) en de feta, oh en de omeletten natuurlijk 8)

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik denk niet dat Grieken net zoveel troep in brood proppen als Nederlanders.

veglife

Bericht door veglife »

Hmm, als aanvulling op dit topic:

Ik ga op vakantie en neem mee.......een pot seitan.

Veganpix

Bericht door Veganpix »

... en een echte vrouw eet haar kost rauw.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Marcello »

Jasmijn schreef:Wij gaan op vakantie naar Griekenland...
Dan kan dit ook geen kwaad:
:arrow: http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/20.htm

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

O mooi, klinkt goed allemaal. Op mijn vorige school had ik Grieks, het was mijn lievelingstaal en ik was er best heel goed in. Maarja, het was oud-Grieks: ik zal straatnamen en menukaarten wel kunnen lezen maar weinig tot niks begrijpen. Een vegan-paspoort lijkt me een goed idee, een slimme uitvinding. En inderdaad wat kleine dingetjes meenemen.

Kirsty xvx

en laat ff weten hoe het ging, ik wil ook een keer naar griekenland <3
*naar de culti dingen dan, niet naar t strand*
Until I reach my home

Tijmetje
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Tijmetje »

Jasmijn schreef: (Maar Salmonella is echt een geweldige plek om te eten, dit even buiten beschouwing gelaten.)
Heh. Eten bij Salmonella? :D
In dat Lemony Snickett boek wat ik nu ongeveer aan het lezen ben hebben ze het daar ook over...

Volgens mij mis ik iets hier.
Zal wel onwetendheid van mijn kant zijn.

Jasmijn

Salmonella

Bericht door Jasmijn »

Ja, ik zal zeker laten weten hoe het was in Griekenland, hopelijk gaan we veel dingen zien daar. Maar het duurt nog wel eventjes, volgens mij gaan we eind augustus.

Salmonella is een "vereniging" in Groningen waar je heel goedkoop (3 euro 50 per persoon) kunt eten. Het eten is door vrijwilligers gemaakt, je kan zelf opgeven om te koken als je wilt. Het is zowel veganistisch als biologisch en, afhankelijk van wie het maakt, lekker. Je kunt niet kiezen: gewoon eten wat de pot schaft! Als je zin hebt en er is genoeg, mag je nog een keer opscheppen. Afwas wordt samen gedaan. Het is in een kraakpand en er lopen ook wat vreemde type's tussen, maar ja, dat heb je overal. Er wordt leuke muziek gedraaid en ik kan echt iedereen aanraden om er ook te komen! Het is overigens alleen zaterdags geopend en het eten wordt om half zeven in de avond opgediend. Officieel is het geen restaurant, omdat het dan geld kost en aan bepaalde kwaliteitseisen moet voldoen, maar dat zit een beetje ingewikkeld. Het heeft mij in ieder geval goed gesmaakt!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Was net toen ik vegan was geworden naar griekenland geweest. Naar zakynthos. Strand.. tsja..dat is niets.. maar daar in het water zwemmen is super. Gezellig tussen de schildpadden :)

Wel erg mooi daar in ieder geval.

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Op vakantie

Bericht door Wildflower »

Allereerst: veel plezier op vakantie!

Hier http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/v-pas.htm zijn overigens de vegan-paspoorten in alle talen te vinden. Ontzettend handig! Die met alleen tekeningen is ook grappig! :lol:

veglife

Bericht door veglife »

DeNatuur.NL schreef:Was net toen ik vegan was geworden naar griekenland geweest. Naar zakynthos. Strand.. tsja..dat is niets.. maar daar in het water zwemmen is super. Gezellig tussen de schildpadden :)

Wel erg mooi daar in ieder geval.
Klinkt goed Alex. Ik heb trouwens ontzettend veel zin om naar Kreta te gaan, enkel mijn budget laat het nog niet toe. Wie weet over een jaar of wat......... 8)

blauw

Bericht door blauw »

Nog een paar dagen en ik ga ook op vakantie!! Naar M?laga en Granada. :carrot:

Tja, ik ben geen strikte veganist dus op vakantie eet ik wel dingen die ik normaal niet zou eten. Als ik thuis ben eet ik helemaal veganistisch en biologish, maar op vakantie is dat zo moeilijk en ik vind uit eten gaan heerlijk, lekker op een terrasje in de ondergaande zon, hmmmm :D

Veganpix

Bericht door Veganpix »

En hoe denk je weer terug te komen? Blauw, bruin of rood? :)

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Salmonella klinkt interessant. Ik zal het onthouden voor als ik ooit nog eens in de buurt ben.

Net heb ik deze Vegan Travel in the Greek Islands gids gevonden op de website van het Glasgow Vegan Network. Algemene info en over sommige eilanden.

blauw

Bericht door blauw »

Veganpix schreef:En hoe denk je weer terug te komen? Blauw, bruin of rood? :)
Het is een heel klein beetje bruin geworden. Al was mijn scheiding behoorlijk verbrand, daar zat natuurlijk geen zonnebrand op. :?

Kirsty xvx

Ik heb gehoord dat ze in Griekenland vaak vasten. Dus wil je veganistisch voer dan moet je vragen naar "vastingsvoedsel". Daar kan WEL honing in zitten, maar dat moet je dan ff regelen. Je hoeft iig geen rekening te houden dan met andere dierlijke producten. Althans mijn Griekse tatoeerdster.
Until I reach my home

Plaats reactie