Tjechie

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Tjechie

Bericht door Dick » wo jul 13, 2005 21:47

Wie heeft er nog veganistische tips voor Tjechie?

Het schijnt een echt vleesland te zijn.

Hoe is de keus in de supermarkt. Zijn daar ook veganistische vleesvervangers te koop of moet ik dit echt zelf meenemen.

Aiko
Contacteer:

Bericht door Aiko » wo jul 13, 2005 22:13

Ik was je voor, Dick. Kijk hier eens.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » wo jul 13, 2005 22:21

Aiko schreef:Ik was je voor, Dick. Kijk hier eens.
ha ha, leuk, bedankt!! :)

Suus

Bericht door Suus » vr jul 22, 2005 11:05

In Praag en Karlovy Vary heb je in ieder geval de Tesco, een grote supermarkt waar we sojaproducten tegengekomen zijn. We hebben ook gedroogde tofu gezien, heel apart!

Als je naar Praag gaat en uit eten wilt kan ik je Country Life en Hotel Imperial aanraden. We hebben daar heerlijk veganistisch gegeten.

Succes!

Groetjes Suus

Framboos

Bericht door Framboos » ma aug 08, 2005 21:32

Bij de Tesco zag ik geen burgers ofzo liggen... Er staat wel (bij alle supermarkten). Op heel veel verpakkingen iets van 'dit product bevat'. Als er mleko (mlieko; melk) of vejce (ei) op staat weet je zeker dat het niet vegan is...

In Plzen (Pilsen) is trouwens een vegatarisch restaurantje, Vegatka. Ook heel veel veganistisch. Maar dat het nou lekker was...

Succes!

VegaNRaT
Contacteer:

triest

Bericht door VegaNRaT » di aug 09, 2005 18:18

Dat is in ieder geval nog iets. Wij zijn naar Spanje geweest; mooi niet dat ze daar vega spulletjes in huis hebben(op groente en fruit na dan..........)terwijl er daar toch een mega supermarkt stond die absoluut niet onder deed voor de Achterlijke Hein.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » wo aug 10, 2005 22:45

De Tesco niet gezien.

Wel hebben wij in Country Life gegeten. Alles is veganistisch vertelden ze.
Het grappige is dat het op gewicht wordt afgerekend. Je borden moet je op de weegschaal zetten en afrekenen maar. Het is een soort buffet, . Duur was het ook niet. Met zijn vijfen was het iets van 500 kronen. Nog geen € 20,= dus. De kinderen hadden niet veel opgeschept. En dat is zoals zo vaak een nadeel met dit soort eettenten. Aan kinderen wordt niet echt gedacht, waardoor er weinig keus is voor hun. Als iets net op is is het ook op en halen ze hun schouders op van pech gehad. De tweede keer in Praag was de keus voor de kinderen wel heel erg matig en zijn wij er niet wezen eten. Ik wilde nog wel een Vega burger nemen, maar die was net op en ja, ondanks dat ze zeggen fastfood burgers te verkopen waren ze niet in staat of wilden niet er nog een maken.
Goed dat er iets veganistisch is in Tjechie, maar toch vond ik het niet meer dan redelijk/matig.

De supermarkten en minimarkten die wij in de dorpen en steden bezocht hebben hadden geen vleesvervangers of iets van soja.
Daarvan hadden wij zelf genoeg meegenomen.
In de winkel van Country Life was wel genoeg keus.

Vrijwel iedereen heeft een eigen moestuin dus de supermarkten in de kleinere plaatsen hebben geen grote keus aan groente. Aan de kant van de weg haalden wij bij de Roma zigeuners onze fruit.
Boodschappen doen is lekker goedkoop.

Uit eten en drinken in Praag is iets van 3 keer duurder dan elders.
Voor vij personen in een restaurantje langs de weg betaalden wij voor het drinken 100 kronen incl. fooi (€ 3,=) en in Praag was dat 300 kroon. Ook voor soeveniers gold dat. Als je van glas houdt, koop het dan niet in Praag. Een wijnkaraf koste in Praag 1.240 kroon terwijl deze zelfde karaf in een andere redelijke toeristische stad 270 kronen moest kosten.

Apraxia

Bericht door Apraxia » wo aug 10, 2005 22:59

Ik heb afgelopen week ook nog in Country Live gegeten. Heerlijk!
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » wo aug 10, 2005 23:02

Apraxia schreef:Ik heb afgelopen week ook nog in Country Live gegeten. Heerlijk!
Het was ook heerlijk! Voor mij wel. :D

Dan hebben wij elkaar net misgelopen.
Wij waren er dinsdag en donderdag.

Plaats reactie