Huid: keratosis pilaris

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Petri

Huid: keratosis pilaris

Bericht door Petri » ma apr 11, 2005 15:53

Ik, als niet-veganist, heb een vraag over jullie veganisten-huidje. Zelf heb ik last van een huidafwijking die keratosis pilaris heet (KP op Amerikaanse websites). Het zijn rode bultjes die vooral achter op je armen en op je bovenbenen kunnen voorkomen. Veel mensen hebben er, een deel van hun leven, last van. Oorzaak onbekend. Via de site http://www.keratosispilaris.org overleggen wij wat we eraan kunnen doen. iImand suggeerde allergie voor vlees e.d.
Nu is mijn vraag: is er iemand van jullie die iets heeft gemerkt heeft aan z'n huid toen er overgestapt werd op veganisme?

Glenn D.

Bericht door Glenn D. » ma apr 11, 2005 16:01

Nee, niet sinds ik veganist ben geworden. Ik heb eigenlijk altijd wel last van mn huid. Op verschillende plekken op mn lichaam heb ik pigmentgebrek, verder heb ik een erg droge huid in mn gezicht en last van roos.

Ben al een flinke tijd op zoek naar een veganistisch middel tegen die kwaaltjes, pigmentgebrek uitgezonderd. Een echt goede verantwoorde anti-roos shampoo heb ik eigenlijk nog niet gevonden. Verder heb ik voor mijn droge huid echt al vanalles geprobeerd van olijfolie tot dure natuurwinkel creme. Dus als iemand iets weet...

reggie

Bericht door reggie » ma apr 11, 2005 16:33

mijn moeder is allergisch voor perubalsem,etherische olie,geurstoffen en meer.

Zij gebruikt shampoo van Urtekram (brandnetelshampoo 4,25 euro)
1 half uur voor dat ze gaat douchen masseert ze een mengsel van een eetlepel jojobaolie met een theelepel abrikozenpitolie door haar haar(dit moet een half uurtje intrekken en werkt haar en huidverzorgend.

ook gebruikt ze dit mengsel om het gezicht mee te behandelen.

de olien zijn te verkrijgen in de natuurwinkel
van het merk volatile in 250 ml flesjes rond de 23 euro meen ik
(100 ml jojobaolie van urtekram kost 12,95 euro)

wel prijzig,maar je hebt maar weinig nodig

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 12, 2005 9:55

Ik heb last van eczeem, welke niet echt weggaat. Het is gekomen denk doordat ik veel melk gedronken heb in een periode toen ik vegetarier was. Maar het gaat nu niet meer weg :(
Hormoonzalf nog niet geprobeerd, maar dat ga ik ook niet doen. Is geloof dierlijk spul en op dieren getest. Echter hoor ik wel dat het bij andere helpt.
Ik zoek nog de natuurlijke oplossing :)

Dick
Contacteer:

Re: Huid: keratosis pilaris

Bericht door Dick » di apr 12, 2005 10:53

Petri schreef:Ik, als niet-veganist, heb een vraag over jullie veganisten-huidje. Zelf heb ik last van een huidafwijking die keratosis pilaris heet (KP op Amerikaanse websites). Het zijn rode bultjes die vooral achter op je armen en op je bovenbenen kunnen voorkomen. Veel mensen hebben er, een deel van hun leven, last van. Oorzaak onbekend. Via de site http://www.keratosispilaris.org overleggen wij wat we eraan kunnen doen. iImand suggeerde allergie voor vlees e.d.
Nu is mijn vraag: is er iemand van jullie die iets heeft gemerkt heeft aan z'n huid toen er overgestapt werd op veganisme?
Voor een deskundig antwoord kan je het beste contact opnemen met de PCRM. http://www.pcrm.org/ Hier zitten meer dan 10.000 artsen bij aangesloten.

fief
Contacteer:

Bericht door fief » di apr 12, 2005 16:54

ik heb altijd al een droge huid gehad
(en dan te bedenken dat ik pas 19 ben en dat mijn huid dus nog veel droger zou moeten worden)
huidolie werkt wel vrij goed en vooral als de huid nog nat/vochtig is

B

Bericht door B » do apr 14, 2005 13:58

DeNatuur.NL schreef:Ik heb last van eczeem, welke niet echt weggaat. (...)
Hormoonzalf nog niet geprobeerd, maar dat ga ik ook niet doen. Is geloof dierlijk spul en op dieren getest. Echter hoor ik wel dat het bij andere helpt.
Ik zoek nog de natuurlijke oplossing :)
Hmm .. ik heb ook last (gehad) van eczeem, en vroeger wel Emovate® crème&zalf gebruikt, maar dat is van GSK en bevat dermate veel hulpstoffen met chemische namen dat ik niet kan zeggen wat er nou werkelijk in zit. Het is trouwens geen top spul, bij lang gebruikt krijgt je er een dunne huid door en een soort litteken strepen (iig dat heb ik duidelijk op m'n handen).
Benjamin - made in 1984 - vegan

regina

Bericht door regina » za mei 21, 2005 19:51

Mijn moeder heeft ook last van een extreem droge huid (eczeem achtig) en is allergisch voor wolvet, wat in veel producten zit. Ze krijgt nu van de apotheek een creme en die heet Cetomacrogol, daar zit verder niks in en het helpt echt heel goed.
Het enige is, ik weet niet of het op dieren is getest of niet, maar dat zou je even na moeten vragen bij je apotheek.
Je moet wel oppassen dat je puur Cetomacrogol krijgt en niet eentje die gemixed is met andere ingredienten, want die bestaan ook!

Barbie

Bericht door Barbie » zo mei 22, 2005 15:16

Zelf heb ik ook keratosis pilaris (ben ik op internet achtergekomen). Ik heb al vanaf kleins af aan een zeer droge huid met rode bubbeltjes. Het is bij mij begonnen met eczeem. Ook lijkt de huid van andere mensen met deze huidafwijking precies op mijn huid.

Ik ben nu sinds een jaar en een paar maanden veganist.
Er is echter niks veranderd met mijn huid. Ik denk dus niet dat vlees/zuivelconsumptie stoppen, een positieve uitwerking erop heeft. Maar dit is alleen maar in mijn geval, misschien dat er mensen zijn bij wie het wel werkt.

Toeps
Contacteer:

Bericht door Toeps » zo mei 22, 2005 16:23

Mijn ex is vegetariër, die heeft dat ook. Dus aan vlees ligt het iig niet.

Gast

Bericht door Gast » zo mei 29, 2005 14:57

Glenn D. schreef:Nee, niet sinds ik veganist ben geworden. Ik heb eigenlijk altijd wel last van mn huid. Op verschillende plekken op mn lichaam heb ik pigmentgebrek, verder heb ik een erg droge huid in mn gezicht en last van roos.

Ben al een flinke tijd op zoek naar een veganistisch middel tegen die kwaaltjes, pigmentgebrek uitgezonderd. Een echt goede verantwoorde anti-roos shampoo heb ik eigenlijk nog niet gevonden. Verder heb ik voor mijn droge huid echt al vanalles geprobeerd van olijfolie tot dure natuurwinkel creme. Dus als iemand iets weet...
Van die hemacreme werkt goed bij mij. En scheren met olie i.v.p. schuim. Verder kort en niet te warm douchen (en e.v.t. koud afdouchen) en wassen met een beetje goede zeep -> van die reformshit bv.

Glenn D.

Bericht door Glenn D. » zo mei 29, 2005 15:41

Douchen kan ik zowiezo niet langer dan 10 min. want ik heb waterallergie, als ik langer dan die tijd onder de douche sta krijg ik jeuk en uitslag. :cry:

Plaats reactie