Hormoonverstorende stoffen in verzorgingsproducten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
isavermeer

Hormoonverstorende stoffen in verzorgingsproducten

Bericht door isavermeer »

Beste leden,

Voor mijn studie ben ik samen met mijn projectgroep bezig met een onderzoek voor Stichting Tegengif. Deze enquête wordt afgenomen om inzicht te krijgen in de doelgroep van Stichting Tegengif. Tegengif wil bewustwording creëren over de dagelijkse blootstelling van consumenten aan hormoon verstorende stoffen en andere schadelijke chemische stoffen in verzorgingsproducten (en voedselverpakkingsmaterialen).

Onlangs onderzocht Tegengif populaire verzorgingsproducten die Nederlanders dagelijks gebruiken, zoals deodorant, handzeep en lippenbalsems. De resultaten waren schokkend: Meer dan 60% van de verzorgingsproducten die veel Nederlanders dagelijks gebruiken bevatten stoffen die de hormoonhuishouding kunnen verstoren. Deze stoffen kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en worden door wetenschappers in verband gebracht met voortplantings- en vruchtbaarheidsproblemen, en hormoongevoelige kankers zoals borst- en prostaatkanker.

We willen jullie vriendelijk vragen deze enquête in te vullen. Deze enquête is anoniem, bestaat voornamelijk uit meerkeuzevragen en neem maximaal 5 minuten tijd in beslag. Deze enquête is bedoeld voor vrouwen tussen de 20 en 45. Alvast bedankt voor het invullen!

https://forms.gle/5zPHMswEmr23DeeG9
Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Hormoonverstorende stoffen in verzorgingsproducten

Bericht door Rorrim »

Ik behoor niet tot de doelgroep, maar goede zaak dit onderzoek!
:govegan:
Plaats reactie