Diepvries

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Mogenblue
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Diepvries

Bericht door Mogenblue »

Ik heb onlangs een diepvrieskist gekocht. Deze is ter vervanging van mijn vrieskast. Hierdoor heb ik nu 200 liter opslagruimte ipv 88.
Die kast hou ik als reserve voor wanneer de kist moet worden ontdooid. Morgen wordt ie bezorgd.

Mijn belangrijkste eiwitbronnen bak ik zelf (brood, linzenburger en cake) en dan is het makkelijk om het in te vriezen zodat je een paar weken vooruit kan werken. Maakt het leven een stuk makkelijker.

Maar omdat die kast niet zo groot is heb je dus geen ruimte meer voor andere dingen. Tegenwoordig heb je ook fruit uit de diepvries: aardbeien, bramen, bosbessen.
Vooral bosbessen zijn erg gezond. Die ben ik kort geleden gaan eten en ze vallen me reuze mee. Ik dacht dat ze nogal zuur zouden smaken maar dat is lang niet zo erg. Dus die wil ik echt wel uit de diepvries gaan eten. Dan kan je ze het hele jaar rond eten. Net als spinazie.

Door die extra ruimte kan ik ook wat meer aardappelproducten gaan gebruiken. Dan kun je wat meer met je menu variëren. Je wordt wat flexibeler.

Ben benieuwd hoelang ik genoeg heb aan die 200 liter.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Morality
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Diepvries

Bericht door Morality »

Erg handig om zoveel opslagruimte te hebben. Ik heb in mijn vrieskast opvallend veel spinazie en boerenkool deelblokjes, die doe ik door vrijwel al mijn maaltijden.

Mogenblue
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Re: Diepvries

Bericht door Mogenblue »

Met die deelblokjes kun je heel goed doseren. Ik haal boerenkool en spinazie uit een pot. Die moet je dan wel binnen 2 of 3 dagen leegmaken. In de vriezer blijft het veel langer goed.

Ik gebruik nu regelmatig groente uit pot omdat ik de ruimte in de vrieskast nodig had voor mijn eigen baksels. Qua voedingswaarde is het gelijkwaardig aan verse groente. Er zitten ook groenten bij die je anders niet zo gauw zou kopen: rode biet, tuinbonen. Veel van die conserven vind ik nogal bewerkelijk om te bereiden. Je ziet sommige ook vers wat minder te koop. Ik ga echt geen tuinbonen schoonmaken en dan 3 kwartier laten koken. En rode biet is me ook veel teveel werk. Maar uit zo'n pot hoef je het alleen maar op te warmen en je kunt het opeten. Supergemakkelijk.

Conserven en diepvries maken het voor mij veel makkelijker om gezonde groente en gezond fruit te eten.
Ze worden op het juiste moment geoogst en dan meteen verwerkt. Ik lees er hier en daar best positieve dingen over. En ik voel me er zelf ook heel goed bij.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Plaats reactie