Vegan eten in Den Haag

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Vegan eten in Den Haag

Bericht door Ananas » ma jan 24, 2011 14:26

Ik zag bij de ekoplaza een flyer liggen voor vega restaurant Yeah in de pluvierstraat. Heb net hun website bekeken op www.vegyeah.nl en het is geloof ik een chinees/indonesisch eethuis... Wil er binnenkort een keer heen, ben benieuwd! Hoop dat ze niet zoveel zuivel gebruiken.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma jan 24, 2011 16:41

Ananas schreef:Ik zag bij de ekoplaza een flyer liggen voor vega restaurant Yeah in de pluvierstraat. Heb net hun website bekeken op http://www.vegyeah.nl en het is geloof ik een chinees/indonesisch eethuis... Wil er binnenkort een keer heen, ben benieuwd! Hoop dat ze niet zoveel zuivel gebruiken.
Ergens in de metadata oid van de website stond een tijd geleden ook de term 'veganist', dus ik verwacht dat ze er wel veganistische dingen hebben. Maar nu is het verdwenen, en ik heb het nog niet nagevraagd, dus ik weet niks zeker.

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo jan 26, 2011 16:27

Ga eind februari bij VegYeah eten, heb al wel eten laten bezorgen en dat smaakte goed (wel iets minder dan bij de Oude Plek in Rotterdam). Hoor van bekenden positieve berichten, vooral een sesamtoetje schijnt erg lekker te zijn. Genoeg vega opties in elk geval.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo jan 26, 2011 21:29

Oh dat restaurantje klinkt leuk zeg! Ze hebben van alles op het menu zo te zien, hopelijk is veel ervan vegan! En binnenkort woon ik als het goed is niet heel ver van Scheveningen, dus hopelijk bezorgen ze dan ook bij mij thuis ^^
*enthousiast*

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jan 27, 2011 21:34

Ik had Yeah! even gemaild en dit zeggen ze over veganistische opties:
De meeste gerechten zijn geschikt voor veganisten behalve Foe yong hai en veg, saucijzebroodje,maiskoekje en groentekoek.
Bij nasi/bami en mihoengerechten is goed te vermelden zonder ei te maken, het beste is erbij te vermelden bij bestelling zodat we het u kan vertellen of er ei en eventueel melk in is verwerkt.
Lijkt me dus zeker de moeite waard! :)

Apraxia

Bericht door Apraxia » vr jan 28, 2011 23:43

Ik at vandaag héérlijk bij de Hagedis!!
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Oceana

Bericht door Oceana » za feb 26, 2011 13:38

Gister voor het eerst afgehaald bij Yeah!
Kon het gelukkig goed vinden, ondanks de onvoorbereide actie.

Echt gezellig kan je de inrichting niet noemen, maar dat ben ik inmiddels wel gewend.
Personeel was erg vriendelijk en bereid dingen uit te leggen.

Over het eten ben ik echter niet heel enthousiast. Ik had veg kip met ananas met mihoen, portie sate, chinese loempia's en een portie kroepoek.
De veg kip met ananas vond ik wel lekker maar de mihoen vond ik een rare smaak aanzitten. De sate was goed van structuur maar de saus veel te pittig voor mij. De loempia's vond ik een beetje vreemd, maar het bijgaande sausje was lekker. De kroepoek die ik had was erg lekker :)

Ik vond het idee van gewoon 'even' (moest er 45 minuten voor omrijden ;)) Chinees te halen, een auto al geurend naar de Chinees en 'al die bakjes' thuis wel helemaal leuk, dus ik gok dat ik nog wel een keer iets ga proberen daar :mrgreen:

cavia

Bericht door cavia » za feb 26, 2011 15:42

Was het niet al ijskoud toen je thuiskwam? :o

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za feb 26, 2011 17:27

Ik was er pas ook geweest! Wel leuk en niet duur, maar (misschien omdat we de Oude Plek gewend zijn) het eten viel ons ook een beetje tegen. We hadden net verkeerde gerechten gekozen denk ik, maar die vegetarische kip met ananas vond ik ook het lekkerst van alles wat ik proefde. Veel dingen waren te zoet voor mijn smaak (sauzen en marinades) en niet zo wat we verwachtten toen we bestelden. Maar goed, er waren dus wel wat lekkere dingen bij en ik zou nog wel wat nieuwe dingen willen proberen, dus ik ga vast nog wel eens terug! De mevrouw die er werkte was ook erg vriendelijk en leek heel veel van het eten af te weten. Ze vertelden o.a. over dat ze geen knoflook en ui en MSG probeerden te gebruiken en goed wilden weten waar alles vandaan kwam enzo...

Oceana

Bericht door Oceana » zo feb 27, 2011 13:23

Viel mee! Heet was het ook niet meer, maar zeker niet te koud om te eten :)

Wat 'grappig' Bonnie, dat jij ongeveer dezelfde ervaring hebt gehad als ik.
Alleen al om het idee te steunen zal ik er nog weleens eten halen!

Maar als ik m'n vleesetende vrienden ergens mee heen wil nemen kan ik voor de veiligheid beter naar de oude plek gaan haha

Oceana

Bericht door Oceana » zo feb 27, 2011 14:03

Misschien moeten we een keer met een groepje forummers het lopend buffet gaan proberen?

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 27, 2011 14:28

Ik wil wel mee, ben erg benieuwd!

Oceana

Bericht door Oceana » zo feb 27, 2011 14:50

Ik las op de site dat het op 12 en 26 maart is. 12 maart kan ik niet (is misschien ook een beetje snel), maar de 26ste kan ik wel. Jij ook?

En hebben er nog meer mensen interesse? Ik vond het al jammer dat ik niet naar het wafel-festijn kon komen, dus dit lijkt me wel een leuke kans om én alles van Yeah te proeven én andere vegans te leren kennen :D

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 27, 2011 14:59

hmm, 26 maart is wel de vergadering van de NVV, dus ik weet niet of dat handig is...

Oceana

Bericht door Oceana » zo feb 27, 2011 15:06

Oh daar heb ik dan weer geen weet/verstand van! Dan moeten we even wachten op de data voor april?

Ananas

Bericht door Ananas » do mar 17, 2011 20:24

Heb er vandaag besteld! Lekker zeg! Ik had de 'kip' met broccoli, babi pangang, sate en gebakken banaan. Echt heeeeerlijk! Was altijd gek op babi pangang en deze is echt goed. De kip is ook prima, vooral de groenten zijn ook goed! Volgens mijn lief is het net zo goed als the real stuff, voor mij is dat te lang geleden..

Oceana

Bericht door Oceana » vr mar 18, 2011 20:37

Hihi smaken verschillen blijkt wel weer! Ik ga er komende week nog eens eten omdat ik op 'doorreis' ben van nascholing naar 'echte school', dus misschien moet ik me dan ook eens aan de kip met broccoli wagen, en de gebakken banaan neem ik dan mee naar school, kan ik uitdelen :P

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za mar 26, 2011 17:23

Ik ben ook wel benieuwd, al jaren niet meer bij Chinees geweest (woon er vlakbij een, kun je de poelier zien uitladen, geen idee of ze daar wat vegans hebben en ik wil er ook niet heen >.< ). Maargoed, ik heb ook wel interesse om met een groepje te gaan!

Oceana

Bericht door Oceana » za mar 26, 2011 20:47

Helaas kan ik de data in april (9 en 23) allebei niet, is niks voor mij, kan normaal heel vaak haha

Mocht er wel een groepje in april kunnen dan gaat het aan mij voorbij, maar anders wacht ik graag op de data in mei!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za okt 15, 2011 15:28

Weet iemand hoe het nou precies zit bij De Zwarte Ruiter? want ik zie Vegetarische Slagerproducten op het menu staan, en Apraxia had een foto van een broodje gepost, maar toen ik belde zeiden ze dat ze niks veganistisch hadden (alleen misschien een toevallig vegan gerecht van de dag af en toe). Maar als ik zo naar de kaart kijk dan lijkt er toch wel minstens één gerecht mogelijk vegan...

Plaats reactie