Mijn eerste bericht

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Morality
Moderator
Leefwijze: veganist

Mijn eerste bericht

Bericht door Morality » do jul 23, 2015 14:40

Hallo allemaal!

Ik ben Rick, ik woon in Spijkenisse (in de buurt van Rotterdam), ik ben 26 jaar oud en ruim 2 jaar veganist. Al jaren vind ik moraliteit steeds belangrijker en dan ga je op steeds meer dingen letten. Op een gegeven moment bedacht ik dat het eten van vlees een slechte gewoonte van mij was. Ik stopte daar toen mee en werd al snel veganist. Bij twijfel mijd ik producten, maar helaas kom ik er toch af en toe achter dat ik iets heb gekocht, gedragen of gegeten dat niet veganistisch is. Gelukkig niet vaak en ik stop daar dan vrij gemakkelijk direct mee.

Ik geef vooral bijlessen en schaaktraining. Over een paar jaar wil ik mijn eigen bedrijven starten. Het bedrijf dat zich op moraliteit richt zal gebruik maken van de faciliteiten van mijn andere bedrijf zodat het geen geld hoeft te verdienen of hoeft uit te geven. Het andere bedrijf zorgt ervoor dat ik (en iedere andere medewerker) genoeg betaald krijg voor primaire behoeften en dat het pand (en andere faciliteiten en uitgaven) betaald kunnen worden. Het pand zal op vaste tijden een publieke functie hebben. Het bedrijf zal alleen veganistische producten gebruiken en verkopen. Dit is al jaren mijn plan, maar er kunnen natuurlijk nog punten wijzigen.

Ik kijk er naar uit om jullie beter te leren kennen, om van jullie te leren en om onderwerpen met jullie te bespreken!

Camilla
Leefwijze: part-time veganist

Re: Mijn eerste bericht

Bericht door Camilla » do jul 23, 2015 14:47

Welkom Rick! Super leuk dat je je hier ook hebt aangemeld! Goed dat je vanuit jezelf over moraliteit hebt nagedacht! Ik hoop dat je het hier naar je zin krijgt.

Heb je verder nog iets gestudeerd? :)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jul 23, 2015 15:12

Welkom Rick!

Wat een mooi en interessant plan -- houd ons vooral op de hoogte! :)

Hoe bevalt het jou in Spijkenisse qua vegan aanbod? Ik kwam er vroeger weleens omdat daar voor mij de dichtstbijzijnde bioscoop zat, maar ik ken er nog niet echt een plek waar je lekker vegan kunt eten.

Groetjes!

Lisa

Bericht door Lisa » do jul 23, 2015 15:21

Hoi Rick,

Welkom op het forum! Ben erg benieuwd naar je bedrijf. Leuk om je erbij te hebben.

Morality
Moderator

Bericht door Morality » do jul 23, 2015 16:25

Ik heb eerst op het HBO Facility Management gestudeerd en daarna op het WO Philosophy (of Management and Organizations).

Ik ben niet vaak uit eten geweest in Spijkenisse, ik heb wel bijvoorbeeld afgelopen zaterdag in Delft lekker gegeten en gedronken (high tea) bij Natuurlijk 015. Ik kan me nog wel vaag herinneren dat ik een keer uit eten ben geweest bij Eterij Klavertje Vier en dat ze een potje met aardappelen en groenten voor me hadden gemaakt (van tevoren aangegeven dat ik veganist ben), dat was prima. Als er niets op het menu staat en ik niet van tevoren contact heb opgenomen, dan neem ik meestal gewoon een bord patat met water.

Mystique

Bericht door Mystique » ma jul 27, 2015 14:29

Hai Rick, welkom! (zie nu pas jouw berichtje)

Waar geef jij bijles in, als ik vragen mag? Ik ben zelf namelijk ook bijlesdocent. :)

Morality
Moderator

Bericht door Morality » ma jul 27, 2015 16:04

Alles! :-D Vooral economische vakken, daar hebben de meesten die mij om bijles vragen behoefte aan. Ik verdiep me graag in onderwerpen, dus geef ik ook weleens les in vakken waar ik voorheen weinig van wist.

Waar geef jij bijles in?

Mystique

Bericht door Mystique » di jul 28, 2015 11:10

Met name basisonderwijsvakken (ben zelf ook leerkracht basisonderwijs), maar ook vakken in het voortgezet onderwijs: wiskunde, Nederlands in alle niveaus en alle vakken op KB niveau. Heb je een website? :)

Morality
Moderator

Bericht door Morality » di jul 28, 2015 11:29

Nee, iedereen die ik bijles geef ken ik ergens van (of via via).

Plaats reactie