Ook nieuw hier!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
veganlisa
Leefwijze: veganist

Ook nieuw hier!

Bericht door veganlisa » do mei 28, 2015 19:32

Hallo iedereen,

Ik zal me even kort voorstellen hier :). Ik heet Lisa, ik ben 16 jaar dus vast een van de wat jongere mensen hier (?) en ik leef sinds een paar maanden veganistisch. Verder ben ik herstellende van een eetstoornis, maar nu ik er bijna boven op ben, mag ik weer zelf bepalen wat ik wil eten (y) Ik hoop wat meer andere veganisten te ontmoeten op dit forum, want ik ken niemand anders in mijn omgeving.

Groetjes Lisa

Martine
Moderator

Re: Ook nieuw hier!

Bericht door Martine » vr mei 29, 2015 6:21

:welcome: Lisa

Wat goed dat je je eetstoornis onder controle hebt en dat het je lukt om vegan te eten (y)

De meeste forumleden zijn inderdaad wat ouder (ik ben sinds dinsdag 30 :shock: ), maar dat maakt niet uit, iedereen is welkom :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » vr mei 29, 2015 17:42

Hoi Veganlisa, welkom op het forum en succes met het overschakelen naar volledig plantaardig.
:) :welcome:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » vr mei 29, 2015 17:53

Welkom hier en hopelijk kun je weer meer genieten van je eten :welcome:

Darwin

Bericht door Darwin » za mei 30, 2015 8:13

Hoi Lisa!

Welkom op het forum :welcome:
Ik wilde zeggen dat ik veel in jou herken (eetstoornis gehad en ik ben 15)!
Dus je bent niet de enige jonge vegan hier ;)

veganlisa

Bericht door veganlisa » zo mei 31, 2015 14:06

@Martine Dankjewel! Leeftijd maakt inderdaad niet zo uit, want we hebben allemaal een ding gemeen; dat we veganist zijn :wink:

@Brent Ik ben er ondertussen al redelijk aan gewend, na een tijdje krijg je van die basis producten die je niet meer hoeft te checken :-D

@Annikka-Ayla Ik hoef me in ieder gevoel niet meer schuldig te voelen dat ik dierenleed veroorzaak gelukkig!

@Darwin Wat fijn om een andere vegan met dezelfde achtergrond ontmoet! Misschien kunnen we wat dm'en (geen idee hoe dat moet op deze site alleen hihi). Uit welk deel van het land kom je als je dat wilt zeggen?

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » zo mei 31, 2015 15:26

Welkom.
Ik sta wat betreft Eetstoornissen aan de andere zijde, Ik werk als verpleegkundige in een kliniek voor behandeling van Eetstoornissen.

veganlisa

Bericht door veganlisa » zo mei 31, 2015 16:34

franske schreef:Welkom.
Ik sta wat betreft Eetstoornissen aan de andere zijde, Ik werk als verpleegkundige in een kliniek voor behandeling van Eetstoornissen.
Wat toevallig! Bij welke kliniek werk je? Ik heb bij de Bascule gezeten en ga nu naar Human Concern :)

Darwin

Bericht door Darwin » zo mei 31, 2015 17:47

@veganlisa Ik heb je een DM gestuurd ;)

Lisa

Bericht door Lisa » di jun 02, 2015 7:25

Hoi lisa, welkom hier!
Wij hebben ook wat gemeen, ik ben namelijk je naamgenoot en ook ik heb last gehad van een eetstoornis (ana)
Ben wel ietsje pietsje ouder, 27 alweer.
Fijn dat je je eetstoornis onder controle hebt en dat je veganistisch bent gaan eten, hoop dat je hier vind wat je zoekt.

veganlisa

Bericht door veganlisa » do jun 04, 2015 7:25

Lisa schreef:Hoi lisa, welkom hier!
Wij hebben ook wat gemeen, ik ben namelijk je naamgenoot en ook ik heb last gehad van een eetstoornis (ana)
Ben wel ietsje pietsje ouder, 27 alweer.
Fijn dat je je eetstoornis onder controle hebt en dat je veganistisch bent gaan eten, hoop dat je hier vind wat je zoekt.
Wat toevallig! Ik doelde op jouw username maar die was al in bezet, maar gelukkig wordt hij dus nog steeds gebruikt(: Ik heb ook anorexia gehad, maar wel het subtype met de eetbuien. Ben jij er nu helemaal overheen? Ik vind het forum erg fijn, dus dat zit wel goed(;

Lisa

Bericht door Lisa » do jun 04, 2015 14:58

veganlisa schreef:
Wat toevallig! Ik doelde op jouw username maar die was al in bezet, maar gelukkig wordt hij dus nog steeds gebruikt(: Ik heb ook anorexia gehad, maar wel het subtype met de eetbuien. Ben jij er nu helemaal overheen? Ik vind het forum erg fijn, dus dat zit wel goed(;
Ik denk niet dat je er ooit helemaal overheen komt. Ik geniet wel van eten nu en ik eet ook veel, maar ik blijf me wel altijd dik voelen, en een handje chips gaat nooit zonder schuldgevoel naar binnen of zonder dat stemmetje in mijn achterhoofd dat ik een smerig vet varken ben dat te zwak is om een paar chipjes te weerstaan.
Maar gelukkig kan ik dat stemmetje heel goed negeren en ik eet gewoon lekker 3 borden avondeten iedere dag :mrgreen:

Hoe gaat dat bij jou? Beter?

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » do jun 04, 2015 18:10

Lisa schreef:
Ik denk niet dat je er ooit helemaal overheen komt. Ik geniet wel van eten nu en ik eet ook veel, maar ik blijf me wel altijd dik voelen, en een handje chips gaat nooit zonder schuldgevoel naar binnen of zonder dat stemmetje in mijn achterhoofd dat ik een smerig vet varken ben dat te zwak is om een paar chipjes te weerstaan.
Maar gelukkig kan ik dat stemmetje heel goed negeren en ik eet gewoon lekker 3 borden avondeten iedere dag :mrgreen:

Ik ben toch wel wat hoopvoller wat dat betreft. Een 'redelijk' percentage 'geneest' daadwerkelijk, at wil zeggen dat ze hun Eetstoornis een dermate ondergeschikte rol speelt, dat de behoefte aan controle en veiligheid, op momenten dat het spannend/paniek en/of angst is, dat niet meer terug gegrepen wordt op Eetgestoorde gedachten. Een negatief of een laagzelfbeeld is natuurlijk wel een voedingsbodem voor Eetgestoorde gedachten.

Ik ben vandaag naar de theatervoorstelling Stillen
geweest.
Is een voorstelling die het verhaal vertelt van een dame die een eetstoornis had, behandeling heeft gekregen en nu, geeft ze zelf aan, ervan genezen is.

Mooi moraal wat ze meegeeft is kijken naar "wat MOET ik allemaal?" en "wat WIL ik nu eigenlijk?"
Als je de kans hebt om de voorstelling te gaan zien, zeker doen.

veganlisa

Bericht door veganlisa » vr jun 05, 2015 19:33

Lisa schreef: Ik denk niet dat je er ooit helemaal overheen komt. Ik geniet wel van eten nu en ik eet ook veel, maar ik blijf me wel altijd dik voelen, en een handje chips gaat nooit zonder schuldgevoel naar binnen of zonder dat stemmetje in mijn achterhoofd dat ik een smerig vet varken ben dat te zwak is om een paar chipjes te weerstaan.

Ik ben het hierin wel eens met franske, ik ken mensen die na therapie helemaal genezen zijn. Bij mij gaat het al een stuk beter vergeleken met waar ik vandaan kwam, maar ik ben er nog niet. Ik herken dat stemmetje inderdaad erg, maar ik probeer me er niet op te focussen of er tegenin te gaan en hoop dat het dan ooit helemaal verdwijnt :)

Plaats reactie