Part-time veganist

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Hermz
Leefwijze: part-time veganist

Part-time veganist

Bericht door Hermz »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Hermz, een 30-jarige Nijmegenaar. Sinds kort ben ik bezig om mijn dieet meer plantaardig te maken. Voorheen was ik pescotariër. Mijn regel is momenteel dat ik thuis veganistisch eet en buiten de deur vegetarisch. Dat omdat buiten de deur veganistisch eten nogal een opgave is.

De belangrijkste overweging om over te stappen naar een part-time veganistisch dieet, zoals ik het dan maar zal noemen, zijn milieu en mijn gezondheid. Ik merk dat ik als ik veganistisch eet veel minder de behoefte heb om ongezonde dingen te eten.

Op dit forum hoop ik vooral tips tegen te komen over hoe met een veganistisch voedingspatroon om te gaan.

Martine
Moderator

Re: Part-time veganist

Bericht door Martine »

:welcome: Hermz

Tof dat je zo veel mogelijk vegan probeert te eten!

Buitenshuis kan het inderdaad nogal een opgave zijn, maar met een beetje vooruit denken en wat handige trucjes is het goed te doen. Je moet het denk ik wel echt graag willen, anders voelt het snel als 'te moeilijk'. Bij mij heeft het ook een poos geduurd voor ik zover was.

Bij mij is de verleiding om ongezonde dingen te eten zeker niet kleiner geworden met veganisme. Eerder omgekeerd 'Oh dit product is vegan, dat 'moet' ik meteen proeven!'. :mrgreen:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

:welcome: Super dat je de stap al hebt gezet om thuis vegan te eten en buiten de deur vega! Veganistisch buiten de deur moet je inderdaad goed plannen, anders wordt het al snel een frietje met ketchup of een broodje bij de Subway. Ik eet zelf eigenlijk alleen bij veganistische restaurants, maar ik weet niet of die bij jou in de buurt zitten?

Wat bedoel je precies met 'met voeding omgaan'? Het sociale aspect of qua gezondheid? Er is een hoop te vinden over gezondheid hier! Het sociale is lastiger omdat het probleem dan eigenlijk bij niet-veganisten ligt. :grin:
Martine schreef: Bij mij is de verleiding om ongezonde dingen te eten zeker niet kleiner geworden met veganisme. Eerder omgekeerd 'Oh dit product is vegan, dat 'moet' ik meteen proeven!'. :mrgreen:
Dat heb ik ook :lol:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Hermz
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Hermz »

Appelmoes schreef: Wat bedoel je precies met 'met voeding omgaan'? Het sociale aspect of qua gezondheid? Er is een hoop te vinden over gezondheid hier! Het sociale is lastiger omdat het probleem dan eigenlijk bij niet-veganisten ligt. :grin:
Met name hoe kan ik bepaalde producten vervangen. Bij sommige dingen is het aanbod heel breed, maar bij andere (bijvoorbeeld broodbeleg) is het vrij beperkt. Daarbij wil ik zo weinig mogelijk van natuurvoedingswinkels afhankelijk zijn, vanwege de kosten. Zelf dingen klaar maken doe ik regelmatig, maar heb ik ook weer niet altijd tijd voor. Kortom, er is nog een hoop te ontdekken.

Brent
Leefwijze: veganist

Bericht door Brent »

Toen ik (lang geleden) nog boterhammen maakte, at ik in het begin meest appel-perenstroop en koskosplakjes op brood, ook wel rijpe banaan ertussen. Daar dronk ik dan soyamelk bij.
Allengs ben ik dat gaan vervangen door groenten op brood zoals komkommer, sla, tomaat en avocado (met marmiet), totdat ik uiteindelijk alleen nog brood at bij een groentenmaaltijd.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Hier staan veel ideetjes voor broodbeleg: http://deplantaardigekeuken.blogspot.nl ... erham.html

Wat voor vervangende producten zoek je verder?

Misschien kun je nog wat inspiratie uit mijn productenblog halen: https://gewoonvegan.nl/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie