Daar ben ik dan!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Jopie
Leefwijze: veganist

Daar ben ik dan!

Bericht door Jopie »

Hoi iedereeen!

Mijn naam is Jopie en ik ben 24 jaar. Ik woon in Amsterdam met twee strontverwende poezels, studeer Engels en ik werk in een fantasywinkel. Daarnaast doe ik een hele zooi creatieve dingen, van schilderen tot schrijven tot kostuums maken, tot fotografie, muziek of bodypaint. Ik blog ook over het overkomen van mijn depressie en het leren leven met mijn ADD.
Verder hou ik van koken, makeuppen, met blote voeten door het gras hollen, mijn haar in gekke kleurtjes verven, paganisme en bloemetjesjurken. Dat staat ook allemaal in mijn blog. :P

Ik ben nu 2 jaar vegetarier en eet zelf eigenlijk vrijwel altijd vegan maar af en toe eet ik nog wel eens een eitje of een klein beetje kaas (dierlijke producten koop ik alleen biologisch en zo'n 2-3 keer per maand). Verder heb ik ook vaak geen zin om moeilijk te moeten doen als ik uiteten ga of als ik bij mijn schoonmoeder ga eten (die geen ene snars snapt van koken in het algemeen, laat staan vegan koken).
Daarbij komt dat Nederland een ontzettend zuivelminnend land is en het werkelijk ooooveral in zit!
Ik ben oorspronkelijk vegetarier geworden omdat ik PDS heb en mijn lichaam o.a. vlees niet goed kan verdragen.
Ik had niet echt zin in elke keer na het eten van vlees uren pijn te moeten lijden op de plee. :p
Later heb ik me wat verdiept in de ethische kant van het vegetarier zijn en heb ik zulke verschrikkelijke dingen gezien dat het volgens mij maar beter ook is dat ik geen vlees eet. De zuivelindustrie is nou ook niet bepaald geweldig dus daar heb ik ook flink mee geminderd, maar vanwege bovenstaande redenen nog niet helemaal mee gestopt. Beetje slap eigenlijk. :P

Daarom heb ik me voorgenomen om deze maand mee te doen aan de vegan challenge, om te kijken of het echt iets is voor mij. Tegelijkertijd met vegan eten deze maand wil ik ook proberen suikervrij te eten omdat ik naar mijn mening de afgelopen tijd teveel gesnoept heb en te dik ben geworden. Daarbij weet ik dat als ik dat doe (heb het wel eens eerder gedaan) ik gelijk stukken meer energie krijg en niet meer zo lusteloos ben de hele tijd.
Misschien dat ik na januari wel vegan blijf als het me bevalt. Alleen nog een optie zien te verzinnen voor mijn schoonmoeder. :roll:

Mijn carnivore vriend vindt me maar stom. Maar ik heb er zin in! :-D

Mochten jullie weten wat voor hoofd er schuilt achter deze uitgebreide introductie :
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... dcc3e94253

Martine
Moderator

Re: Daar ben ik dan!

Bericht door Martine »

:welcome: Jopie!

De officiële veganchallenge is dit jaar volgens mij in april, maar er staat genoeg informatie op de site om gewoon lekker je eigen challenge in januari te doen. ;)

Of je kunt meedoen met de engelstalige Veganuary: http://www.veganuary.com/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Jopie

Bericht door Jopie »

Oh whoops. Nouja, veganuary dan!

Justme35
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Justme35 »

:welcome: :-D

Veggie93

Bericht door Veggie93 »

:welcome:
Treat others how you would like to be treated.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Welkom Jopie! :welcome: Leuk dat je hier mee komt posten. Wat een vrolijke hobby's allemaal (en ik heb ook Engels gestudeerd, leuk!). Jammer dat de vegan challenge niet samenvalt met jouw vegan maand, maar zoals Martine zegt staat er genoeg info online en je kunt natuurlijk hier terecht voor om vragen te stellen en ervaringen te delen. Als je het lastig vindt kun je altijd nog vegan eten op de momenten dat het wel lukt, en je vriend en schoonmoeder zullen uiteindelijk vast wel een beetje met je mee willen doen (dat is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring). :)

Jopie

Bericht door Jopie »

Dank jullie wel voor je warme welkom!

Inmiddels een permanente veganist hier! :D :govegan:

Brent

Bericht door Brent »

Jopie schreef:Dank jullie wel voor je warme welkom!

Inmiddels een permanente veganist hier! :D :govegan:
Leuk! :)
Welkom Jopie! :welcome:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

jacob
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door jacob »

Een mooie introductie post. En boeiende hobbies heb je. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de vegan challenge en de evt. problemen die je tegenkomt. Ik kende dit begrip nog niet maar realiseer me dat ik dan in feite 6 vegan challenges achter elkaar aan het proberen ben, hoewel ik incidenteel nog wel eens iets dierlijks eet.

herbrandt

Bericht door herbrandt »

Oeps, verkeerde topic :oops:

Plaats reactie