New Vegan coming through :)

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jackiehhh
Leefwijze: veganist

New Vegan coming through :)

Bericht door jackiehhh » za jan 03, 2015 12:02

Hey hallo,

Ik ben Jackie, 19 jaar oud, en sinds oktober veganist. Ik was sinds mn zestiende al vegetariër, maar na heel veel research en het kijken van Earthlings (heeft iemand die gezien? brrrr) heb ik de beslissing genomen om volledig vegan te worden! Obviously ben ik dus erg nieuw en moet nog veel leren, en het lijkt me superleuk om hier mensen te ontmoeten.
Eh verder studeer ik MBO Dier & Zorg, ben helemaal gek van dieren. Zelf heb ik twee geweldige kattenvriendinnetjes thuis. c: Ik hou van tekenen, lezen, series (Vampire Diaries en True Blood, anyone?) concerten en gamen. Dat was het wel een beetje haha, als jullie nog ontzettend nieuwsgierig zijn naar andere dingen in mijn boeiende leven, ik beantwoord graag vragen 8)

xo
I'm limitless

Martine
Moderator

Re: New Vegan coming through :)

Bericht door Martine » za jan 03, 2015 14:23

:welcome: Jackie
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Lisa

Bericht door Lisa » za jan 03, 2015 15:58

Hoi jackie, welkom op het forum!
Fijn dat je de stap naar een veganistische kevensstijl hebt gezet.
Ik hoop dat je hier vind wat je zoekt.

Raynak

Bericht door Raynak » za jan 03, 2015 17:10

Welkom jackiehhh!

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma jan 05, 2015 13:54

:welcome:
Treat others how you would like to be treated.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma jan 05, 2015 14:17

Welkom Jackie - leuk dat je zo van dieren houdt en hier met ons mee komt praten!
Omdat je zei dat je graag vragen beantwoordt: ik ben altijd wel benieuwd hoe het is om opleidingen te volgen die met dieren te maken hebben als vegetariër/veganist. Staan mensen meer open voor vegetarisme omdat ze zelf ook dierenliefhebbers zijn of juist niet? En loop je weleens tegen activiteiten waar je liever niet aan mee zou doen of valt dat wel mee? Ik ben wel nieuwsgierig. :p
Je bent hier natuurlijk welkom voor al je vragen, kook- en eetervaringen, kattenfoto's, etc. etc. :mrgreen:

jackiehhh

Bericht door jackiehhh » ma jan 05, 2015 22:15

In september toen ik met de opleiding begon, was ik al bezig met veganist "worden", zeg maar, dus mn klasgenoten weten niet anders van me, haha. Maar ik vind het dubbel, ze begrijpen heel goed waar ik vandaan kom, omdat ze ook van dieren houden, maar er is maar één meisje vegetariër, dat is jammer. Alsof ze de link (nog) niet leggen, misschien? Uit mijn ervaring is het vaak ontwetendheid.
Maar ik vind het een geweldige opleiding om echt te leren wat een dier voelt/nodig heeft/kan doen, dat kan ik dan ook op t veganisme toepassen youknow? Ben tot nu toe nog niets naars tegengekomen, denk dat het lastig kan worden als ik in aanraking kom met melkbedrijven etc. We waren op een zorgboerderij waar de beheerder zei "als een schaap/geit/kip/koe zich agressief of vervelend gaat gedragen dan sturen we m naar de slacht, dat is niet zielig want hij voelt er niks van. Er zijn dan mensen die dieren gelijk stellen aan zichzelf, dat werkt zo niet." Ja dat vind ik belachelijk. Heb er niet op gereageerd, maar die mensen kom je tegen.
Whoa heel verhaal haha, thankyou voor het vragen ^^
I'm limitless

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma jan 19, 2015 23:13

Nog bedankt voor je antwoord! :) Dat lijkt me inderdaad heel interessant om over te leren, en het lijkt me voor de rest van de klas ook interessant om er een vegan perspectief erbij te hebben.

Violet

Bericht door Violet » za jan 24, 2015 10:26

Welkom Jackie,

Altijd vragen stellen op je opleiding, hoor. Laat mensen maar denken en antwoorden. Ook leraren!

Plaats reactie