Hallo allemaal!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Lora
Leefwijze: vegetarier

Hallo allemaal!

Bericht door Lora » zo dec 22, 2013 20:16

Hallo allemaal!

Ik ben Lora, 21 jaar. Ik ben nog geen veganist, maar ben wel al sinds mijn 8e vegetariër. Ik wil graag de overstap maken als ik eenmaal een eigen woning heb, maar doe nu al enig voorbereidend werk. Naast dat ik graag meer wil weten over het hoe en wat van veganisme, wil ik graag contact met gelijkgestemden. Behalve mijn vriend, ken ik eigenlijk niemand met dezelfde denkwijze en dat wringt. Zeker omdat veel mensen het ronduit veroordelen. Wat dat betreft zit dat hier natuurlijk goed, maar ik als persoon ben meer dan dat alleen. :D
In het dagelijks leven studeer ik Toegepaste Psychologie en ook al houd ik niet veel vrije tijd over, ik heb genoeg om het beetje vrije tijd dat ik heb op te vullen. Een van mijn grootste passies is retro gaming. Ik verzamel alle retro Nintendo consoles en handhelds. De enige reden dat ik me voor nu bij Nintendo houdt, is omdat ik gewoon niet genoeg geld heb voor meer. :grin: Ik ben ook een enorme Pokémon fan, alle generaties, op conventies kun je me tegen komen verkleed als bijvoorbeeld Vaporeon. Daarnaast kijk ik graag series (Doctor Who, Game of Thrones, the Walking Dead, enz.), ben ik graag creatief bezig en ga ik in het weekend vaak Geocachen (real life schatzoeken!) met mijn vriend.
Ik heb geen ervaring met forums, sorry dus als ik eventuele ongeschreven regels heb overtreden.

Groetjes,
Lora :)
Be something you love and understand

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Ananas » ma dec 23, 2013 10:51

Welkom Lora!

De VeganChallenge is wellicht wat voor jou: http://www.veganchallenge.nl. Een maand lang krijg je dagmenu's, tips & tricks en je kunt middels de buddy-map en vele activiteiten tijdens de challenge makkelijk andere vegans ontmoeten :)

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » ma dec 23, 2013 11:55

Welkom Lora!!

sillygirl

Bericht door sillygirl » ma dec 23, 2013 12:47

Hoi Lora, welkom :)

Lora

Bericht door Lora » ma dec 23, 2013 14:41

Dank jullie wel! :)
Dat klinkt inderdaad erg leuk, Ananas. Ik zal zeker een kijkje nemen. :D

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma dec 23, 2013 15:22

Welkom! Tof dat je geocached, mijn ouders doen dat ook en ik ga wel eens met ze mee :D het is heel leuk inderdaad!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » ma dec 23, 2013 19:00

OMG mijn droom vrouw :) , lekker speels/vrij en vol verbeeldings vermogen en zou me beroepsmatig nog eens kunnen begrijpen ook, damn!! Een maat van me had eens een vriending die LARP'te , heerlijk "vrij" mens was dat ^^. (Never change bedoel ik maar te zeggen !!! : )

Geocachen dat ga ik eens bekijken als mogelijke activiteit, ik kan je helaas weinig tips geven als meat eater die zelf nog maar de eerste stapjes aan het nemen is.

Veel plezier/succes hier gewenst in ieder geval.

Laters , Arjan

Lora

Bericht door Lora » di dec 24, 2013 11:52

Dank jullie wel. :grin:
Geocachen is zeker een activiteit die ik aan zou raden. Overal in Nederland én het buitenland liggen caches, zowel in bossen als steden. Je bent lekker actief bezig en wordt ook nog beloond, omdat je alle caches kan loggen. Dan kan iedereen dus zien hoeveel je er al hebt gevonden. Af en toe worden er ook CITO (Cache In Trash Out) evenementen gehouden waarbij dus met een groep mensen een bepaald gebied op wordt geruimd, maar de organisatie stimuleert natuurlijk om dit gewoon altijd te doen. :)

Overstand

Bericht door Overstand » di dec 24, 2013 22:30

welom Lora!

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » wo dec 25, 2013 4:58

Hey lora,

Is het ook iets wat je met een tom tom en een kompas kan doen?
Er is geen kans dat ik 100,- euro te besteden heb voor zoiets.

En is er enigzins cache dichtheid in het noorden van het land?
Woon op het 3 provincie punt ongeveer van Groningen, Drenthe, Friesland.

En word het ook regelmatig in groepen gedaan?
Moet echt als stap naar genezing urgent weer onder de mensen komen.

Groetjes, Arjan.

Luna

Bericht door Luna » vr dec 27, 2013 18:49

:welcome: Lora!

Lora

Bericht door Lora » zo dec 29, 2013 1:29

Dankjewel Overstand en Luna. :grin:

Arjan, dat zou op zich moeten kunnen, maar het zal het er wel een stuk moeilijker op maken. Het kan overigens ook met een smartphone als je een app als bijvoorbeeld 'c;geo' download.
Nederland ligt helemaal vol met caches, ja. Mijn vriend en ik doen het alleen fietsend en af en toe met het OV en we hebben er nu binnen een half jaar al 50 gevonden.
Over het algemeen wordt het niet in groepen gedaan, maar zoals ik al zei worden er wel af en toe evenementen georganiseerd. Eventueel zou je ook iemand in de buurt kunnen zoeken die met je mee wil cachen.

Plaats reactie