Even voorstellen

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Chantal5
Leefwijze: veganist

Even voorstellen

Bericht door Chantal5 »

Hallo Allemaal,
Ik ben Chantal, 36 jaar, en woon samen met mijn vriend in het Noord-Brabantse Uden.
Begin november vorig jaar ben ik van de ene op de andere dag veganist geworden na het lezen van Skinny Bitch, jullie waarschijnlijk wel bekend.
Ik had dit boek via internet besteld omdat iets in de omschrijving mij wel aansprak, niet wetende dat het ging om een geheel veganistische leefwijze. Had ik dat wel geweten, dan had ik het waarschijnlijk nooit besteld - gelukkig maar dat ik het wel gedaan heb!
Ik heb het in één ruk uitgelezen, en heb vervolgens 's nachts geen oog dichtgedaan, zo ziek was ik ervan. De volgende dag kon ik gewoon geen vlees meer eten, ik werd al misselijk als ik eraan dacht. Tegelijkertijd vroeg ik me wel af hoe het dan verder zou moeten. Veganisme leek me behoorlijk extreem, en het leek me erg moeilijk en lastig, en ik was ook bang hoe mijn omgeving erop zou reageren. Maar ik wist ook diep in mijn hart dat ik niet anders kon.
Al na een week voelde ik me zoveel beter. Ik dacht altijd dat ik behoorlijk gezond at en een goede stoelgang had, maar nu weet ik pas hoe het voelt als je écht gezond eet! En waarom een olifant zoveel schijt ;-)
Ik heb meer energie en ik voel me ook lichter, zowel letterlijk als figuurlijk. En daarbij ben ik ook in één klap van het snoepen af - iets wat ik zelf nooit voor mogelijk had gehouden.
Qua eten betreft gaat het dus prima, maar ik denk dat ik jullie hulp en tips nog wel kan gebruiken met betrekking tot het veganiseren van de rest van mijn leven (ik denk aan kleding, make-up, en dergelijke).
Groet, Chantal

Stein

Re: Even voorstellen

Bericht door Stein »

'Lichter' lijkt dat gevoel wel het beste te beschrijven, iedereen lijkt het zo te noemen... in het laatste EVA-magazine noemde zelfs Jane Goodall het zo!

Iig welkom :)

Mystique

Bericht door Mystique »

Wuhahaha! Je hebt in ieder geval humor en dat soort mensen kunnen we hier wel gebruiken.

Welkom!

Nox

Bericht door Nox »

:welcome:

Mystique

Bericht door Mystique »

ARTHUR schreef: Hahaha! Olifant… Ik heb een beeld. Maar dat ligt aan mij.
Had ik dus ook. :D Lijkt me overigens erg vervelend, want je toilet zal vast constant verstopt raken van de olifantenkeutels. :mrgreen:

jojo

Bericht door jojo »

Dat wil ik ook!!!!! Vegan én niet meer snoepen!!! Weet jij wel hoeveel heerlijks vega's er is? En hoe moeilijk het is om daar af te blijven? Nu is dat nog tot daar aan toe, want ik ben gelukkig niet rijk.. :) Maar: Tel daar mijn vega lekkerbek vriendinnen bij op, die de meest waanzinnige zoete heerlijkheden maken, iedere keer weer................ Oh....... :mrgreen: En die komen lekker vaak bij ons en nemen dan van die niet af te blijven zelfmaakbonbons mee of van die andere verrukkelijke variaties op een thema .......... Anyway: :welcome:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

jojo schreef:Weet jij wel hoeveel heerlijks vega's er is?
Ja precies. :shock: Ik ben eerder meer gaan snoepen dan minder nu ik vegan ben. 'Oh, zijn die koekjes/snoepjes/chocola vegan? Die wil ik hebben!'. En af en toe 'moet' er natuurlijk ook cake of taart worden gebakken.

Maarreh :welcome: op het forum! We zijn misschien niet zo goed voor je gezondheid, maar je kunt hier wel veel lezen over lekker eten.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique

Bericht door Mystique »

ARTHUR schreef:
Mystique schreef:
ARTHUR schreef: Hahaha! Olifant… Ik heb een beeld. Maar dat ligt aan mij.
Had ik dus ook. :D Lijkt me overigens erg vervelend, want je toilet zal vast constant verstopt raken van de olifantenkeutels. :mrgreen:
Ugh… Ik heb een beeld. En dat ligt aan jou!
I know, ik had de opmerking ook stiekem speciaal voor jou geplaatst. ;)

Chantal5

Re: Even voorstellen / vega snoepen

Bericht door Chantal5 »

jojo schreef:Weet jij wel hoeveel heerlijks vega's er is?
Nee (nog) niet, en misschien maar beter om het zo te houden?
Ik heb overigens nog wel m'n "splurges" hoor, maar dan met bijvoorbeeld rozijnen of gedroogde vijgen.
Qua calorieën net zo slecht, maar toch nét iets gezonder (schuldgevoel word er niet minder om, trouwens).
Groetjes, Chantal

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Welkom Chantal!

(Weet niet of je het wel zo gaat houden hoe graag je ook wil :D als je sommige dingen eenmaal hebt geproefd :mrgreen: )

Ananas

Bericht door Ananas »

Welkom!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat bent overgeschakeld van rozijnen naar 'ach, het was een vegan taartje, maar in elk geval suikervrij, dus toch gezond!' :D

Ik ben ook vegan geworden door dat boek Skinny Bitch en kwam 20 kilo aan als vegan. Mja ik had een eigen bedrijf in vegan gebak en wist niet zo goed maat te houden ^^ sinds ik daarmee ben gestopt gaat het een stuk beter en 2 jaar later was het er (pas!) eindelijk weer af.

Kortom: het is niet zo'n gouden zege als ze in dat boek beloven, zeker niet als je zoveel processed foods gaat eten als in hun weekmenu's wordt aanbevolen. Maar dat zal wel meevallen als je in Uden woont ;) als je hun tips volgt over smoothies in de ochtend en salades als lunch zal je zeker wel gezonder worden! :)

Yilla
Contacteer:

Bericht door Yilla »

:welcome: In hebt begin was ik ook helemaal van het snoepen af, maar het heeft helaas niet lang geduurd dat ik al die lekkere vegane snoep en chocolade vond. :lol:

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Haha hallo Chantal! Ja herkenbaar, die stoelgang ;)

Tof te horen dat de opzet van dat boek dus echt werkt, gewoon doen alsof het niet over veganisme gaat :P jammer genoeg heeft het inderdaad nog steeds een 'extreem' imago, ik dacht er net zo over toen ik alleen nog maar vegetariër was :P maar des de meer veganisten, des de meer voorbeelden voor anderen dat we best *gewone* mensen kunnen zijn :D

Ook al zijn er veel suiker-rijke processed vegan foods, toch heb ik gemerkt dat ik minder 'slechte' dingen ben gaan eten. Heel vaak ging het bij mij namelijk om gevulde koeken die ik op visite kreeg, of taart op een verjaardagsfeestje. Dat afslaan scheelt al een hoop :D en het voelt volgens mij veel fijner en makkelijk als het alleen maar afslaan omdat je 'aan de lijn' bent.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie