Jack Frost

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jackfrost
Leefwijze: veganist

Jack Frost

Bericht door jackfrost »

Dag Allemaal :wave:
Ik ben al een tijd vegetariër. Vegetariër betekent voor mijn niet alleen vlees laten staan maar dus ook monapudding, M&M’s , roze koeken , vitaminen met gelatine omhulsel etc. Nu zit ik te kijken of veganistisch mijn ook gaat lukken. Ik vermeid al koemelk. Ik neem daarin de plaats voor amandelmelk. Vind ik nog veel lekkerder ook dus dat gaat makkelijk af. Alleen kaas zou ik erg gaan missen maar heb op de VegaQ een lekkere nepkaas geproefd. Dus dat zet dan toch weer de deuren open voor een veganistisch pad. Eieren uit de winkel vermeid ik, ik eet alleen de eieren van mijn eigen twee kippen. Aangezien ik er geen haan bij heb weet ik 100% zeker dat deze eieren niet bevrucht zijn. En als mijn kippen op leeftijd zijn mogen ze heel oud worden bij mijn. Hoop hier mijn antwoorden te vinden over een veganistisch te leven.

Groetjes

Jack Frost

Dani
Contacteer:

Re: Jack Frost

Bericht door Dani »

Hoi welkom!

Ik heb alles stapje voor stapje gedaan. Eerst van ik vega, toen liet ik de melk staan, vervolgens de kaas en uiteindelijk de eieren. Zo heb ik steeds dingen leren vervangen en andere smaken leren kennen en leren waarderen.
In het begin vond ik "nepkaas" vreselijk, maar op een gegeven moment leer je de betere te onderscheiden van de "vieze".
jackfrost schreef:Ik vermeid al koemelk. Ik neem daarin de plaats voor amandelmelk. Vind ik nog veel lekkerder ook dus dat gaat makkelijk af. Alleen kaas zou ik erg gaan missen maar heb op de VegaQ een lekkere nepkaas geproefd.
In kaas zit ook koemelk hoor :P :wink: 8)
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

:welcome: Jack Frost. Leuk dat je je ook hier hebt aangemeld
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische »

Welkom ja, ik zag met je naam direct Inspector Frost voor me, maar jij bent een andere. Welkom!
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Mystique

Bericht door Mystique »

Hooi!

Nox

Bericht door Nox »

Welkom! :D

jackfrost

Bericht door jackfrost »

Bedankt allemaal voor de hartelijke welkom. Ik had op de VegaQ Wilmersburger (nep kaas) geproefd en die was lekker. Eenmaal thuis had ik bij de natuurwinkel een nepkaasje besteld maar die was echt niet te eten. Nu is Wilmersburger vrij nieuw in Nederland en nog moeilijk te krijgen. Maar gelukkig wel te bestellen via Veggiedeli. Hier is de site van Wilmersburger; http://www.wilmersburger.de/

Kaas heb ik dus inmiddels vervangen en drink nu sojamelk die vind ik net zo lekker als amandelmelk en is toch even betaalbaarder. En ik heb mn vandaag aangemeld als lid bij de vereniging van veganisme. Dan moet het mn vast helemaal lukken!

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

jackfrost schreef:Kaas heb ik dus inmiddels vervangen en drink nu sojamelk die vind ik net zo lekker als amandelmelk en is toch even betaalbaarder. En ik heb mn vandaag aangemeld als lid bij de vereniging van veganisme. Dan moet het mn vast helemaal lukken!
Goed bezig! (y)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

TonyJello

Bericht door TonyJello »

:welcome: Jack!
If you think being Vegan is difficult, imagine how difficult it is for the animals that you are not Vegan.

Plaats reactie