ARTHUR

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Mystique
Leefwijze: veganist

Re: ARTHUR

Bericht door Mystique » zo jun 30, 2013 17:16

Eerlijk gezegd vind ik rijke mensen op zichzelf al egoïstisch. Ik zou nooit rijk willen zijn. Ik zou heel graag wat meer uit te geven willen hebben en niet zo'n verdomd klein appartement, maar een ietwat groter koophuis, maar ik vind zo'n grote villa echt de grootste bullshit die er bestaat. Waar heb je al die ruimte voor nodig?
Als ik een villa zou (kunnen) kopen dan zou ik 'm delen met anderen. Vind ik veel gezelliger en ik zou me er ook niet zo snel meer voor schamen zo...

Ik bied bijles en huiswerkbegeleiding aan. Doordat ik zoveel belasting moet betalen over mijn salaris moet ik hogere prijzen vragen voor mijn diensten dan ik zou willen (en nog verdien ik er geen drol op!). Hierdoor kunnen alleen de wat rijkere mensen gebruik maken van mijn lessen, waardoor de minder bedeelden geen extra begeleiding kunnen betalen en op zo'n manier minder de kans hebben om te groeien en goede resultaten te behalen.
Dit vind ik heel erg. En zo gaat het ook in de huidige maatschappij. Je hebt mensen die hard werken voor veel geld, prima. Je hebt ook mensen die hard werken voor weinig geld, omdat ze simpelweg niet het niveau hebben om een dure opleiding te kunnen volgen. Zo ben ik bijvoorbeeld heel erg blij met vuilnismannen. Wat zou er met al dat afval gebeuren als die mannen het smerige werk niet zouden opknappen? En toch verdienen ze er zo weinig mee.
En natuurlijk heb je ook de luilakken ertussen, maar ik zie om mij heen mensen meerdere banen tegelijk hebben (waaronder ikzelf: 3 banen tegelijk) en alsnog moeite hebben om rond te komen. En dan heb ik nog 3 diploma's op zak.
Er zijn zat mensen die hard werken, maar er zijn ook zat mensen die het in hun schoot geworpen krijgen. Of nee, het is natuurlijk heel hard werken voor iemand als Paris Hilton om feest na feest af te gaan en iedere dag weer een nieuwe outfit te scoren. :| En dan kun je nog zoveel doneren aan goede doelen, maar zodra jij een chauffeur hebt, 5 verschillende auto's en een villa met 30 kamers, terwijl je maar met een gezin van hooguit 5 man leeft, doe je in mijn ogen iets niet eerlijk en goed. Je hebt luxe en je hebt luxe...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jun 30, 2013 19:48

Ik weet niet of dat per definitie bij 'rijk' vind horen. Die kunnen misschien egoistisch zijn, maar iemand die minder heeft kan dat net zo goed ook zijn. Ik denk dat de mens in zijn algemeenheid - rijk en arm - nou niet bepaald de beste instelling heeft.

De bedrijven doen wat de consument ook wil. Consument heeft ook de macht. Maar toch kiezen ze niet andere bedrijven. Dus waarom zouden ook alleen die rijke mensen en bedrijven verantwoordelijk zijn voor de slechte wereld?

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » zo jun 30, 2013 22:00

Het lijkt me erg naar voor jezelf om rijk te zijn. Iedereen die je kent heeft een belang bij je...
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Mystique

Bericht door Mystique » zo jun 30, 2013 23:36

Oh, maar ik weet heeeel goed dat niet rijke mensen ook heel egoïstisch kunnen zijn. Uiteindelijk is de vraag wie er niet egoïstisch is. In verschillende mate misschien, maar de meeste mensen doe toch dingen, omdat ze zichzelf er goed bij voelen.
Ik denk dat er maar heel weinig altruïstische personen bestaan.

Ik vind het gewoon raar dat men een dure, benzineslurpende auto 'nodig' hebt, evenals een grote villa en de duurste merkkleding, als je weet dat er mensen, die op dezelfde planeet wonen als jij, zijn die omkomen van de honger. Ik zou nooit zo luxe willen of kunnen leven met de gedachte dat zoveel mensen het zo slecht hebben...

Mystique

Bericht door Mystique » ma jul 01, 2013 0:19

Maar dat is het 'm dus. Ik wíl niet eens een villa en een dure auto. Ik ben gelukkig met het weinige wat ik heb en ik zou uit praktische redenen het best anders kunnen hebben, maar ik heb het niet nodig. Natuurlijk kun je het nooit met 100% zekerheid zeggen, maar ik geloof echt niet dat ik gelukkig zou zijn, in m'n eentje in een groot huis. Ook al heb ik weinig uit te geven, ik geef alsnog heel veel gratis weg van mijn spulletjes, gewoon, omdat ik het veel leuker vind om te geven dan om te krijgen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 7:40

Wat is rijk?

Voor een zwerver of iemand in een arm land ben ik overdreven rijk, met een huis waar ik alleen in woon en een bed van 200x140cm en een koel/vrieskast voor mij alleen, altijd meer dan genoeg te eten en een wasmachine, een oventje, ruim voldoende kleding en twee paar schoenen, een tv waar ik zelfs nooit naar kijk, een laptop en twee fietsen en een brommer...
ARTHUR schreef:Misschien is het wel raar om niet zoveel te ambiëren waardoor je ook minder kunt geven
Goeie!

Nox

Bericht door Nox » ma jul 01, 2013 9:10

Twee paar schoenen? Veel zeg, ik heb maar 1 paar :D

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 11:40

:D Precies!

Wen

Bericht door Wen » ma jul 01, 2013 12:41

OMG maar 2 paar schoenen :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 13:42

Waarvan één paar te koop staat, omdat ik ze te klein gekocht heb...

Nox

Bericht door Nox » ma jul 01, 2013 14:27

:mrgreen: Ik zie nu een inloopkast van me van enkele meters...

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 14:53

Ga je als Veganist al je schoenen en jassen van leer blijven dragen?
Er zijn Veganisten die dat doen en er zijn Veganisten die dat niet doen.

Hoe zou je je voelen als je het blijft dragen? En als mensen je daar vragen over gaan stellen?

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 15:14

:D Klinkt wel lekker.

jojo

Bericht door jojo » ma jul 01, 2013 15:45

Sjesus zeg! Jij bent wel heul errug rijk!!! Wat een kast!! Onze slaapkamer past daar 3 keer in :) Even serieus; ik val heel laat in, vind het een interessante diskussie. Kan er wel nog even dit over zeggen: het maakt ontzettend uit of je in goede gezondheid bent en of je ook kinderen hebt. Ik leef mijn hele leven al van weinig geld en heb daar altijd weinig naars van ondervonden.... :) Maar nu ben ik chronisch ziek en heb 2 kinderen..... en dat verdomde klotengeld is toch écht wel een probleem.... :( Want iederen kan wel lekker zeggen: Jojo, je moet es wat vaker naar de sauna, da's goed voor je reuma..... ehhhhh...... Waarván???? Die combinatie is niet leuk.... dingen die goed voor mij zijn kosten geld en dat hebben we niet... We gaan ook al jaren niet op vakantie bv.... en dat vind ik best wel naar voor onze kinderen... Schoolgeld, ekstra boeken, kleren, reiskosten......sporten.... pfffttt..... gelukkig is er Leergeld en die betaald een gedeelte van bv sport en schoolreisje. (zouden ze anders niet aan mee kunnen doen) Wij moeten met ons vieren leven van €1230,- per maand en dat is beneden bijstandsniveau.... en ik vind dat schandalig voor een land als Nederland, die naar mijn bescheiden mening hartstikke rijk is. Mijn echtgenoot werkt, maar niet volledig. En ik kan niet werken vanwege ziekte.... Een fatsoenlijk basisinkomen voor iedereen is zo ontzettend belangrijk!! En dan bedoel ik dus niet het bedrag wat wij nu hebben, want hier kun je net niks mee... Onze kinderen hebben allebei baantjes en op die manier kunnen ze tóch leuke sociale dingen doen en af en toe dingen kopen, die ik onzin vind, maar zij heel belangrijk :) St Leergeld zou niet nodig moeten zijn in zo'n rijk land als de onze.... werkelijk beschamend vind ik dit.... En ik hoef geen auto (hebben we ook niet), of dure reisjes, of iedere week uit eten, of 2 keer per jaar een nieuwe garderobe, maar het verschil met wat we nu hebben is wel erg groot.... Een vrolijke laatste noot: Het lukt ons wél om gezond en veel bio te eten met dit skiet beetje geld!!!!!! :mrgreen: En we steunen goede doelen!!!! :mrgreen: (gaat om een paar euro per maand per goed doel, maar tóch :) )

Mystique

Bericht door Mystique » ma jul 01, 2013 16:02

ARTHUR schreef: Nu laat ik schoenen die ik geweldig vind uitvoeren in faux leather of suède, ook in de hoop anderen te inspireren.
Huh? :| Suède is toch ook leer? Die snap ik niet.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 16:25

Misschien niet van toepassing om hier te melden, maar ik wil het even kwijt:

Ik heb vanaf mijn 21e hard gewerkt en goed verdiend. Stom genoeg heb ik drie keer zo goed als alles achtergelaten en opgegeven bij het beëindigen van de relaties. Ik had met gemak een half miljoen op de bank kunnen hebben nu en had ik niet meer hoeven te werken. Ik koos steeds voor mijn directe vrijheid.

Nu ben ik 47 en heb ik precies genoeg geld om de huur elke maand te kunnen betalen en ik sta vier keer in de week om 03:25 uur op om naar mijn werk te gaan.

Daar baal ik wel flink van.

Verder ben ik bijna 100% gezond en mag ik niet klagen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 01, 2013 16:41

Dank je, Arthur. :)

Ik zie heel goed dat jij je bewust bent van wat je hebt en je hebt er zelf hard voor gewerkt en dat doe je nog.
Ik gun het je van harte. Geniet er van!

Wen

Bericht door Wen » ma jul 01, 2013 18:17

Jojo, wat er zeg. En heel herkenbaar. Ik heb ME, maar als getrouwde geen recht op een gehandicaptenuitkering.
Mijn man verdient gelukkig iets meer dan jullie. Maar het valt echt niet mee. Ik heb immers dure rekeningen van medische beandelingen en medicatie en we moeten ook een poetsvrouw betalen. En dan natuurlijk ook nog hoge rekeningen van onze 8 ouder wordende katten.
We hebben ons er aan aangepast, maar leuk is anders.
Echt schanddalig dat in een land als België een doodzieke mens maar onderhouden moet worden door haar familie...
Maar ja, ik denk dan maar, gelukkig heb ik mijn man en ouders en komen wij niets tekort. En gelukkig ook heeft mijn man een goed diploma. Want hoe moet je anders van 1 inkomen al die medische kosten betalen?

lani

Bericht door lani » ma jul 01, 2013 18:41

Welcome welcome welcome ^_^ .. *offers cuddles* .. beetje late reactie, maar beter laat dan nooit zeggen ze (dacht ik) :3 ..

Hopelijk heb je het naar je zin op het forum, zo te zien lukt dat wel =P ..

In je post zeg je dat we gerust vragen mogen stellen, so here they are! ^_^

1. Favoriete kleur?
2. Nu je vegan bent, wat is je favoriete maaltijd (so far)?
3. Hou je van wolkjes in de lucht?
4. Wat vind je van inhoudelijke vragen welke erg belangrijk zijn om een persoon te leren kennen?
5. Wat vind je ervan dat ik die totaal niet vraag?
7. Zal ik ze vragen?
8. Hoelang kennen jij en je man elkaar en hoelang zijn jullie al samen? ^_^
9. Favoriete muziek genres of eventueel een kort lijstje van favoriete bands/artists/etc?
10. Als je voor 1 dag 2 dieren kon zijn en je kan 3 landen bezoeken, wat zou je dan doen? :3
11. Wist je dat dit 10 vragen waren?

Dat was het wel denk ik ^_^ ..

Love & Cuddles,

~ Lani <3 ..

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma jul 01, 2013 19:27

Haha ik val er ook weer lekker laat in en ben Arthur geloof ik hier en daar al tegengekomen, maar alsnog: Welkom Arthur :D ! Leuk om over je leven en gedachten te horen :)

Je site en je foto's zijn echt hip :)

Ik vind het echt tof dat je je door je werk en mode-fetish (jouw woorden van jouw website hoor ;) ) niet tegen laat houden om veganist te worden. Ben benieuwd of je wel eens tegen dingen aanloopt op die manier? Wat doe je dan?
Laatst gewijzigd door Renee1137 op ma jul 01, 2013 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie