Dingen die je wil zeggen

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Overstand
Leefwijze: veganist

Re: Dingen die je wil zeggen

Bericht door Overstand »

ja zulke berichten zijn idd leuk As.

en As ik vind ech niet erg hoor. Soms heb ik van die episodes, zoals met die rotopmerking van Skyclad, of dat ik hier zwak kwam en jullie hulp nodig had bij het terugkeren naar wie ik was, maar over het algemeen ben ik gelukkig en heb ik dikke schijt wat mensen denken. Denk mij maar als die rups, maakt niet uit wat je denkt of zegt, uiteindelijk voorkom je niet dat ik zal ontpoppen tot die vlinder. En voordat ik vegan werd, had ik alles al voor ogen genomen. En zoals Arno in zijn naam heeft staan, mn huid wordt ook steeds dikker.

Maar goed, soms is het gewoon niet makkelijk, cuz its hard. En dan ben je frustrated. Gelukkig kan ik hier altijd mn ding kwijt, ongeacht hoe ik ook word gepercipieerd.

Jou berichtje maakte alles weer goed. Hoe gaat het nu met jou? Hoe voel je je?

Brent

Bericht door Brent »

Zusje heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen vanwege een twee kilo zware vleesboom (goedaardige tumor). Ze nodigde me uit zodat ik haar gezond kon helpen leren eten en helpen met dingen tillen enz. terwijl ze herstelt van de operatie.
Dat lukt ten dele, ze blijkt toch erg gehecht aan allerlei ongezonde eetgewoontes en haar manlief ook.
Die overschakeling voor haar is veel te heftig, daarnet at ze bijvoorbeeld 3 (!) eieren weg, zich excuserend.
Helaas is het hier afgelegen en is er geen vegetarische slager, bovendien ben ik een vrij eenzijdige kok.
Toch vinden ze het warme eten dat ik maak wel lekker.

En vanmorgen samen met haar kijkend naar de 1 o'clock news op de BBC een item over hoeveel fabriekssuiker er verwerkt zit in allerlei voedingsmiddelen, ook die voor kinderen.
Ik heb haar al min of meer overtuigd van het overschakelen van corn flakes naar havermout.
Ze eet nog geitenkaas als enige zuivelproduct.

Hoe zwaar het is je familie te laten omschakelen heb ik gemerkt bij een neef en bij mijn ouders.
Ergens weten ze wel dat het klopt dat plantaardig eten supergezond is, maar ze kunnen toch de knop niet omzetten om te geloven dat dat veel beter werkt dan de medicijnen van de heren en dames medici.
Ik probeer er niet gehecht aan te zijn aan wat voor keuzes ze maakt, maar het valt me zwaar dat het zo ingewikkeld blijkt om er emotieloos over te communiceren.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Overstand

Bericht door Overstand »

beterschap en veel succes met je zusje Brent!

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Brent schreef:Ik probeer er niet gehecht aan te zijn aan wat voor keuzes ze maakt, maar het valt me zwaar dat het zo ingewikkeld blijkt om er emotieloos over te communiceren.
Ja, dat is moeilijk hè. Ik zou mijn familie ook graag meer plantaardig zien eten. Mijn moeder voelt dat aan en vertelt regelmatig dat ze maar héél weinig vlees en zuivel eten, biologisch etc. etc. Ik kan mezelf dan niet zo goed een houding geven, want ik vind dat ze nog best veel kaas en dergelijke eet. Meestal zeg ik niks, of ik mompel wat, want ik wil er geen punt van maken bij haar. Daar komen alleen maar ongewenste spanningen van.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Overstand schreef:ja zulke berichten zijn idd leuk As.

en As ik vind ech niet erg hoor. Soms heb ik van die episodes, zoals met die rotopmerking van Skyclad, of dat ik hier zwak kwam en jullie hulp nodig had bij het terugkeren naar wie ik was, maar over het algemeen ben ik gelukkig en heb ik dikke schijt wat mensen denken. Denk mij maar als die rups, maakt niet uit wat je denkt of zegt, uiteindelijk voorkom je niet dat ik zal ontpoppen tot die vlinder. En voordat ik vegan werd, had ik alles al voor ogen genomen. En zoals Arno in zijn naam heeft staan, mn huid wordt ook steeds dikker.

Maar goed, soms is het gewoon niet makkelijk, cuz its hard. En dan ben je frustrated. Gelukkig kan ik hier altijd mn ding kwijt, ongeacht hoe ik ook word gepercipieerd.

Jou berichtje maakte alles weer goed. Hoe gaat het nu met jou? Hoe voel je je?
Fijn dat ik dat voor je kon doen. Ik heb vette koppijn vandaag en ben erg verdrietig. Ook heb ik gasten die een uurtje zouden komen voor de voorbereiding dit weekend en nu al 6 uur aan het werk zijn. Ik dacht vandaag rustig te kunnen werken dus dat is ook niet zo goed voor mijn humeur (ik hou niet van verrassingen).

Overstand

Bericht door Overstand »

ow As ik weet dat het vanaf hier heel makkelijk is om te zeggen, maar misschien moet je gewoon kijken naar de dingen zoals ze ontwikkelen en niet een interpretatie aan geven, laat het komen..

Overstand

Bericht door Overstand »

Ik heb vandaag iets gedaan wat tegen me ingaat ):

AH puur en eerlijk knäckebröd

60% volkoren roggemeel*, tarwebloem*, gist, tarwegluten*, zonnebloemolie*, tarwezetmeel*, zout, rietsuiker*, emulgator (sojalecithine).

motherfuckers stoppen zelfs in beschuit ei.

Overstand

Bericht door Overstand »

haha :D wat tegen me ingaat is die gist en suiker en bloem

is wel vegan

maar ik wilde eignelijk beschuit hebben, waar ei in zat.

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp »

Van Bolletje is er volgens mij wel vegan beschuit.
Groetjes Suzanne

Overstand

Bericht door Overstand »

heb geduld met me

komt die:

maar die is niet bio Stipp :oops:

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp »

Oh ja sorry daar stond ik niet bij stil!
Groetjes Suzanne

Overstand

Bericht door Overstand »

geen sorry (:

Overstand

Bericht door Overstand »

heb tijdje weer mn fb fotos op alleen ik gehaald.

Overstand

Bericht door Overstand »

haha Arthur nee dat niet zozeer, maar ik voel me zo vrijer.

Ook als het misschien niet zo is, maar mensen gewoon zo kunnen zijn, dat ik niet wil dat ze denken that i try to force my shit on them. Absoluut niet mijn bedoeling, zo is beter.

Misschien haal ik em zo nu en dan van af, maar alleen ik, voor ons hier op forum. Soms wil ik gewoon foto's posten van waar me dagen toch uiteindelijk om draaien :mrgreen:

Overstand

Bericht door Overstand »

Ik bewaar jullie allemaal een plekje in me lijst voor nadat ik ooit een xtje jullie in het echt heb meegemaakt (:,

zodat me lijst kan blijven bestaan uit mensen die ik in real life weet en kan zeggen, mn ziel heeft hun herkend

haha i bet u think i'm sick, maar bij deze, voor al me vrienden hier op forum. Ik heb niemand van jullie in me lijst, dus niemand kan het zich persoonlijk aantrekken, ik ben niet zo, me hart is te zacht om onderscheid tussen jullie te kunnen maken

groeten jonges.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ik heb in principe ook alleen maar facebook vrienden die ik ook in het echt heb ontmoet. Vriendschappen zijn al ingewikkeld genoeg. ;)

Raynak

Bericht door Raynak »

ARTHUR schreef:Begrijp ik wel. Een beetje.

Ik heb veel mensen die mij in de gaten houden en dat misbruik ik door júist mijn levensstijl op te dringen. Zowel als kakker, yup én veganist. :grin: Zorgt voor veel discussie maar ook inspiratie - ben ik trots op. Vegan Power!
Haha, cool :D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik heb een mengeling op FB. Goede vrienden (die ik dagelijks via FB spreek), familie en "kennissen".
In het echte leven ben ik heel slecht in kennissen :wink:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ja dat wel, maar sommige mensen spreek ik vaker via FB en zie ik dan eens in de zoveel tijd (ook toen ik nog in NL woonde).

Vind het ook handig voor bv mijn neef in de VS enzo.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Morgen stap ik om 6 uur in de trein naar Brabant voor een weekje archeologisch veldwerk. We slapen op een leegstaande verdieping van een bejaardencentrum. Eerst was het bericht dat we zelf zouden gaan koken, maar het blijkt dat we toch avondeten uit de keuken van het tehuis krijgen. Ik heb ze vrijdag gebeld en uitgelegd wat vegan is. Ze zouden er rekening mee houden, dus ik ben benieuwd... Als het tegenvalt is er gelukkig een Jumbo om de hoek en ik heb voor noodgevallen een pot met HAK bonenschotel ingepakt.

Het is al ruim drie jaar geleden dat ik voor het laatst echt opgegraven heb (ik doe meestal bureauwerk), dus ik vind het best wel spannend, zeker omdat ik de meeste andere teamleden nog niet ken. Het ik-weet-niet-wat-ik-ga-eten gevoel maakt het nog wat minder relaxed. Ik zie mezelf al zitten aan tafel met de nieuwe collega's en een bordje friet en zachtgekookte worteltjes...

Wish me luck! :shock:

Plaats reactie