Dingen die je wil zeggen

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Overstand
Leefwijze: veganist

Re: Dingen die je wil zeggen

Bericht door Overstand » ma dec 30, 2013 10:50

haha als ik zo lees wat ik hierboven heb geschreven, dan had ik het misschien anders kunnen doen, omdat ik er niet chill bij voel, zoals:

ik probeer

Hey Framboos, haha ja heet het zo? Haha ben meer een ezelsbruggetje geweest als ik me maar voor een toets redde, en dat zou ik wel gedaan hebben denk je niet? En volgens mij hebben die shit wat ik zeg en wat jij benoemt met elkaar te maken. :D of niet? i really dont know is al heel lang geleden dat ik niet met nederlands bezig ben.

En wat DMX betreft, ik voel die gast zo, omdat hij ook zo strugglet met the devil en tussen God, en misschien juist omdat hij zo is, ik hem zo voel, en ik citeer, omdat ik van jullie zo hou en bang ben voor me cynical drugaddicted former self, dat dat er nog ergens is.

En als laatste. Ja ik vind het nog steeds sucks dat mensen elkaar verbeteren om bullshit :P (haha Mystique, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet grappig vind, van boven gekeken is het gewoon grappig dat je dat al schrijft al over Brent, omdat jou wellicht niet het goede woord, achtergrond jou daartoe neigt)

En nog als laatstse, its all love, dat moet, zonder dat kan ik niet bouwen, dan brokkel ik af, uit first hand life experience

en ik heb altijd moeite gehad met dingen simpel zeggen,, omdat het naar mijn ervaring nooit zo simpel is, dus het kan best dat jullie me niet begrijpen omdat ik soms niet kan vertellen.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 01, 2014 17:27

Oef, nog een nachtje en dan verhuizen de katten en wij... de katten gaan morgen mee, we blijven een week in Frankrijk en dan gaan we met een bus de meubels halen. Wat een gedoe/laatste moment altijd. blegh

Overstand

Bericht door Overstand » wo jan 01, 2014 18:10

Overstand schreef:en ik heb altijd moeite gehad met dingen simpel zeggen,, omdat het naar mijn ervaring nooit zo simpel is, dus het kan best dat jullie me niet begrijpen omdat ik soms niet kan vertellen.
Ik doe dit om anderen beter te laten voelen, ipv te zeggen dat ik iets wel kan, maar de belevingswereld van anderen begrensd is.

Overstand

Bericht door Overstand » wo jan 01, 2014 18:19

Ik ga me niet meer dingen laten doen die mij egodystoon zijn.

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » wo jan 01, 2014 18:20

Assie schreef:Oef, nog een nachtje en dan verhuizen de katten en wij... de katten gaan morgen mee, we blijven een week in Frankrijk en dan gaan we met een bus de meubels halen. Wat een gedoe/laatste moment altijd. blegh
Spannend Assie!! Heel veel succes en goede reis!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo jan 01, 2014 19:18

Veel succes Astrid, hopelijk zijn de katten snel bijgekomen van de rit en zijn ze snel bijgekomen.
Spannend voor jullie allemaal, succes!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 01, 2014 23:05

:thanks:

Luna

Bericht door Luna » wo jan 01, 2014 23:24

Succes en goede reis Assie! Spannend zeg...

Overstand

Bericht door Overstand » wo feb 05, 2014 13:58

Ik streef ernaar alleen tempeh te eten, (en tahoe :S ooit wanneer ik weet wat het is)

omdat het gezond is.

Tofu, klare soja geconcentreerde snacks zulke dingen eet ik niet, maar tofu misschien ooit naturel, 1x in de zoveel tijd.

Sojamelk, fuck it, vind ik niet eigen,

Maar sojade, I know dat het niet gezond is, maar zo nu en dan 1x in de maand of 2 maanden nodig voor een typisch turks gerecht waar yoghurt onmiskenbaar is.

Pff, what the hell is tahoe, moet ik nog opzoeken...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo feb 05, 2014 17:19

Tahoe/tofu is gestremde sojamelk, net zoals verse kaas gestremde melk is. Ze maken sojamelk van sojabonen, mengen daar stremsel doorheen (bijvoorbeeld azijn of calcium sulfaat) zodat de eiwitten in de melk aan elkaar gaan klonteren en daarna zeven/persen ze het overtallige vocht eruit zodat er een stevige eiwitrijke massa overblijft. http://www.youtube.com/watch?v=S2rtlNjarhE

Tempeh bestaat uit sojabonen die met een speciale eetbare schimmel aan elkaar zijn gegroeid.

Ik denk niet dat sojamelk en tofu ongezond zijn. Tot twee à drie porties soja per dag is waarschijnlijk sowieso veilig. http://jacknorrisrd.com/response-to-not-soy-fast/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo feb 09, 2014 16:10

En Sojade naturel is nog zonder toegevoegde suiker ook, dus helemaal gezond (tenzij je 3 liter per dag eet misschien :) )
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » zo feb 09, 2014 20:34

Dank voor dit artikel. Het heeft goede diepgang en wetenschappelijke onderbouwing. Soja blijft uitstekend voedsel.
:govegan:

Brchj

Bericht door Brchj » ma feb 10, 2014 10:16

Ik vind sojaproducten zoals tofu en tempeh altijd lastig om niet bio te kopen. Soja productie heeft een intensieve impact op het milieu en ben daar toch altijd beetje huiverig mee. Bij toko's liggen ze altijd heel goedkoop maar ik denk dan altijd aan die omgekapte bomen in de Amazone ofzo..
Alhoewel het merendeel van de soja natuurlijk gekweekt wordt als vee-voer.. :roll:
Lieve Nugget! <3
Clover

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma feb 10, 2014 12:06

Brchj schreef:Ik vind sojaproducten zoals tofu en tempeh altijd lastig om niet bio te kopen. Soja productie heeft een intensieve impact op het milieu en ben daar toch altijd beetje huiverig mee. Bij toko's liggen ze altijd heel goedkoop maar ik denk dan altijd aan die omgekapte bomen in de Amazone ofzo..
Alhoewel het merendeel van de soja natuurlijk gekweekt wordt als vee-voer.. :roll:
Ik dacht dat ongeveer 90% van al het soja gebruikt wordt als vee voer? Maar is het niet zo dat als soja biologisch is, het sowieso niet uit de Amazone gebieden komt?
Treat others how you would like to be treated.

Mystique

Bericht door Mystique » ma feb 10, 2014 12:08

Veggie93 schreef:
Brchj schreef:Ik vind sojaproducten zoals tofu en tempeh altijd lastig om niet bio te kopen. Soja productie heeft een intensieve impact op het milieu en ben daar toch altijd beetje huiverig mee. Bij toko's liggen ze altijd heel goedkoop maar ik denk dan altijd aan die omgekapte bomen in de Amazone ofzo..
Ik dacht dat ongeveer 90% van al het soja gebruikt wordt als vee voer? Maar is het niet zo dat als soja biologisch is, het sowieso niet uit de Amazone gebieden komt?
LoL. Is dat niet wat Brchj zelf al aangeeft? :| :grin:

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma feb 10, 2014 12:13

Mystique schreef:
Veggie93 schreef:
LoL. Is dat niet wat Brchj zelf al aangeeft? :| :grin:
Oeps, het is maandagochtend :grin: :lol:
Treat others how you would like to be treated.

Mystique

Bericht door Mystique » ma feb 10, 2014 12:49

Veggie93 schreef:Oeps, het is maandagochtend :grin: :lol:
Hahaha, ben jij er ook al zo een! Kunnen we de hand schudden. :grin: ;)

Overstand

Bericht door Overstand » do mar 06, 2014 6:15

Ik voel me zoals in Hell 4 a Hustler van 2Pac.

Eef

Bericht door Eef » do mar 06, 2014 10:25

De soja voor Sojade komt uit Frankrijk! :D
Staat ook wel op de verpakking.

Overstand

Bericht door Overstand » do mar 06, 2014 17:47

haha Eef!

:D blijhoofd je laat me lachen