Dingen die je wil zeggen

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Brchj
Leefwijze: veganist

Re: Dingen die je wil zeggen

Bericht door Brchj » ma dec 23, 2013 12:50

Ok! Kijk, dat wist ik dus ook niet! Ben jij daar achter gekomen via de klantenservice, of stond het op het etiket ofzo? Dat vind ik zo vervelend bij de AH stickers, daar staan geen ingrediënten op..

Maar dat is inderdaad evengoed een reden om het niet te kopen. Weet jij welke niet AH-broden dat nog meer hebben?
Lieve Nugget! <3
Clover

Mystique

Bericht door Mystique » ma dec 23, 2013 13:00

Nou, het is dus niet zeker in welk brood wel of geen palmolie zit. Je moet het specifiek per broodsoort vragen (ik heb ze gemaild), want in de winkel zelf weten ze het niet. In ieder geval de weekendbroden zit wel palmolie, maar ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat het meeste van hun broden ook palmolie bevat...
Dan kies ik maar voor de zekerheid en koop ik gewoon geen brood.
Jumbo eigen merk (niet die "goudeerlijk", want die zijn met hun palmolie dus ook niet goudeerlijk :| ), maar die ze vaak apart hebben liggen en enkel van Jumbo zelf zijn wel goed, want gelukkig heeft Jumbo bij de meeste broden wél netjes vermeld staan welke soort het is.

Overstand

Bericht door Overstand » di dec 24, 2013 22:34

mijn palmolie is van arman prana :D die shit is vegan.

en ja klopt. ook in tahin, pindakaas, etc. al die dingen is palmolie verwerkt.

dus die shit moet je dan ook vermijden.

alle ekoplaza, broodjes, enzo, plantaardige olie, is wellicht palmolie, omdat anders zonnebloemolie staat.

en bio wil niet zeggen vegan, je moet arman prana of gelijke merken nemen, hoewel ik van mening ben dat dat shit eigenlijk deep down I know they fucking bastards too.

Im losin' it, als ik wat nvv bij palmolie gedaan heeft, ik bij alle shit doe die wij eten en denken vegan !

vegan is meer dan dierenwelzijn, ook mensenwelzijn, etc. en vooral JUsticce!

ik zeg niets tegen iemand hier, vooral tegen niemand.

sillygirl

Bericht door sillygirl » wo dec 25, 2013 8:21

in de meeste notenpasta's en zadenpasta's zit geen toegevoegde olie hoor, ze zijn van nature rijk aan olie. :)

Overstand

Bericht door Overstand » wo dec 25, 2013 11:00

haha

je hebt gelijk staat bij sommigen idd ook op etiket.

Ik vind gewoon (steeds) heel moeilijk soms (zoals wanneer ik dat berichtje plaatste)

om te zijn wie we zijn. Zo zelfbewust, is niet altijd leuk hey :D

Ik kan het gewoon niet meer laten om sceptisch te zijn bij alles wat ik doe.

hihi :oops:

dont mind me, im just sayin'

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » wo dec 25, 2013 11:52

Ik wil alleen maar even zeggen dat ik mijn leefwijze heb aangepast 8) Op naar de volgende stap?!
Groetjes Suzanne

sillygirl

Bericht door sillygirl » wo dec 25, 2013 12:14

good for you :D hier hetzelfde, maar dan een andere stap, ik heb besloten om helemaal geen vlees en vis meer te eten. En als ik dan toch nieuwe recepten ga maken, zoek ik wel meteen zoveel mogelijk naar vegan.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo dec 25, 2013 14:07

Lekker bezig mensen :D !
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo dec 25, 2013 14:17

Mijn vriend eet sinds een tijd geen vlees meer (zelf zegt hij af en toe, maar ik zie het nooit en we eten altijd samen :P ). Ook kaas is de deur uit, in eerst instantie omdat ik er koppijn van kreeg en hij dan het hele stuk in een paar keer opat. Hij is ongemerkt 12 kilo afgevallen, pas toen ik foto's van vorig jaar zag viel het me op.
Mijn tante zei laatst: wauw wat zie je er goed uit! Zijn standaard reply: gestopt met vlees eten (gebruikt hij bij iedereen die zoiets zegt) :grin:

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo dec 25, 2013 14:26

Assie schreef:Mijn vriend eet sinds een tijd geen vlees meer (zelf zegt hij af en toe, maar ik zie het nooit en we eten altijd samen :P ). Ook kaas is de deur uit, in eerst instantie omdat ik er koppijn van kreeg en hij dan het hele stuk in een paar keer opat. Hij is ongemerkt 12 kilo afgevallen, pas toen ik foto's van vorig jaar zag viel het me op.
Mijn tante zei laatst: wauw wat zie je er goed uit! Zijn standaard reply: gestopt met vlees eten (gebruikt hij bij iedereen die zoiets zegt) :grin:
:D Herkenbaar. Mijn vriend at op een gegeven moment qua dierlijke producten eigenlijk alleen nog kaas op brood... toen hij ermee stopte viel hij in korte tijd ook zo'n 10 kilo af. :P ...echt ongelofelijk dat 1 product zo'n verschil kan maken, en ik bedoel, hij at er echt niet extreem veel van ofzo.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Overstand

Bericht door Overstand » vr dec 27, 2013 11:04

uiteindelijk kom je die kilo's weer bij hoor :) ik zie er niet meer uit alsof ik vanuit somalie ben gevlucht (dat is wat ze zeiden) ik zou nooit zo een wrede grap maken.

nou iig

Ik voel me niet zo goed man :(

qua voedsel gaat het heel goed. organic vegan. heb alleen gebakken ei craving, maar die ga ik echt aanpakken deze maand met kala namak en tofu.

maar waar ik problemen mee heb, is dat ik weer een vest heb gehaald waarin wol in zit verwerkt.

Ik heb altijd problemen met kleren. die niet wol ones, zagen er zo verkeerd uit. Dus heb onder druk van anderen in me omgeving, terwijl ik eerst me rug keerde, toch uiteindelijk last moment het vestje gehaald.

Verdomme man, it hurts my heart, tegenstrijdige emoties.

Ik weet niet hoe ik van deze klerensyndroom af ga komen. schoenen, leren etiketbroeken, vesten.

Meerendeels van me kleren zijn vegan, sorry plantaardig, maar toch :(

sometimes I dont know what the fuck to do

Ik moest jullie dit vertellen.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr dec 27, 2013 12:03

Overstand schreef:uiteindelijk kom je die kilo's weer bij hoor :)
Nou mijn vriend tot dusver (2,5 jaar later) niet hoor :P en ik moet zeggen dat ik daar niet geheel ontevreden over ben :D

Overstand

Bericht door Overstand » vr dec 27, 2013 12:56

a haha

bijkomen bedoelde ik niet zoals het oude worden.

maar in mijn geval, iets meer spieren, iets meer weefsel, iets meer harmonie 8) iig niet meer te dun. Nu heb ik lekker spieren, geen buikje maar spieren, en weet je, ik eet meer dan al die dikkerds bij elkaar :P hihi, met alle respect.

maar ik ben niet meer zoals de oude nee.

Mn jukbeenderen enzo, dat had ik niet echt als ik kijk naar ouwe foto's (dikke kop :P )

maar Renee, ben blij voor je ;) dat je het leuk vindt

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr dec 27, 2013 12:59

Overstand schreef:maar in mijn geval, iets meer spieren, iets meer weefsel, iets meer harmonie 8) iig niet meer te dun. Nu heb ik lekker spieren, geen buikje maar spieren, en weet je, ik eet meer dan al die dikkerds bij elkaar :P hihi, met alle respect.
Ja dat is wel fijn!

Mystique

Bericht door Mystique » za dec 28, 2013 17:45

Wist je dat je "Weg met de geitenwollen sokken, word veganist" mèt hoofdletter (zoals bij ieder begin van een zin) en zonder de t bij word schrijft? :roll:

Ik kan heel vaak taalfoutjes als niet gezien beschouwen, maar die onderregel van Brent moet toch even verbeterd worden... Van mij... :grin:

Overstand

Bericht door Overstand » za dec 28, 2013 22:47

omdat word je slaat op ik. vandaar geen dt.

ooit was nederlands me passie, :) yup meneer Miras vond dat ik zo in toneel kon, maar dat was met literatuur.

but now i really just dont give a fuck

ik denk dat ik het wel begrijp Mystique, dat jij het niet vindt kunnen van Brents naam. Ik heb juist meer zoiets van wat maakt het uit! wanneer mensen andere mensen verbeteren om zulke onnozele dingen, terwijl het gewoon bullshit is.

Wacht wacht :)

Persoonlijk vind ik het juist lief wanneer mensen dt schrijven ipv d

Maar ja goed, its all love. goeie avond allemaal. Ik heb net even een zinnetje opgeschreven, zodat ik morgen verder kan daarmee, bestand opgeslagen. Zo me boekje pakken in slaap lezen.

Momenteel ben ik bezig met Vliegeraar. Ik heb echo uit de bergen gelezen, die je op poster ziet in stations. Het is misschien meer een vrouwenboek, maar stiekem vond ik em best leuk. En vliegeraar is ook leuk.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za dec 28, 2013 22:53

Overstand schreef: Persoonlijk vind ik het juist lief wanneer mensen dt schrijven ipv d
Pfoeh, heb ik even geluk :lol: :wink: #slechtespeller

Mystique

Bericht door Mystique » zo dec 29, 2013 0:04

LoL... Ik ben ook gek dat ik erop in ga. :grin:

Framboos

Bericht door Framboos » zo dec 29, 2013 11:47

Overstand schreef:omdat word je slaat op ik. vandaar geen dt.
Omdat het gebiedende wijs is.

Overstand

Bericht door Overstand » zo dec 29, 2013 12:32

oke, is goed Framboos. Omdat het gebiedende wijs is. Wat wordt dan genoemd wat ik heb gezegd?

Eerlijk gezegd was dat niet de boodschap van me berichtje

Hierbij aansluitend herinner ik me een x in de auto met muziek van DMX dat op een gegeven moment: "Y'all niggas dont hear me, y'all niggas don't hear me. What I just said? (stem van Damien) Niggas dont hear you" werd gezegd en dat ik dat toen erg had gevoeld.

Plaats reactie