RawR! Twee vriendjes hier!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

RawR! Twee vriendjes hier!

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 15:36

Hai everyone!

Ik ben Lani en ik ben nieuw, quite obviously, en al ongeveer een half jaar lang vegan ^^ .. Helaas zijn alleen mijn schoenen nog niet vegan want schoenen zijn duur :|

Even snel iets over mij: Ik ben een jongen (de naam Lani kan af en toe nog wel eens verwarring brengen!), hou heel veel van muziek (ben bezig om een beetje gitaar te leren spelen, vooral reggae) en luister ook heel veel soorten muziek maar vooral reggae vanwege de positivity ^^ Maar ik luister ook heel vaak naar Boeddhistische mantras en nummers van ‘’Ani Choying Drolma’’ en ‘’Khenpo Pema Chopel Rinpoche’’ om maar een voorbeeld te geven. Ik ken nog niet zoveel namen eigenlijk. Boeddhisme is vanzelfsprekend ook één van mijn interesses, vooral dankzij mijn vriend wie mij een beetje in Boeddhisme geïntroduceerd heeft. Maar ik moet nog heel veel leren ^^’’

Zoals ik zei, ik heb een vriend, wij zijn al een paar jaar samen en ik durf wel te zeggen dat we perfect voor elkaar zijn ^_^ .. We hadden samen een kamer, ik studeerde toen ook nog, maar ik kreeg opgegeven moment veel last van wat mentale problemen, bij gebrek aan betere verwoording. Voor zover ik weet heb ik vanaf heel jong last gehad van depressie en het blijft nog steeds een lastig deel van mijn leven, maar ik ben door een tijd heen gegaan waarin ik veel extra last had van allerlei dingen. Hyperventilatie, paniekaanvallen, angsten, et cetera. Het werd zo erg dat ik geen voet meer buiten zette, ik bleef binnen en ik was er behoorlijk slecht aan toe.

Maar gelukkig is dat over! Nu klim ik langzaam aan weer omhoog zegmaar =)

Ik en mijn vriend hopen op dit forum wat vrienden te vinden, misschien zelfs mensen om opgegeven moment een huis mee te delen! Op het moment wonen we bij zijn moeder, er is weinig werk te vinden, zelfs voor mijn hoogopgeleide vriend en voor mij met mijn ‘probleempjes’ al helemaal niet. Hier zal ik nog wel een apart topic voor maken in de ‘woningmarkt’.

Majah we hopen dus inderdaad om wat vrienden te maken, zal hier ook een apart topic voor maken zodat mensen daar kunnen reageren enzo.

Om mij en mijn vriend een beetje beter te beschrijven, het beste waar ik mee kan komen is dit denk ik: Wij zijn twee jonge mensen en ons leven is gewijd aan het helpen van mens, dier en natuur. Ik zei gisteren nog tegen hem in bed (niet doordenken); Wij zijn eigenlijk monniken. Wij willen gewoon een plek om te wonen, hoeft niets bijzonders te zijn, en gezond voedsel. En met alles wat we doen willen we zoveel mogelijk helpen, wij willen dat iedereen verlicht raakt, dat iedereen gelukkig kan zijn. Mijn vriend noemt het ook ‘’engaged Buddhism’’. We praten trouwens voornamelijk Engels. Ik vind persoonlijk Nederlands een verschrikkelijke taal (sorry!!) en praat daarom meestal in het Engels. Maar ik wil ook graag Japans leren!

Ik ben ook heel erg goed in heel veel praten, vooral online, buiten online om praat ik niet zo vaak eigenlijk. Maar dat komt misschien omdat ik niemand, behalve m’n vriend dan, heb om tegen aan te praten! En dus wie weet, misschien vind(en) ik (wij) misschien hier wel iemand, of meerdere personen, om mee te praten ^_^

Verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik nog moet vertellen, en ik zal het ook hierbij houden om iedereen een lange lap tekst te besparen.

Zal er nog eventjes bij zeggen dat we in Gelderland / Noord-Brabant wonen, omgeving Nijmegen.

Vraag gerust alles wat je wilt, er zal weinig zijn waar ik geen antwoord op wil geven =)

Hier de links naar de andere topics voor wie geïnteresseerd is in meer lezen (MuHaHa! I’m taking all ur time!).

Wanted: Friends (Alive, please): http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =54&t=8499
Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever met!): http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =56&t=8500

Peace and much much love from both of us!

Appelmoes
Contacteer:

Re: RawR! Twee vriendjes hier!

Bericht door Appelmoes » vr dec 21, 2012 15:50

:welcome: Welkom op het forum! Leuke tekst heb je geschreven, haha. Het lijkt me heerlijk om zo te leven!
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

lani

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 16:05

Dankjewel, Appelmoes! :D Leuke naam, mag ik proeven? :3 Geen toegevoegde suikers?

Emiel

Bericht door Emiel » vr dec 21, 2012 18:39

Hoi Lani (leuke naam), welkom op dit forum. Volgens mij heb je zojuist het record verbroken voor langste introductie, maar weet dat niet zeker.

Ik ben in 2010, na een verbroken relatie, begonnen met het zoeken naar mezelf en kwam al vrij snel bij het Boeddhisme uit. Ik ben toen begonnen met lezen en mediteren (metta en later zen) en ik weet zeker dat dat ook de veganist in mij heeft wakker gemaakt :wink: .

lani

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 18:49

Rawr Emiel! ^^

Ik had je topic over religies al gezien =D Leuk dat hier nog andere Boeddhisten zijn ^_^ Boeddhisme en Veganisme passen natuurlijk ook fijn bij elkaar =) En ja lange introducties.. dit was eigenlijk nog beetje kort voor mijn doen xD

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr dec 21, 2012 20:56

Heel erg :welcome:

Ik houd het nu even kort, want ik heb mijn beste vriend te logeren. Tot later en meer! :cheerie:

lani

Bericht door lani » za dec 22, 2012 10:09

Rawr dankje Tony ^_^ leuk iemand te logeren =D gezellig zeker? =)

Heb een vraagje! Kan en mag ik een afbeelding in m'n signature? Ik zag dat img code uit was maar BBcode kan wel. En kon het nergens vinden, misschien niet goed gekeken maar ik dacht ik vraag het hier ook eventjes voor de zekerheid :)

Emiel

Bericht door Emiel » ma dec 24, 2012 10:12

lani schreef:We praten trouwens voornamelijk Engels. Ik vind persoonlijk Nederlands een verschrikkelijke taal (sorry!!) en praat daarom meestal in het Engels.
Is dat omdat je vriend Engelssprekend is, of omdat je het gewoon fijner vindt om Engels te spreken? Persoonlijk schrijf ik soms graag in het Engels. Sowieso kan ik me schriftelijk beter uitdrukken dan mondeling en op Facebook heb ik ook buitenlandse contacten en dan schrijf ik regelmatig in het Engels. Soms kan ik het Nederlandse woord ergens niet voor vinden en dan gaat Engels makkelijker. Ik weet dat sommigen dat irritant vinden, maar lekker belangrijk. Het zou sowieso misschien makkelijer zijn als wereldwijd iedereen Engels zou spreken :wink: .

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma dec 24, 2012 10:35

Emiel schreef:Het zou sowieso misschien makkelijker zijn als wereldwijd iedereen Engels zou spreken :wink: .
Yes!

lani

Bericht door lani » ma dec 24, 2012 15:01

Mijn vriend is Nederlands ^^ .. Ik noem mezelf nooit Nederlands, wel woon ik in Nederland en ben ik hier opgegroeid =P

Dutch just isn't my language :3 Sorta..

Maar ik zal je suggestie eventjes aanpassen, to my own likings; Ik zou willen dat iedereen Engels kan(kon?) spreken! (is dat überhaupt een goede zinsopbouw?) .. I wish everyone knew how to speak English? xD .. Gawd nu raak ik pas echt in de war :|

Vind andere talen veel te leuk om maar 1 taal te hebben in de hele wereld. Wil zelf nog een heel stel talen leren opgegeven moment =) .. En het is vaak ook belangrijk voor de cultuur natuurlijk, dat zou ik ook niet weg willen zien gaan. Maar aan de andere kant zou het mooi zijn als de hele wereld, behoorlijk letterlijk, super equal (gelijk?) zou zijn ^^ .. Maar dat is weer een heel ander onderwerp geloof ik xD

Oh en ja, mijn Engels is vaak ook veel beter dan mijn Nederlands ^^'' .. Moet vaak ook aan m'n vriend vragen wat iets in het Nederlands is enzo =X

Iejoor

Bericht door Iejoor » ma dec 24, 2012 17:37

Hee, welkom hier!
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

lani

Bericht door lani » di dec 25, 2012 15:18

Dankjewel =) leuke avatar, is dat toevallig je huisdier?

Iejoor

Bericht door Iejoor » di dec 25, 2012 15:58

Helaas niet!!
Hier wonen alleen twee hondjes.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

lani

Bericht door lani » vr dec 28, 2012 21:55

Ooh maar honden zijn ook heel leuk ^^ .. Ik ben op het moment, samen met m'n vriend, bij mijn ouders (vanwege kerst enzo), en zij hebben ook een hond. En een stel katten. Zal niet zeggen dat ik het hier geweldig vind, alles behalve dat eigenlijk, maar om bij mijn ouders en broers te zijn is wel erg fijn, maar dat is dan ook het enigste :P .. Hun levensstijl en dieet zijn verschrikkelijk =X Helaas willen ze niet veranderen, maar hopelijk door de tijd heen, beetje bij beetje :) .. Wij doen altijd ons best om zo geduldig en vredelievend mogelijk te zijn, ookal is het soms zorgmakend of frustrerend voor ons =3

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr dec 28, 2012 23:07

Lani, als je het zoals ik het hier gemaakt heb in je onderschrift zet is het een link naar een video en dat lijkt mij nog leuker.

Je kunt natuurlijk andere video's er in zetten, dit is maar een voorbeeld.

En je kunt je eigen kleuren er weer aan geven.

Als je in dit vakje op quote klikt zie je hoe je zo'n link maakt.

Om Mani Padme Hum

Om Tare Tuttare Ture Soha Tara

Om Tare Tuttare Ture Mama Ayur Pune Guyana Puntin Kuru Soha

My Siggie Picture

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 9:26

(Foutje, sorry)
Laatst gewijzigd door TonyJello op za dec 29, 2012 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 9:29

Bedankt ^_^ .. Zal het eens ff proberen =) Heb al een aantal videos in gedachte, heb een playlist op youtube met dat soort muziek enzo :) die zal ik ook linken in m'n siggie dat is wel leuk denk ik ^^

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 9:31

Leuk, ik ben benieuwd wat het wordt.

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 9:37

Zo, helemaal klaar =D Vind het zelf wel leuk, niet té vol gelukkig, maar wel genoeg ^_^ (zijn we trouwens niet dit topic helemaal aan het spammen ofzo? O_o)

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 9:50

Fantasties! Dát is snel!
:D
Ik ga nu flyeren en als ik terug kom ga ik alles rustig bekijken.

Dit is jouw topic, dus hier mag wat meer. Don't worry. :grin:

-Edit-
Fijn allemaal, zeg. Ik heb ze bij mijn favorieten gezet om ze vaak te kunnen horen.

Plaats reactie