Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
foppe
Leefwijze: veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door foppe »

Hoi,

Ik ben filosofiestudent ("bijna" -- alleen masterscriptie nog -- klaar), 30 jaar, en ik ben lid van het forum geworden om te kijken wat vrouwlief hier allemaal uitspookt :twisted: . Ik ben sinds de Veganchallenge april 'volledig' veganist, maar ik at dankzij mijn vrouw op 1 product na al enige tijd veganistisch (en het bevalt me uitstekend). Verder interesseer ik me vnl in politiek/economie/wetenschap en alles dat ik daar op een of andere manier mee kan verbinden. ;)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Welkom Foppe! En wie is je vrouwlief? :mrgreen:

Wen

Bericht door Wen »

Welkom :welcome:

foppe

Bericht door foppe »

Assie schreef:Welkom Foppe! En wie is je vrouwlief? :mrgreen:
dank je. sillygirl

Overstand

Bericht door Overstand »

weklom Foppe! :)

Mystique

Bericht door Mystique »

ようこそ!

Oh sorry, zit nog met m'n hoofd in m'n cursus Japans. :mrgreen:

Welkom dus. :grin:

Veggie93

Bericht door Veggie93 »

:welcome:
Treat others how you would like to be treated.

Luna

Bericht door Luna »

Welkom Foppe! :welcome:
Mystique schreef:ようこそ!

Hee leuk Mystique. Ziet er geinig uit maar lijkt me vreselijk moeilijk. :o Ik heb me ooit in m'n hoofd gestoken dat ik Tibetaans wil leren, waarom weet ik zelf ook niet. Maar het blijft maar terugkomen, dus misschien moet ik er maar es wat mee gaan doen.

foppe

Bericht door foppe »

どうもありがとう / hartelijk dank

Mystique

Bericht door Mystique »

Luna schreef:Welkom Foppe! :welcome:
Mystique schreef:ようこそ!

Hee leuk Mystique. Ziet er geinig uit maar lijkt me vreselijk moeilijk. :o Ik heb me ooit in m'n hoofd gestoken dat ik Tibetaans wil leren, waarom weet ik zelf ook niet. Maar het blijft maar terugkomen, dus misschien moet ik er maar es wat mee gaan doen.
http://www.memrise.com/courses/english/?q=Tibetan :wink:

Fruity

Bericht door Fruity »

Hi all!

Ik ben Germaine, 29 jaar en woon in Tilburg.

Sinds een paar jaar vegetarisch, toen heel even een zwak moment van enkele maanden gehad. In november meegedaan aan de veganchallenge, toen wat geschipperd met de feestdagen tussen veggie en vegan. Maar sinds deze challenge zeer vastberaden vegan te blijven. Zo veel research gedaan en ontdekt dat ik me bijna schaam dat ik het niet eerder heb gedaan en zo geschipperd heb al die tijd. Gelukkig nooit te oud om te leren en nu ga ik het gewoon goed doen!

Ik ken enkele vegans in mijn omgeving, maar extra nieuwe mensen leren kennen is altijd leuk. Omdat ik nog in de vrij beginnende fase ben en een partner heb die omni is ben ik nog vrij wel opzoek naar advies en tips en hoop dat hier ook te kunnen krijgen.

Groetjes

Wen

Bericht door Wen »

Welkom (y)

Fruity

Bericht door Fruity »

:D Dank je

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Welkom! op het forum is veel info te vinden (alhoewel de zoekfunctie niet altijd handig werkt) maar stel ook gerust je vragen. :D Ik ben pas een paar maanden geleden vegan geworden (daarvoor was ik een zogeheten flexitarier...) maar het bevalt heel goed qua eten en gezondheid en ben intussen ook erg overtuigd geworden van het ethische aspect. :) Dit forum heeft mij ook erg geholpen qua info, ervaringen en gewoon handige (keuken)tips :D

Fruity

Bericht door Fruity »

Ja ik heb inderdaad een behoorlijk rondje scrollen gedaan en ik ben nu alweer wijzer dan gisteren. Zo ontzettend fijn dat er zoveel mensen zijn waar je van kunt leren! : )

ambervanr

Bericht door ambervanr »

Hi iedereen!

ten eerste, wat ontzettend fijne en leuke site! Ik ben Amber, ben 18 jaar oud en woon momenteel in Vlissingen. Ben sinds ongeveer 2,5 maand veganist, daarvoor at ik al geen zuivel meer mede omdat ik allergisch ben voor koemelk en omdat ik wist dat er veel hormonen in zuivel producten zitten. Na een avond films/documentaires te hebben gekeken over het slachtproces/ leven van dieren nu etc. ben ik diezelfde avond nog veganist geworden. Ik draag trouwens nog schoenen met leer, dus om mezelf iemand te noemen die simpelweg geen dierlijke producten consumeert ipv veganist, ook prima! Ik kan simpelweg niet al mijn schoenen weg gooien en nieuwe permitteren nu, vandaar. ;)

Groetjes!

Wen

Bericht door Wen »

Je hoeft echt niet al je lederen schoenen weg te doen om veganist te zijn hoor :D :welcome:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

:welcome:

Hoe is het om vegan te zijn in Zeeland? Mijn ouders wonen in Koudekerke, en de supermarkt daar verkoopt niet eens kikkererwten... Ik hoop dat in Vlissingen makkelijker is!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Luna

Bericht door Luna »

Van harte :welcome: Fruity en Amber!
Dank! Staat bij mijn bladwijzers. Morgen wat tijd inruimen om er eens goed naar te kijken.

ambervanr

Bericht door ambervanr »

Bedankt iedereen! :thanks:
Martine schreef::welcome:

Hoe is het om vegan te zijn in Zeeland? Mijn ouders wonen in Koudekerke, en de supermarkt daar verkoopt niet eens kikkererwten... Ik hoop dat in Vlissingen makkelijker is!
Dat gaat prima! Ik eet nu raw till 4, ik weet niet of veel mensen hier mee bekend zijn? Ik eet dus alleen maar rauw voor ontbijt en lunch (meeste fruit) en in de avond heb ik dan wel gewoon een warme maaltijd! Ik haal al mijn fruit op de markt, dat is gelukkig recht voor mijn huis, en verder hebben ze hier de appie, jumbo, lidl, aldi en een kleine bio supermarkt! :) Ik red het dus gelukkig prima :) Ik vind het eerder lastig om mensen te vinden die ook veganistisch zijn en zich ook bewust zijn van wat ze eten etc... Hebben jullie dat ook en hoe vinden jullie dat? (y)

Plaats reactie