Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
sillygirl
Leefwijze: veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door sillygirl » di dec 31, 2013 10:11

Ja dat is waar, er zit eiwit ook in onverwachte dingen (spruitjes ook 8% geloof ik, dat is bijna net zoveel als de minder eiwitrijke vleessoorten voor op brood) Maar met mijn gewicht en als vrouw wordt aangeraden (in vegan for life bv.) om rond de 60 gram eiwit per dag te eten. En er waren geregeld dagen dat ik 200 gram chocola zat te snoepen en dan blijft er zo weinig honger over dat ik verder misschien alleen een boterham at. Dat was dus echt eiwitarm (en sowieso niet gezond). En als ik nu alleen maar zoet beleg op brood zou doen bij de lunch, en 's ochtends cruesli met sojamelk als ontbijt, dan is het ook gemakkelijk om op een dag die 60 gram niet te halen. DAt ligt er dan heel erg aan of ik bij het avondeten veel tofu en peulvruchten gebruik. Maar ik probeer er dus ook aan te wennen om veel vaker bij de lunch ook tempeh of tofu te eten en tussendoor nootjes ipv chocola, enz. :)

Ik kan me niet voorstellen dat je voldoende eiwit binnenkrijgt als ik zo hoor wat je eet, nadat ik de adviezen uit vegan for life probeer toe te passen, maar als jij je gezond voelt erbij is dat het belangrijkste. :)

Wen

Bericht door Wen » di dec 31, 2013 11:47

:welcome:
Wat een leuke avatar met die kat in je nek :D

sillygirl

Bericht door sillygirl » di dec 31, 2013 11:50

ja, welkom miepmans! :)

Luna

Bericht door Luna » di dec 31, 2013 16:26

:welcome: Miepmans! Leuke naam en leuke avatar. Dat krijg ik met onze kat niet klaar! :D

sillygirl

Bericht door sillygirl » di dec 31, 2013 17:01

die van jou kijkt heel carnivoor Luna :lol: zo van 'is die camera ook eetbaar toevallig'. Of zie ik dat erin, haha. Katten zijn zo leuk!! *snel weer weg hier voordat ik er ook één wil*

miepmans

Bericht door miepmans » di dec 31, 2013 18:53

De kat is heel lui ;) bizar genoeg zit/ligt hij graag in mijn nek... dan loop ik als een soort heks door het huis! :twisted: jammer dat hij niet zwart is ;)

ik geloof dat er, aan de avatars te zien, veel kattenliefhebbers zijn hier!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 01, 2014 14:03

Welkom! Hier nog een kattenliefhebber :P

Wen

Bericht door Wen » wo jan 01, 2014 15:31

Yep, love my kitties :lol:

Luna

Bericht door Luna » wo jan 01, 2014 23:22

sillygirl schreef:die van jou kijkt heel carnivoor Luna :lol: zo van 'is die camera ook eetbaar toevallig'. Of zie ik dat erin, haha. Katten zijn zo leuk!! *snel weer weg hier voordat ik er ook één wil*
Gek genoeg eet ze geen vlees als je ze dat aanbiedt, en ook geen vis. Wel pindakaas en vanillevla. :lol: En daar wordt ze, ondanks haar darmproblemen, noooit ziek van. Krijgt ze ook niet vaak natuurlijk, en nooit meer dan een likje...
miepmans schreef:ik geloof dat er, aan de avatars te zien, veel kattenliefhebbers zijn hier!
Yup! :mrgreen: Cats rule.

sillygirl

Bericht door sillygirl » do jan 02, 2014 10:42

ik zie in je signature dat je ook Pratchett fan bent? :D Ik heb net 'Lords and Ladies' uit en daarin krijg je toch wel de andere kant van de kat voorgespiegeld. Ik vind het een fantastisch boek overigens .:lol:
Terry Pratchett in Lords and Ladies schreef: The thing about elves is they've got no . . . begins with m,” Granny snapped her fingers irritably.
“Manners?”
“Hah! Right, but no.”
“Muscle? Mucus? Mystery?”
“No. No. No. Means like . . . seein' the other person's point of view.”
Verence tried to see the world from a Granny Weatherwax perspective, and suspicion dawned.
“Empathy?”
“Right. None at all. Even a hunter, a good hunter, can feel for the quarry. That's what makes 'em a good hunter. Elves aren't like that. They're cruel for fun, and they can't understand things like mercy. They can't understand that anything apart from themselves might have feelings. They laugh a lot, especially if they've caught a lonely human or a dwarf or a troll. Trolls might be made out of rock, your majesty, but I'm telling you that a troll is your brother compared to elves. In the head, I mean.”
“But why don't I know all this?”
“Glamour. Elves are beautiful. They've got,” she spat the word, “style. Beauty. Grace. That's what matters. If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are. Style. That's what people remember. They remember the glamour. All the rest of it, all the truth of it, becomes . . . old wives' tales.”
They [the elves] would smash up the world if they thought it would make a pretty noise.
"They [the elves] just laughed and stabbed her. She didn’t even try to run away. It was like they were playing.” For some reason Magrat shot a glance at [the cat] Greebo, who had the decency to look embarrassed. “Pointy ears and hair you want to stroke,” she said, vaguely. “And they can fascinate you. And when they’re happy they make a pleasing noise.”

Luna

Bericht door Luna » vr jan 03, 2014 18:38

sillygirl schreef:ik zie in je signature dat je ook Pratchett fan bent? :D Ik heb net 'Lords and Ladies' uit en daarin krijg je toch wel de andere kant van de kat voorgespiegeld. Ik vind het een fantastisch boek overigens .:lol:
Jaaaa! Grote fan hier. :mrgreen: Ik vind al zijn boeken leuk, vooral die met Death in de hoofdrol (heerlijk personage). Maar de drie witches zijn inderdaad ook geweldig. En Rincewind en the Luggage. En the night watch met Vimes en captain Carrot niet te vergeten. Ben stiekem dol op verhalen met draken. :wink: Lords and Ladies vond ik ook erg goed, spannend verhaal. Ik lees de Discworld boeken in volgorde van uitkomen, ben nu gebleven bij The Wee Free Men. Zalige humor, onovertroffen. Niet in de Discworld serie maar volledig aan de kat gewijd: The Unadulterated Cat. Aanrader als je van katten houdt! De Johnny Maxwell boeken kan ik persoonlijk ook aanbevelen, allemaal al minstens 3x gelezen.

Maar dit alles geheel terzijde en :offtopic: . :grin:

isolde

Bericht door isolde » wo jan 15, 2014 12:31

Hallo,

Vorig jaar heb ik mij al aangemeld, het werd dus tijd om ook eens een bericht te posten. Ik woon met man en 3 rode katten net over de grens in Duitsland. Ik at al heel lang vegetarisch toen ik mij meer en meer bewust werd van het dierenleed en de milieubelasting als gevolg van zuivel- en eierproductie. Ik ben toen overgestapt op veganisme en heb sindsdien de nodige culinaire ontdekkingen gedaan. Mijn man kan nog niet zonder zijn kaas op brood en yoghurt bij de müsli maar kiest toch steeds vaker voor plantaardige alternatieven. We zijn sowieso een stuk gezonder gaan eten omdat we geen gebruik meer maken van pakjes en zakjes vanwege de 'verborgen' dierlijke ingrediënten - naast allerlei andere spullen waarbij je je vraagtekens kunt zetten. Ook wat betreft verzorgingsproducten let ik op dat deze veganistisch zijn. Hier in Duitsland is dat een stuk gemakkelijker, er lijkt wat meer bewustzijn hiervoor.
Ik doe nogal fanatiek aan hardlopen en dit is prima te doen op een veganistische voeding.

Groet,
Isolde
Laatst gewijzigd door isolde op wo jan 15, 2014 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.

sillygirl

Bericht door sillygirl » wo jan 15, 2014 12:32

welkom! :D

isolde

Bericht door isolde » wo jan 15, 2014 12:33

Dank je :-)

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo jan 15, 2014 12:53

Hoi isolde, welkom! :D :welcome: Ik vind Duitsland echt geweldig qua Vegan spullen!! Ik sla er altijd flink in als ik er kom, zowel eten als verzorgingsproducten, dat scheelt soms echt meer dan de helft met NL :govegan:
Treat others how you would like to be treated.

Wen

Bericht door Wen » wo jan 15, 2014 12:54

sasvegan

Bericht door sasvegan » wo feb 19, 2014 15:11

Hoi!
Ik ben sinds een paar weken lid van het forum. Ik ben nu zo'n 8 maanden veganist en ik eet ongeveer 80% whole foods. Hiervoor was ik ruim 12 jaar vegetarisch. Nu zou ik nooit meer terugwillen; veganist worden is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Ik voel me fitter, gezonder en gelukkiger dan ooit!

Ik woon in Londen, oftewel, het walhalla voor veganisten. Superveel opties hier en de meeste restaurants weten wat veganisme inhoudt en kunnen vaak het één en ander aanpassen op de menukaart. Heb je tips nodig voor vegan-friendly eetgelegenheden in Londen, dan mag je bij me aankloppen!

Groetjes, sasvegan

Luna

Bericht door Luna » wo feb 19, 2014 20:24

:welcome: Sasvegan!

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo feb 19, 2014 20:29

:welcome: Gaaf dat je in Londen woont! Ik wil daar weer eens een keertje heen, dan ga ik je zeker om advies vragen! :grin:
Treat others how you would like to be treated.

Wen

Bericht door Wen » wo feb 19, 2014 20:33

Plaats reactie