Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Wen

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Wen » di sep 17, 2013 8:35

Wow, je man is nu ook vegan. Ik ben jaloers :D
:welcome:

Marloes
Leefwijze: veganist

Bericht door Marloes » di sep 17, 2013 17:44

Hij at thuis sowieso al met me mee (ga niet dubbel koken!) maar nu eet hij verder ook vegan.. Ik ben er wel heel blij mee, zou het op den duur heel vervelend gaan vinden denk ik, samen leven met een vlees eter..

Brchj

Bericht door Brchj » di sep 17, 2013 20:43

Hoi Marloes,

Handig zeg, een vegan man. Mijn vriend vond het bij mij eigenlijk al niks, maar eet wel heel graag mee met alles wat ik kook (dus hij eet 90% van de tijd toch vegan) maar niet uit principe.

zou willen dat die van mij zou inzien waarom hij uberhaupt geen vlees zou moeten eten, dat lijkt me de eerste stap voor hem haha..

Maar welkom op het forum, gezellig :)
Lieve Nugget! <3
Clover

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 22, 2013 11:50

Hoi!!

Ik ben Ramona, 30 jaar, woon in Amsterdam, nog afstuderende en ik ben na 18 jaar vegetarier geweest te zijn nu een half jaar veganist. Het bevalt me prima, het enige wat ik lastig vond was het uitzoeekn van E-nummers en het opgeven van melkchocolade (ik lust verder geen melk en eieren vond ik al jaren problematisch dus die at ik niet, maar ik at dan wel weer doodleuk een koekje waar ei inzat....enfin).

Nou, ik ga maar eens rondkijken!

Mystique

Bericht door Mystique » zo sep 22, 2013 14:19

Dag Ramona en welkom!

Alvast een tip: i.i.g. de AH verkoopt rijstmelkchocolade in de smaken naturel (ofzoiets) met crunchy rice crisps en met zo'n koffiesmaak. Die zijn erg lekker en niet zo bitter als pure chocolade.
Verder kun je ook rijstmelkchocolades verkrijgen bij de natuurwinkel.

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 22, 2013 21:36

OH ja ik ben vrij doorgewinterd wat datbetreft,maar die chocola smaakt gewoon niet naar melkchocolade.En ondanks dat ik het leed erachter ken, verlang ik wel degelijk terug naar melkchocolade. Maar goed, ik ben nu thuis aan het experimenteren om van repen pure chocolade melkchocolade te maken. Ik heb sojamelkpoeder geprobeerd, dit werkte niet echt, maar ik ga het nog een keer proberen. En anders kokosmelkpoeder (zag ik bij de tuinen). :hippy:

Ananas

Bericht door Ananas » zo sep 22, 2013 21:49

Ken je the Vegan Chocolate Store al? :)

Hier een review van een paar heerlijke producten: http://blog.deplantaardigekeuken.nl/201 ... ctory.html

fruitje
Leefwijze: pescotarier

Bericht door fruitje » zo sep 29, 2013 8:06

Hoi,
Ik ben Angela en ik ben 24 jaar. Ik woon in Noord Holland.
Nadat ik een documentaire gezien had was ik helemaal om en die documantaire heeft mij zo aan het denken gezet en ben ik tot het besluit gekomen dat ik nooit meer vlees wil eten. ik wist helemaal niks over vegetarier zijn laat staan veganisme. Ik ben gelijk gestopt met het eten van vlees en veel informatie opgezocht en gelezen en documenten gezien/gelezen. Toen begon ik ook steeds meer te lezen over veganisme, ja dat was het voor mij. ik eet en leef nu sinds twee weken vegan en wil nooit meer anders!
Helaas staat er onder mijn forum naam pescotarier maar dat moet dus veganisme zijn :mrgreen:
:govegan:

Wen

Bericht door Wen » zo sep 29, 2013 12:21

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 29, 2013 15:47

VOlgens mij kun je dat nog aanpassen in je profiel toch, dat pescotarier?

En welkom!

Karma79
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Karma79 » di okt 01, 2013 10:15

Hoi allemaal,

Ik ben 34 jaar, woon in het midden van het land, werk in het Amsterdamse.
Een deeltijd veganist, zo sta ik nu bekent hier geloof ik :-) ik ben bezig met de omslag te maken naar volledig veganist, echter zitten er voor mij nu nog wat haken en oogjes aan. Afkicken van honing is nogal een dingetje :wink:

Voor een groot deel eet ik al veganistisch sinds ik klein ben (een vader die macro-biotisch eet) maar nog ben ik afscheid aan het nemen van bepaalde producten.

Een hoop producten heb ik al vervangen, maar ben nog wat zoekende naar goede, lekkere vervangers!
Chocola maak ik zelf, dus dat zit wel goed :P koekjes, ALbert Heijn oat cookies met cranberry schijnen vegan te zijn en goddelijk.

Ik ga op mijn gemak dit forum eens doorspitten!

Wen

Bericht door Wen » di okt 01, 2013 12:21

krootje
Leefwijze: vegetarier

Bericht door krootje » di okt 01, 2013 14:57

Hállo!

Ik merkte na 20 jaar vegetariërschap dat ik eigenlijk meestal per ongeluk al veganistisch eet. Het gebruik van zuivel en eieren staat me principieel steeds meer tegen merk ik en daarom heb ik besloten om me te gaan verdiepen in "veganist worden".

De overgang zal, denk ik, niet zo zwaar worden, ik eet al erg plantaardig: noten, tempeh, tofu enzo. Ik denk dat ik vooral als het gaat om dingen waarbij ik niet in eerste instantie denk aan uitbuiting van dieren (wat ik wel heb bij vlees, eieren en melk) een omslag te maken heb. Bijvoorbeeld: kleding (ik heb een paar hele fijne wollen vesten), honing, cosmetica, dat soort dingen.

Ik heb me aangemeld voor de challenge in november, dat geeft vast een mooie start.

Voor nu: lekker inlezen. Iemand nog tips voor leuke (beetje hippe en vrolijke, heb geen zin in gruwelfoto's van kalfjes enzo, wel in recepten, duurzaam, moestuin, bakken enzo )veganistische blogs?

Doeg!

krootje
Leefwijze: vegetarier

Bericht door krootje » di okt 01, 2013 15:01

Sjonge ik zeg best vaak 'enzo'. Stom zeg :D

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 01, 2013 16:50

Haha ik zeg in het echt best wel vaak "hoe zeg je dat" en 'dusssss'. Maw, stopwoordjes/zinnetjes zijn leuk :)

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo okt 02, 2013 14:53

:welcome: iedereen :D
Treat others how you would like to be treated.

Ananas

Bericht door Ananas » zo okt 06, 2013 10:58

Hey wat leuk, veel nieuwe leden weer!

Kootje, ik raad natuurlijk graag mijn eigen blog aan :p www.deplantaardigekeuken.nl, daar staat ook weer een lijstje links naar andere leuke blogs die wel ongeveer aan jouw eisen voldoen :)

Tof dat je mee doet aan de VeganChallenge! Ik hoop dat het bevalt en dat je er leuke nieuwe contacten door opdoet.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo okt 06, 2013 11:41

Ik stel mezelf even opnieuw voor, ik woon nu in Vinkeveen met mijn vriend en 3 katten.
In deze omgeving vind ik het vegan aanbod niet erg florissant. Ik ben 39 jaar en mijn hele leven heb ik vegetarisch gegeten. Tot ik er vorig jaar achter kwam dat ik hoofdpijn krijg van kaas. Onlangs ben ik erachter gekomen dat ik waarschijnlijk een koemelk allergie heb. Dat is niet erg, want ondertussen dacht ik er al over na om vegan te gaan eten.

In december gaan we verhuizen naar het noorden van de Bourgogne, Frankrijk.
We gaan daar een landgoed met vakantieappartementen runnen.

Mystique

Bericht door Mystique » zo okt 06, 2013 13:27

Assie schreef:In december gaan we verhuizen naar het noorden van de Bourgogne, Frankrijk.
We gaan daar een landgoed met vakantieappartementen runnen.
*zucht* Wow... Nog iemand nodig? Bedden opmaken, schoonmaken, receptie? :roll: :grin:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo okt 06, 2013 13:45

Wie weet! Ik blijf op dit forum dus ik doe wel een oproepje tzt als we het niet aankunnen :P

Plaats reactie