Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Welkom Vere! http://www.thisiscool.net/vpforum/image ... s/wave.gif

Heb je wel eens granen zoals quinoa of amaranth geprobeerd?
Die zijn vaak makkelijker te verteren.

Joop

Bericht door Joop »

vere schreef:hele smerige scheten:wink:
Die horen er gewoon bij! :)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Bonen zijn trouwens beter te verteren als je ze gedroogd koopt en overnacht laat weken.

blauw

Bericht door blauw »

Welkom Vere! :) :bloemie:

Theo

Bericht door Theo »

dankzij Zen kan ook ik vanaf nu gebruik maken van dit forum. als lid, uiteraard.

zo, waar te beginnen. ooit, zo halvewege de jaren negentig van de vorige eeuw ben ik een paar jaar veganist geweest. waarom dat precies fout gelopen is, weet ik niet meer. sinds die tijd ben ik wat ik sinds mijn zestiende - dus meer dan de helft van mijn leven - al ben: vegetariër.

wat ik dan hier te zoeken heb? nou, ik heb sinds kort besloten weer langzaam richting veganisme op te schuiven. met kleine stapjes, dat wel.

wat er nog meer over me te vertellen valt? eh, dat ik pop- en kunstjournalist ben. het vak cultuur en media (de invloed van cultuur op media en andersom) doceer op de Hogeschool van Amsterdam. dat ik blij ben dat ik Rotterdam woon. dat ik academisch gezien een hekel heb aan empiristen en materialisten (en dus een echte idealist ben, academisch dan). dat ik iets te veel van mooie dingen houd, maar dat ik altijd mijn uiterste best doe dingen te kopen die niet in lageloonlanden zijn gemaakt.

zoiets. vragen staat vrij. en nog heel erg bedankt Zen!

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Hoi Theo, welkom! :welcome:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Welkom Theo!
Ik hoop dat het je deze keer wel lukt.
Wat is voor jou het grootste struikelblok?

Theo

Bericht door Theo »

Wanda schreef:Welkom Theo!
Ik hoop dat het je deze keer wel lukt.
Wat is voor jou het grootste struikelblok?
destijds meer het lunchen en uit eten. zeker in de banen die ik destijds had. het is thuis niet zo lastig om veganistisch door het leven te gaan.

blauw

Bericht door blauw »

Hoi Theo!
Welkom!
:bloemie:

veglife

Bericht door veglife »

Hallo Theo,

Beetje herkenbaar verhaal. Ook ik was veganist-vegetariër-nu weer veganist. Er zijn bepaalde momenten in het leven waarin je een aantal zaken blijkbaar wat minder interessant vindt. Maar om dit nu een fout te noemen :wink: Doe het iig rustig aan en laat je vooral inspireren.

Welkom om dit forum!

Zen

Bericht door Zen »

Theo schreef:dankzij Zen kan ook ik vanaf nu gebruik maken van dit forum. als lid, uiteraard.

zo, waar te beginnen. ooit, zo halvewege de jaren negentig van de vorige eeuw ben ik een paar jaar veganist geweest. waarom dat precies fout gelopen is, weet ik niet meer. sinds die tijd ben ik wat ik sinds mijn zestiende - dus meer dan de helft van mijn leven - al ben: vegetariër.

wat ik dan hier te zoeken heb? nou, ik heb sinds kort besloten weer langzaam richting veganisme op te schuiven. met kleine stapjes, dat wel.

wat er nog meer over me te vertellen valt? eh, dat ik pop- en kunstjournalist ben. het vak cultuur en media (de invloed van cultuur op media en andersom) doceer op de Hogeschool van Amsterdam. dat ik blij ben dat ik Rotterdam woon. dat ik academisch gezien een hekel heb aan empiristen en materialisten (en dus een echte idealist ben, academisch dan). dat ik iets te veel van mooie dingen houd, maar dat ik altijd mijn uiterste best doe dingen te kopen die niet in lageloonlanden zijn gemaakt.

zoiets. vragen staat vrij. en nog heel erg bedankt Zen!
Nogmaals welkom en fijn dat je nu mee kunt doen als forumlid! Als je praktische tips nodig hebt mbt veganisme of gewoon ervaringen wilt uitwisselen ben je hier op de goede plek.
Cut cold stone with a warm heart

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Welkom Theo :D

Styx

Bericht door Styx »

Van wie is dat ook al weer?
"Laten we lekker link gaan doen"..?

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Dark Wing Duck :D

raymond

Bericht door raymond »

goede-morgen iedereen :D
ik ben ook nieuw hier dus zal ik me dan ook maar eens voorstellen he :P

tsjaa... veel valt er niet te zeggen :P

ik ben 16 jaartjes jong/oud
Ik ben ook bezig de veganistische kant op te gaan. Nog niet helemaal want mijn ouders steunen me hier totaal niet in met als gevolg dat als ik geheel veganist word m'n eigen veganistische eten zal moeten betalen :? .

euhh... dat was het wel zo ongeveer denk ik; als iemand nog iets te vragen heeft hoor ik het wel :D :P
Laatst gewijzigd door raymond op wo sep 12, 2007 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Haihai nieuwe luitjes!

@Raymond, ik heb eerst gewacht tot ik op mezelf ging wonen met veganistje worden. Wat denk je? Worden m'n zusje (woont nog thuis) en m'n moeder opeens ook veganist, had ik net zo goed niet hoeven wachten :P . Jammer dat ze je niet erg meehelpen, Styx van dit forum zit wel in de zelfde situatie en kookt altijd zelf. Maarja, dat zul je vanzelf wel lezen.

Sabine

raymond

Bericht door raymond »

Shantisabine schreef:@Raymond, ik heb eerst gewacht tot ik op mezelf ging wonen met veganistje worden.
ja dat wil ik dus niet want als ik tot die tijd nog dierlijke producten blijf gebruiken,,, voelt niet echt fijn :( .
Wel ben ik al een tijd vegetarier en heeeeeeeeeel af en toe nemen m'n ouders eens een vegetarische pizza voor me mee :lol:
Shantisabine schreef:Worden m'n zusje (woont nog thuis) en m'n moeder opeens ook veganist, had ik net zo goed niet hoeven wachten :P .
nou zeg!!! ''leuke'' familie heb je!!!! :P zouden ze dat soms expres hebben gedaan om je te pesten? :P

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

We waren al wel vego hoor, zonder gelatine.

raymond

Bericht door raymond »

ooow :D:D:D:P

blauw

Bericht door blauw »

Hoi Raymond, welkom! :) :bloemie: Jammer van je ouders... snel door studeren zodat je snel op kamers kan!
Maastricht, mooie stad.
:heart:

Plaats reactie