Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Nel
Leefwijze: veganist

Bericht door Nel »

gasman

Bericht door gasman »

[quote="hiiri"]Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen
ik ben dus Hiiri (Dat is Fins voor muis)

( CMV).Vanaf mn 15de ongeveer probeerde ik vegetarier te zijn. Maar dankzij ouders die werken in de gezondheidszorg heeft een tijdje geduurd om dat er helemaal doorheen te douwen.

Die snap ik niet helemaal , zeker (?) omdat ik zelf in de gezondheidszorg werk. Wat heeft dat ermee te maken ?

BertG

Bericht door BertG »

Beste veganisten en overige belangstellenden,

Ik kom er niet onderuit, ik moet op het forum van Marjan en Kim. Mijn naam is Bert en ik heb jullie bijna allemaal gezien op Marjans 40e verjaardag. In tegenstelling tot de meesten van jullie woon ik wel in Winterswijk. Overigens ben ik ook geen veganist. Ik vind het wel belangrijk om bewust te leven en na te denken over wat je doet. Daarom eet ik zoveel mogelijk biologisch en heb ik de wens om op deze basis een boerderij te beheren.
Vandaag hebben we nog heerlijk gegeten van alle gerechten die jullie in grote hoeveelheden gemaakt hebben. Veganisten kunnen ook best wel lekker koken. :wink:
De recepten voor de salades van zaterdag staan in de draad met recepten van het feestje bij Marjan.
De vriendelijk groeten van Bert.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Welkom Bert! :D :welcome:
Leuk dat je je zo 'spontaan' hebt aangemeld. :hehe:

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Welkom nieuwkomers die ik nog niet gegroet hebt. Moge je snel mengen in discussies en moge dit forum eveneens uw geest verrijken aan informatie over veganisme :)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

marjan

Bericht door marjan »

Hoi Bert!

Dat ik dat nog eens mag meemaken :D ... Na vele vele maanden jou bestookt te hebben met verhalen over veganisme nu zo ver dat je op ons forum zit. Wauw! :ole: Ga zo door. Houd de lijn vast!!! :cow:

Welkom dus!

vegalan

Bericht door vegalan »

Hoi Bert welkom in vegan Street! :wink:

http://www.gifmania.nl/Sesame-Street/ernie4.gif

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Welkom bert :welcome: :welcome: :welcome:
:carrot: :carro: :broco:

groeten daniel

hiiri

Bericht door hiiri »

tnx allemaal! en hey mede-nieuwkomer ( Bert) welkom :)

ben net weer terug in ons kikkerlandje en ik wil nu alweer terug..maarja..
nog even wachten.

@ gasman, omdat ze nog ouderwetse ideen hebben over het voedingspatroon, ( aardappelen, groente en vlees) en omdat ze in de jaren 70 bij vegetariers in huis hebben gewoond die er in hun ogen ongezond uitzagen.. :? Maar ze zijn nu gelukkig aardig bijgetrokken

Mupx

Bericht door Mupx »

Hey allemaal, ik ben nu 2.5 jaar vegetarier, maar ik vroeg me af waarom sommige van jullie veganist zijn geworden. .
ik hoop hier antwoord op te krijgen

groetjes

-gebruikergewist-

Hoi Mupx, leuk dat je ge?nteresseerd bent in het veganisme!
Veganisten willen gewoon niet meewerken aan dierenleed, en dat doen we door totaal geen dierlijke producten te gebruiken. Lees hier bijvoorbeeld eens iets over het leed achter eieren, hier over het leed achter zuivel en hier over het leed achter wol. En als je hier nog wat verder rondkijkt op de site en het forum kom je vanzelf nog wel meer voorbeelden van dierenleed tegen waaraan veganisten geen bijdrage willen leveren.

Mupx

Bericht door Mupx »

En hoe zit het dan met biologische melk? en eieren.. ik zit er ook erg over na te denken om veganist te worden maar mijn ouders zijn er helemaal tegen. ten eerste omdat ik 16 ben en ten tweede omdat ze denken dat het helemaal niet goed voor je lichaam is. Je moet natuurlijk wel goed weten waar je mee bezig bent.

-gebruikergewist-

Ook voor biologische melk moeten koeien elk jaar een kalf krijgen. Ook voor biologische melk worden die kalfjes al binnen enkele dagen bij hun moeder weggehaald. Ook bij biologische melk verdwijnen de jonge stierkalfjes rechtstreeks de vleesindustrie in. :cry:

Je kunt prima veganistisch eten en toch ook goed gezond zijn. Gezonder nog zelfs, omdat je al die slechte dierlijke vetten niet binnenkrijgt. Het enige waar je aan moet denken is af en toe een vitamine B12-tabletje, verder kun je alle benodigde voedingsstoffen uit plantaardig voedsel halen.
Er zijn hier wel meer forumleden van 16 jaar of jonger zelfs, die ook gewoon veganist zijn. Leeftijd hoeft geen belemmering te zijn om te stoppen met dierlijke producten te eten. Plantaardig eten is niet ongezond en je hoeft er geen tekorten door op te lopen, als je maar voldoende gevarieerd eet.

Ik zou zeggen; lees eens wat op het forum, en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust in de draden die over dat onderwerp gaan. Het voorstelrondje is hier niet echt de juiste plek voor namelijk. :wink:

vegalan

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef:Ook voor biologische melk moeten koeien elk jaar een kalf krijgen. Ook voor biologische melk worden die kalfjes al binnen enkele dagen bij hun moeder weggehaald. Ook bij biologische melk verdwijnen de jonge stierkalfjes rechtstreeks de vleesindustrie in. :cry:
Het zou technologische gezien (eens) wel mogelijk zijn om zonder tussenkomst van een kalf een koe melk te laten produceren, maar het idee dat zo'n dier door de mens wordt gebruikt als productie machine is triest.

.

Nessa

Bericht door Nessa »

Gezien ik niet zo snel een 'terug-van-weggeweest-topic' kon vinden, dan maar hier. Na een redelijk lange afwezigheid wegens 'studiedrukte' en wat persoonlijke dingetjes, waar ik verder niet over uit zal wijden, ben ik dus weer terug. Even voor de nieuwe, maar ook voor de oude leden, zodat jullie niet het idee hebben: 'wie is dat?' of 'waar komt zij nou ineens weer vandaan?'

Maargoed, dat wou ik dus even zeggen. :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Welcome back! :)

-gebruikergewist-

Nessa schreef:Gezien ik niet zo snel een 'terug-van-weggeweest-topic' kon vinden, dan maar hier.
Dat is er ook niet, maar wel een wat-leuk-dat-jullie-er-weer-zijn-draad! :D

Jippia

Bericht door Jippia »

Heb erop geklikt, maar de draad bestaat niet (meer).

-gebruikergewist-

Jawel hoor, die draad staat alleen in het Chit chat-deel van het forum, wat alleen toegankelijk is voor mensen die meer dan 50 berichten hebben gepost. Nog even wat meer schrijven dus! :wink:

vere

Bericht door vere »

Ik ben Vere en leef in groningen, probeer veganistisch te leven ook, sinds twee maanden, melkchocola vind ik het lastigst maar het gaat me lukken! Daarvoor vanaf mijn 15e vegetarisch, nu ben ik net 29!
Het is fijn om een goed gevoel te hebben. Ik heb ook een vriend die wel eens vlees eet, wat ik niet voor mogelijk had gehouden maar het is toch zo... Helaas ben ik er net achter gekomen dat peulvruchten voor mij heel zwaar te verteren zijn, met als gevolg hele smerige scheten en een krampgevoel in mijn darmen, (bij een tibetaanse geneeskundige die je tong, pols en urine checkt), net als granen dus er blijft wat weinig over. Maar ik ben vastberaden te eten wat goed voor me is en wat goed voelt...! :wink:

Plaats reactie