Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Catkins

Bericht door Catkins »

Fontanelle schreef:Welcome ! Hardstikke leuk dat er weer wat jonge "meiden" op het forum zijn :wink:
Ja fijn jonge meiden! Die kan je lekker op hun kont petsen! :P
(Of mocht dat alleen in Italie?)

Veganpix
Leefwijze: veganist

Bericht door Veganpix »

Aiko schreef:
fief schreef:
Fontanelle schreef:Welcome ! Hardstikke leuk dat er weer wat jonge "meiden" op het forum zijn :wink:
ik ga me er bijna oud van voelen :cry:
Ach, jong naief blommetje, wacht maar totdat je zo'n oude man bent als ik...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat fief ooit een oude man zal worden. :wink:

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Pinkeltje, ook namens mij :welcome:

fief op werk

Bericht door fief op werk »

Veganpix schreef:
Aiko schreef:
fief schreef: ik ga me er bijna oud van voelen :cry:
Ach, jong naief blommetje, wacht maar totdat je zo'n oude man bent als ik...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat fief ooit een oude man zal worden. :wink:
nee, ik denk niet dat ik ooit een oude man zal worden :P , o.a. door een fobie die ik heb, waar ik nu niet verder op in zal gaan

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Ook van mij natuurlijk welkom alle nieuwe leden! :welcome:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Catkins schreef:
Ja fijn jonge meiden! Die kan je lekker op hun kont petsen! :P
Catkins toch !

Je bent het levende bewijs dat de gemiddelde man maar aan 1 ding denken kan :wink: haha

grapje :P

Pinkeltje

Bericht door Pinkeltje »

Wauw! Wat zijn jullie snel van reactie allemaal :P

Wanda schreef:
Maar als ik lees over 'een paar jaar geruzie', dan klink je als iemand die graag haar eigen mening volgt
Hehe ja als het aan principes ligt kom ik daar tegenover mijn ouders nou eenmaal wat feller voor op dan bij vrienden. Misschien dat k ooit nog eens "volwaardig" veganist wordt maar dat zien we nog wel! Ik denk dat als er een jaar geleden een veganist bij me was komen eten, ik ook geen idee had gehad wat ik moest maken.. :? :oops: Het is echt zo'n keuze tussen het een en het ander! Moreel dilemma! Help!

Mark schreef:
Mij persoonlijk kan het niet zoveel schelen of mensen last/ongemak van mijn leefwijze hebben, want juist op die manier zet je ze aan het denken. Ik krijg inderdaad ook nog al eens te horen van mensen dat het maar vreemd vinden en niet begrijpen, maar mijn ervaring blijkt dat wanneer je het ze rustig en onderbouwd uitlegt er meestal wel enige vorm van begrip gecreeerd wordt.
Hm, volgens mij ligt het er ook wel aan met wie je praat. Sommige mensen lijken bij voorbaat echt al een instelling te hebben van "veganisten hebben extreem vreemde idee?n en niets kan ze uit dat hokje halen"! .. Gelukkig niet iedereen natuurlijk :wink:
Hebben jullie ooit al iemand zo ver kunnen overtuigen dat hij/zij zijn leefgewoonten er op aanpaste?

[/i]Ps: Hmz zoek eens iemand van je eigen leeftijd om op de kont te petsen :wink:

Zen

Bericht door Zen »

Catkins schreef:Ja fijn jonge meiden! Die kan je lekker op hun kont petsen! :P
Pinkeltje, inzake bovenstaande snaakse opmerking van Catkins, schreef:Hmz zoek eens iemand van je eigen leeftijd om op de kont te petsen :wink:
Er bestaan volgens mij nogal wat misverstanden over de (fysieke) leeftijd van Catkins... :D

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

:lol:

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Pinkeltje schreef:Hebben jullie ooit al iemand zo ver kunnen overtuigen dat hij/zij zijn leefgewoonten er op aanpaste?
Ik heb tot nu toe nog niemand tot veganisme kunnen "overhalen", maar ken wel twee mensen die, naar aanleiding van mijn gesprekken of na het bekijken van mijn website, vegetari?r zijn geworden en twee moeders, beide van een gezin van 4 personen, die geen gangbaar kippenvlees meer kopen maar alleen nog biologisch. Toch al 10 personen die het (iets) anders gingen doen. En dan heeft ons forumlid Jorden na het zien van mijn website besloten dat hij geen varkensvlees meer wil eten. Hopen dat hij dat volhoudt en misschien gaat hij later nog wel verder. Ja ik blijf optimistisch. Sommige dingen moeten groeien. :wink:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Pinkeltje schreef: Hebben jullie ooit al iemand zo ver kunnen overtuigen dat hij/zij zijn leefgewoonten er op aanpaste?
Ja dat is al een aantal keren gelukt.
Een paar keer met mensen die ik ken en behoorlijk vaak via mijn website.

Uit eigen ervaring merk ik wel dat de zachte manier de beste resultaten geeft. Dat is ook de reden van die aanpak op mijn site.

Over de jaren (ja ik ben al wat ouder) heb ik ook gemerkt dat mensen het over het algemeen juist respecteren als je consequent bent. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk hoe je jouw levenstijl naar buiten overbrengt. Als je positief en enthousiast over het veganisme praat, dan gaan mensen er ook anders tegen aankijken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik ben zelf een bekeerde :) Omgetoverd tot veganist :)

Ik heb op diverse fora wel mensen aangezet tot denken. Sommige zijn ook anders gaan eten. Biologisch of vegetarisch. Of bepaalde dingen anders eten.
Dus vind ik wel goed.

Of de zachte of harde benadering werk.. ik denk dat het een beetje aan het publiek ligt. Sommige groepen zijn al snel vatbaar, maar bij andere moet je toch anders benaderen.. meer in de zin van shock :)

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Hallo iedereen,

Ik ben Eva, 14 jaar, lees hier alweer een tijd mee en ben nu ook maar lid geworden. Zag dat m'n zus, Shantisabine, dat ook had gedaan. Ik ben dus op vegetarisch opgevoed en was me nooit van kwaad bewust als ik bijvoorbeel een ei at. Toen een vriendin van m'n zus aan kwam zetten met een paar vega! blaadjes werd dat wel anders en sindsdien probeer ik zoveel mogelijk veganistisch te eten. Mijn moeder dacht er net zo over als ik, dus dat is in ieder geval al goed.
Ik heb 2 chinchilla's op mijn kamer en er zijn nog 12 hamsters, 6 gerbils, 4 cavia's en 2 (vegetarische) honden in huis en vangen we hamsters en soms andere kleine knagertjes op.
Op heel veel fora wordt je een soort van aangevallen als vegetari?r, en daar verbaasde ik me erg over aangezien alle fora waar ik opzit over dieren gaan en ik toch wel dacht dat de liefde voor dieren bij die mensen verder ging dan alleen hun eigen huisdier (bij het grootste deel van die mensen, waren wel wat andere veggies) Sinds dinsdag wil niemand uit mijn klas meer wol dragen na mijn presentatie Engels, dat is toch alvast ?ets. :wink:

-gebruikergewist-

Welkom Eva! :welcome:
En dat je nog maar veel presentaties over (andere) veganistische onderwerpen mag geven in de klas! :wink:

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

welkom op dit forum eva!! vind ik ook altijd zo vreemd, "dierenvrienden" die alleen hun eiegn huisdier leuk vinden, maar gewoon lekker andere dieren oppeuzelen.
nou, de groeten aan al je knaagdieren, hartstikke goed dat je ze opvangt. :)

Gast

Bericht door Gast »

*Eva* schreef:Sinds dinsdag wil niemand uit mijn klas meer wol dragen na mijn presentatie Engels, dat is toch alvast ?ets. :wink:
http://www.thisiscool.net/vpforum/image ... s/wave.gif en http://www.thisiscool.net/vpforum/image ... umbsup.gif.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Dat was me, myself and I.

-gebruikergewist-

Dat was niet zo moeilijk te raden, jij bent de enige die deze smilie http://www.thisiscool.net/vpforum/image ... s/wave.gif gebruikt. :wink:

Gast

Bericht door Gast »

en kan je raden wie ik ben? :P

-gebruikergewist-

Ik dacht eerst Marjan, die heeft altijd commentaar als ik teveel :P gebruik op MSN, maar ik denk nu dat het Alex is.
Pff, wat een vraag trouwens... :? :wink:

Plaats reactie