Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Zen
Leefwijze: veganist

Bericht door Zen »

DeNatuur.NL schreef:
Jochem schreef:Hahaha, jeez... Wat heb ik in godsnaam losgemaakt hier?!
Dat zijn gevoelens die mensen te lang wegschuiven... en die komen soms spontaan los :) En dan heeft dit forum te maken met een drukke periode :)
Ach het is meer gewoon de overbodigheid van het afgeven op anderen in een voorstelrondje.

Aiko
Contacteer:

Bericht door Aiko »

Zen schreef: Ach ja, het is voor jou normaal om mensen 'griezels' te noemen. Tja, van welk forum kwam jij ook alweer? :D :wink:
Ik noemde slechts ??n iemand een griezel. Je hoeft alleen maar naar mijnheers laatste bericht te kijken voor onderbouwing. Maar goed, wat ik vind is niet zo relevant.
Zen schreef: Ja, misschien moet je ze eens tellen, het zijn er namelijk genoeg.
Dan zal er wel een verdomd goede reden voor zijn dan.

Goed, ik mag er dus vrijuit vanuit gaan van dat wat ik denk ook zo is. Dat is alles wat ik wilde weten.

Zen

Bericht door Zen »

Aiko schreef:
Zen schreef: Ach ja, het is voor jou normaal om mensen 'griezels' te noemen. Tja, van welk forum kwam jij ook alweer? :D :wink:
Ik noemde slechts ??n iemand een griezel. Je hoeft alleen maar naar mijnheers laatste bericht te kijken voor onderbouwing. Maar goed, wat ik vind is niet zo relevant.
Zowaar iets zinnigs! :D :wink:
Aiko schreef:
Zen schreef: Ja, misschien moet je ze eens tellen, het zijn er namelijk genoeg.
Dan zal er wel een verdomd goede reden voor zijn dan.
Argumentum ad populum. Waar was dat toch ookweer de huisdrogreden..?? Het ligt op het puntje van m'n tong... :D :wink:

Aiko schreef: Goed, ik mag er dus vrijuit vanuit gaan van dat wat ik denk ook zo is. Dat is alles wat ik wilde weten.
Wel, daar was het woord 'griezel' dus niet voor nodig geweest. Sterker nog, had je het achterwege gelaten dan hoefde je niet twee keer te reageren om tot bovenstaande conclusie te komen.

Ondertussen zie ik bijzonder uit naar het volgende lid dat zich aanmeldt en hier voorstelt.

Mark

Bericht door Mark »

Hallo iedereen,
Mijn naam is Mark, ben pas 20 geworden. Ben sinds mijn 11e vegetarier en sinds een maand of 4/5 veganist. Sinds een jaar poisonfree. euh... ik doe momenteel een HBO opleiding informatica, inmiddels alweer het 3e jaar. Verder liggen mijn interesses bij filosofie en muziek (en een combinatie van deze 2 :wink:).

Owja wees een beetje lief voor me alsjeblieft :wink:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

welkom :)
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Mark schreef:Hallo iedereen,
Mijn naam is Mark, ben pas 20 geworden. Ben sinds mijn 11e vegetarier en sinds een maand of 4/5 veganist. Sinds een jaar poisonfree. euh... ik doe momenteel een HBO opleiding informatica, inmiddels alweer het 3e jaar. Verder liggen mijn interesses bij filosofie en muziek (en een combinatie van deze 2 :wink:).

Owja wees een beetje lief voor me alsjeblieft :wink:
Welkom!

Waar doe je de opleiding informatica? Ikzelf heb HBO informatica bijna afgerond in Amsterdam (HvA).

Mark

Bericht door Mark »

Hey jullie zijn snel! Dank je wel!
DeNatuur.NL schreef:Welkom!

Waar doe je de opleiding informatica? Ikzelf heb HBO informatica bijna afgerond in Amsterdam (HvA).
Ik volg hem aan de Saxion Hogeschool in Enschede, zit momenteel op stage vandaar dat ik genoeg tijd heb voor fora als deze hehe.

Framboos

Bericht door Framboos »

Hoi Mark!

Ben je ook opgegroeid in het glooiende landschap van Twente, of...?

Mark

Bericht door Mark »

Framboos schreef:Hoi Mark!

Hey!
Jazeker, ik slijt mijn dagen in het altijd zonnige Vroomshoop (weet niet of je dat iets zegt, niet zo gek ver van Almelo).

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik ben er zondag nog door heen gereden. :wink:

Ik kom zelf uit Hengelo.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Hoi Mark,
Wees welkom hier :D

Zen

Bericht door Zen »

Mark schreef:
Framboos schreef:Hoi Mark!

Hey!
Jazeker, ik slijt mijn dagen in het altijd zonnige Vroomshoop (weet niet of je dat iets zegt, niet zo gek ver van Almelo).
Hoi Mark, welkom hier!

Vroomshoop, sounds familiar.... *graaf* Ben je een bekende van xTimx?

Mark

Bericht door Mark »

Bedankt allemaal :)

Hey cool is Tim hier ook? :D Jazeker ken ik hem wel, hoe kan het ook anders in een dorp als Vroomshoop ;)

Zen

Bericht door Zen »

Mark schreef: Hey cool is Tim hier ook? :D Jazeker ken ik hem wel, hoe kan het ook anders in een dorp als Vroomshoop ;)
Haha inderdaad, wat je zegt. De vraag lijkt overbodig... Maar Tim post hier al heel lang volgens mij (en gezien de datum waarop hij zich heeft geregistreerd klopt dat ook wel!).

Overigens ben je toch pas volledig poison free als je ook geen melk meer drinkt en geen eieren (e.d.) meer eet, en wanneer je eigenlijk alleen nog maar biologisch eet? :D :wink:

Maar ik snap wat je bedoelt met de 'poison free'... ben niet wereldvreemd! Hoewel...? :D

Mark

Bericht door Mark »

Nou je kunt het natuurlijk op meerdere manieren interpreteren maar ik doelde er mee op de straight edge lifestyle, dat is natuurlijk ook weer een erg ruim begrip.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

ahhhh mede straight edger, da's altijd mooi :)
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

marjan

Bericht door marjan »

Mark schreef: Owja wees een beetje lief voor me alsjeblieft :wink:
Hoi Mark, welkom! Waarom schijf je dat we een beetje lief voor je moeten zijn? "Lief" is hier - behalve in de PM-en_- volgens mij nu niet echt de gangbare manier van reageren op elkaar. Maar zoiets kan natuurlijk veranderen...

Groetjes van Marjan

Mark

Bericht door Mark »

marjan schreef: Waarom schijf je dat we een beetje lief voor je moeten zijn? "Lief" is hier - behalve in de PM-en_- volgens mij nu niet echt de gangbare manier van reageren op elkaar.
Nee begrijp ik, ik bedoelde het ook niet in de letterlijke zin van het woord. Maar meer als grapje dat slaat op wat ik tegenwoordig zoal zie op verschillende fora op het internet. Vooral de newbies hebben het zwaar lijkt het. Maar ik begrijp wel dat er op dit forum gelukkig niet zo met elkaar wordt omgegaan. :)
Kirsten schreef:ahhhh mede straight edger, da's altijd mooi :)
Zeker mooi! Leuk dat er nog mensen zijn met goede principes, straight edge begint tegenwoordig een vrij zeldzaam begrip te worden.

Framboos

Bericht door Framboos »

Drinken jullie allebei geen alcohol, Kirsten en Mark? En wat verder; niet roken, drugs en wat nog meer? Ik heb me eigenlijk nooit zo in straight edge verdiept...

(En nu mag ik vast van Marla niet zeggen dat ik ook niet heel veel alcohol drink :wink: )

Mark

Bericht door Mark »

Ok ik zal het even proberen uit te leggen.

De straight edge ideologie houdt in dat je jezelf onder controle wilt houden en dat je probeert je lichaam zo "schoon" mogelijk te houden. De oorspronkelijke boodschap gaat over geen drugs, geen drank en geen "casual" seks (one night stands ed). Het "schoon" blijven is natuurlijk te interpreteren naar eigen wil, zo zijn veel aanhangers van deze ideologie ook vegetarisch of veganistisch, gebruiken geen caffeine houdende producten of zelfs pijnstillers. Het is dus een vrij simpel begrip dat op vele manieren te interpreteren valt

Ok dit was een kort en bondige uitleg over de ideologie alleen. Verder zit er nog een hele cultuur aanvast. Meer info is hier te vinden.

Plaats reactie