Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Billie

Bericht door Billie »

Hoi en welkom, Casper en Cyber!
Cyber, die passie voor ecologische en biologische architectuur, is dat voor organische bouwvormen of meer het technische milieuvriendelijke aspect van bouwen? Ik vind het erg interessant!
Verdiepende vegetarier/veganist

Cyber

Bericht door Cyber »

Billie schreef:Hoi en welkom, Casper en Cyber!
Cyber, die passie voor ecologische en biologische architectuur, is dat voor organische bouwvormen of meer het technische milieuvriendelijke aspect van bouwen? Ik vind het erg interessant!
Beide. Echt organische bouwvormen en bouwprocessen vind ik over het algemeen vreselijk mooi. Ik heb o.a. mijn stage bij Alberts en van Huut te Amsterdam gelopen (wat op m'n MTS). Ik sta wel kritisch tegenover het 'zweverige' gedoe rondom organische architectuur. Ik ben er wel van overtuigd dat de mens door zijn of haar omgeving gevormd wordt en vice versa, maar het gebeuren met magische en kosmische getallen enzo vind ik soms wat ver gaan.

Daarnaast ben ik als technicus geinteresseerd in het puur wetenschappelijke en technische aspect. Welke factoren beinvloeden de milieuprestatie van een woning, hoe zijn deze te meten en hoe kan je deze data op een heldere manier weergeven. Vooral dat laatste is één van de grootste uitdagingen in de bouw op dit moment: het is namelijk extreem moeilijk (understatement!) om de milieuschade op lange termijn van een gebouw in een getal of geldbedrag uit te drukken. En helaas draait de bouw (net als de rest van de wereld) om de centen. Gelukkig zijn er steeds meer toonaangevende onderzoeken welke aantonen dat 'green design pays'. Dus dat investeringen om een gebouw milieuvriendelijk te maken zichzelf binnen redelijke termijn terugverdienen.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Trouwens een interessante link:

http://www.treehugger.com/index.php

Staat soms ook over hoe je je huis wat milieuvriendelijker kan maken.
http://www.treehugger.com/files/2004/12 ... _urina.php

Cyber

Bericht door Cyber »

Hey, da's een leuke link. Die gaat zeker in m'n bookmarks.

http://www.milieucentraal.nl staat veel algemene milieu-informatie.

reggie

Bericht door reggie »

dat is een topsite dank je wel

Billie

Bericht door Billie »

Tof, Cyber! Ik ben ook veel bezig met ecologie en het is goed dat mensen dat vanuit de reguliere bouwkunde oppakken. Niks kwaads over de idealisten van de Twaalf Ambachten, want hun werk is fantastisch!
Hm, Rijswijk? Doe je ook acties tegen BPRC?
Verdiepende vegetarier/veganist

Cyber

Bericht door Cyber »

Ik kom uit Rijswijk en baal ervan dat het BPRC hier zit, maar ik ben geen activist. Ik ben een paar jaar terug wel politiek actief geweest (niet zozeer in dierenrechten) maar wegens persoonlijke redenen daar keihard op afgeknapt. Ik vul mijn eigen leven zoveel mogelijk aan de hand van mijn idealen in maar verder ga ik nu niet.

Ik ken de Twaalf Ambachten en ze hebben hele leuke projecten lopen. Ik ben zelf lid van de Vereniging Integrale Bio-logische Architectuur te Den Bosch. Helaas is de aandacht voor ecologie in de bouw nog beneden peil. Op de Haagse Hogeschool wordt er wel aandacht aan gegeven, maar de echte milieueffecten zijn al in het ontwerp op te lossen en dat doe je als HTS'er niet. De architect ontwerpt en de HTS'er werkt het technisch uit. Maarja, ik wil hierna toch TU of Academie voor de Bouwkunst doen, dus dat komt wel goed. :p
Shake that booty!

B

Bericht door B »

Cyber schreef:Maarja, ik wil hierna toch TU of Academie voor de Bouwkunst doen, dus dat komt wel goed. :p
Mogelijk nog een veganist in Delft straks ? :D
Benjamin - made in 1984 - vegan

Gaby

Bericht door Gaby »

Hallo,

Ik heb zojuist het voorstelrondje ontdekt en zal vanaf heden de nieuwe reacties ook gaan lezen.

Ik ben 18 jaar. Ik kom uit Zoetermeer en doe, na een afgeronde VMBO - opleiding, nu de 4e VWO. Thuiswonend.
Ik houd van lezen, dansen, hardlopen en lopen in het algemeen, dieren ( met name Cavia's en paarden), paardrijden, en creatief bezig zijn.
Rock - en industrial muziek zijn mijn favoriete muziekgenres.
Ik ga waarschijnlijk later politicologie studeren, vanwege een grote maatschappelijke interesse.
Waar ik niet van houd zijn auto's en nog wel wat meer wat me nu niet te binnen schiet.

Ik wil graag veganist worden. Op dit moment ben ik argumenten aan het verzamelen om mijn moeder te kunnen overtuigen waarom ik veganist wil worden. Ook ben ik aan het kijken wat ik nog wel en niet kan gebruiken.
Ken jezelf en leer er mee leven

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Welkom Gaby!

Cyber

Bericht door Cyber »

Je moeder overtuigen waarom je veganist wil worden? Er zijn meer redenen om vegan te worden dan dat er zijn om het niet te worden. :D
Shake that booty!

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Moeders zijn niet het gemakkelijkst om te overtuigen.
Die maken zich natuurlijk snel zorgen dat je niet genoeg calcium, eiwit e.d. krijgt.
Info kan dan helpen.

Cyber

Bericht door Cyber »

Dat klopt zeker! Maarja, genoeg info op het internet te vinden. :)
Shake that booty!

B

Bericht door B »

Wanda schreef:Moeders zijn niet het gemakkelijkst om te overtuigen.
Die maken zich natuurlijk snel zorgen dat je niet genoeg calcium, eiwit e.d. krijgt.
Info kan dan helpen.
Handige aan m'n moeder is dat ze arts is, ze was na een tijdje alleen bezorgd over m'n B12, verder niet :-) (ik woonde al niet meer thuis toen ik veganist werd maar ze kookt als ik thuis ben nog wel veganistisch voor me :D).

B

Bericht door B »

Gaby schreef:Ik wil graag veganist worden. Op dit moment ben ik argumenten aan het verzamelen om mijn moeder te kunnen overtuigen waarom ik veganist wil worden. Ook ben ik aan het kijken wat ik nog wel en niet kan gebruiken.
Je bent nu vegetariër? Breid het langzaam uit zou ik zeggen, eerst geen zuivel meer, dan ben je al een heel eind. Dan kan je op alle producten gaan letten qua zuivel, E-nummers e.d.. In 1 keer veganist worden is best lastig denk ik. Veel veganisten komen er nog dagelijks/wekelijks/maandelijks achter dat producten die ze gebruikten toch niet veganistisch waren. Helemaal voor beginnende veganisten is dat zo denk ik.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

DeNatuur.NL schreef:Trouwens een interessante link:

Ik heb .nl maar geregistreerd :)

Gaby

Bericht door Gaby »

DeNatuur.NL schreef:
DeNatuur.NL schreef:Trouwens een interessante link:

Ik heb .nl maar geregistreerd :)
misschoien ben ik een beetje blond, maar wat ga ik dan met treehugger.nl doen :) ? Veganistische site van maken of een site over ecologisch bouwen?
Ken jezelf en leer er mee leven

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Een site voor de boomknuffelaars natuurlijk :)

Ik weet niet wat ik ermee ga doen nog. Ik hou gewoon van domeinen registreren :) Maar misschien wel een weblog zoals die andere site, alleen dan in het Nederlands. Moet dan alleen nog vrijwilligers hebben :)

Cyber

Bericht door Cyber »

DeNatuur.NL schreef:Een site voor de boomknuffelaars natuurlijk :)

Ik weet niet wat ik ermee ga doen nog. Ik hou gewoon van domeinen registreren :) Maar misschien wel een weblog zoals die andere site, alleen dan in het Nederlands. Moet dan alleen nog vrijwilligers hebben :)
Jij doet ook domeinregistratie met je bedrijfje toch? Heb je daar wat meer info over? Ik heb namelijk een offerte liggen voor een domeinnaam en dat kost me 17 euro per jaar en 12 euro opstartkosten. Kom jij daar onderdoor en hoe loopt het als je bedrijfje eventueel falliet gaat? PM me maar. Als je een goed aanbod heb registreer ik liever bij jou dan bij die andere. :)
Shake that booty!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Cyber schreef:Jij doet ook domeinregistratie met je bedrijfje toch? Heb je daar wat meer info over? Ik heb namelijk een offerte liggen voor een domeinnaam en dat kost me 17 euro per jaar en 12 euro opstartkosten. Kom jij daar onderdoor en hoe loopt het als je bedrijfje eventueel falliet gaat? PM me maar. Als je een goed aanbod heb registreer ik liever bij jou dan bij die andere. :)
Dat is erg prijzig. Ik kan een domein registreren voor 8 euro excl. btw.
Geen opstartkosten. Dat is exclusief hosting (zonder webspace en email etc). Hosting ga ik aanbieden vanaf ergens in mei vanaf 1,25 euro per maand. Draait op groene stroom :)

Als ik failliet ga, dan draait alleen mijn server niet meer (de hosting). Maar het kan dan nog weleens overgekocht worden door andere bedrijven. Maar ik ga niet failliet hoor :)

Het domeinnaam registreer ik nog niet direct bij de domeinnaamregistratiestichting (SIDN), maar via een tussenpersoon. Als ik failliet ga dan staat het nog bij de tussenpersoon. Als die failliet zou gaan, dan zou je het domein naar een andere partij kunnen verhuizen.

Plaats reactie