Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Wen

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Wen » ma okt 13, 2014 11:07

:welcome:

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dani » ma okt 13, 2014 12:03

Welkom! Leuk een blogger erbij :)
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma okt 13, 2014 12:10

AnneFleur schreef:Iemand op de Vegan Nederland facebook sprak over dit forum, en het leek me wel leuk en fijn om te kunnen 'kletsen' met mensen met de zelfde waarden en normen.
Yay! Mijn reclame-berichtje heeft effect gehad ;)

Welkom op het forum :welcome:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

AnneFleur

Bericht door AnneFleur » zo okt 19, 2014 13:21

Haha ja Martine heeft zeker effect gehad!;-)

M'n blog gaat voornamelijk over vegan eten inderdaad! www.1tp.blogspot.com
Ben nog niet zo lang uitgebreid over eten aan het bloggen dus er staan nog niet onwijs veel recepten, maar dat komt nog wel ;)

En bedankt voor het verwelkomen!:)

Framboos

Bericht door Framboos » zo okt 19, 2014 15:58

Jee, wat teken je leuk! Ontzettend leuk die receptjes in getekende vorm. Ik ga je blog even toevoegen aan m'n feedly. :)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do okt 23, 2014 21:28

Framboos schreef:Jee, wat teken je leuk! Ontzettend leuk die receptjes in getekende vorm. Ik ga je blog even toevoegen aan m'n feedly. :)
Ik ook, echt leuk! Ik hou van illustraties op blogs. <3

VegaJuud

Bericht door VegaJuud » ma jan 26, 2015 12:13

Hallo allemaal,

Mijn naam is Judith, 22 jaar en ben woonachtig in de provincie Utrecht.
Sinds mijn 12e ben ik af en aan vegetariër geweest en steeds zoekende naar hoe ik in het leven wil staan, zeker met betrekking tot voeding.
Mijn liefde voor dieren heb ik altijd al enorm gehad en dit was zeker de eerste aanleiding om vegetariër te worden.

Nu is dit mijn 8e dag dat ik volledig vegan ben :grin: en het voelt enorm goed.
Heb verschrikkelijk veel research gedaan en zo'n beetje elke documentaire gekeken die er is over dierenleed en voeding.
Nu alleen nog om leren gaan met de reacties van anderen, want ja, zo'n vegetariër is al zo'n gedoe dan is zo'n veganist natuurlijk helemaal ingewikkeld.. :lol:

Ik hoop veel van jullie te leren en een fijne tijd te hebben op dit forum :govegan:
Go Vegan!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jan 26, 2015 12:20

Hoi Judith :welcome:

Veel succes en plezier met veganisme!

De vreemde reacties van je omgeving worden vast snel minder als mensen er een beetje aan gewend raken, en je leert ook vanzelf om het beter uit te leggen en zo. Als mensen het echt ingewikkeld vinden biedt ik meestal aan om zelf wat te eten mee te brengen. Vaak willen ze dan wel proeven en dan merken ze dat vegan eten niet moeilijk/raar is.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Wen

Bericht door Wen » ma jan 26, 2015 12:36

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma jan 26, 2015 14:10

Treat others how you would like to be treated.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma jan 26, 2015 14:58

Welkom Judith! :P

jacob
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door jacob » wo feb 11, 2015 20:45

Hoi iedereen,

ik ben Jacob, 33 jaar oud en overweeg om veganist te worden. Mijn reden was aanvankelijk dat ik mijn lichaamsgewicht wat te groot vond, maar toen ik mij wat meer in veganisme ging verdiepen begon ik het dierenwelzijn ook steeds belangrijker te vinden.

Ongeveer tien weken terug ben ik van een vrij ongezond dieet met veel snoep en zoetigheid en ook iedere week wel een bezoek aan de pizzeria of snackbar in een keer overgeschakeld naar een volledig veganistisch dieet. Ik eet momenteel alleen groenten, fruit, noten, zaden en granen. Met koffie ben ik bijna gestopt (1/2 kopje per dag) en alcohol ben ik helemaal mee gestopt, hoewel ik dat voorheen ook niet veel dronk.

Afgezien van 1 moment waar ik ontzettend veel zin in een vette ongezonde hap kreeg en dat ook heb gegeten, heb ik geen vlees meer gegeten. Achteraf was het volgens mij een tekort aan zout want volgens mij vond ik vooral het zout van de patat met hamburger lekker. Ik heb toen drie dagen lang wat zout aan mijn avond eten toegevoegd en daarna was die behoefte aan ongezond eten weer weg.

Het lukt mij tot nu toe aardig goed om volledig veganistisch te eten. Ik fiets veel en ook dat lijkt met veganistisch eten te lukken! Dit blijft nog even een vraagteken voor mij, hoe gaat het met langdurige inspanningen zoals bijvoorbeeld tijdens een fietsvakantie? Op dit moment haal ik mijn energie tijdens fietstochten vooral uit bananen en dadels.

Wen

Bericht door Wen » wo feb 11, 2015 21:45

Brendan Brazier heeft een boek over sport en veganisme: http://www.brendanbrazier.com/#!thrive-books

Framboos

Bericht door Framboos » wo feb 11, 2015 21:53

Bananen en dadels inderdaad, ontbijt- en kruidkoek (niet gezond, maar wel goedkoop en bij alle supermarkten verkrijgbaar in meeneemverpakkingen), flapjacks van Dove's organic farm (zit eigenlijk te veel vet in voor fietsvoer, maar ik vind het heerlijk wegeten op de fiets omdat het niet zo droog is en niet plakt en je het dus zonder veel adem te halen op kunt eten) en mueslirepen, krentenbollen. Veel gelletjes zijn ook vegan, maar daar moet je maar net van houden.

In dat boek van Brendan Brazier staan ook energierepen etc, maar die lukken bij mij nooit zo goed. Zijn post-workoutsmoothie en -drankjes vind ik dat wel weer ideaal, maar daar heb je een blender voor nodig en die heb je vast niet bij je op fietsvakantie...

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » wo feb 11, 2015 21:57

Welkom! Als veganist hoef je geen tekorten op te lopen. Als je je huiswerk doet, weet wat je lichaam dagelijks nodig heeft, hoe je het binnen kan krijgen en vervolgens je eetpatroon daarop instelt, dan zal je normaliter kerngezond zijn. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een fietsvakantie geen enkel probleem is als je een veganistisch dieet volgt.
:govegan:

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » do feb 12, 2015 7:24

jacob schreef:Hoi iedereen,

Het lukt mij tot nu toe aardig goed om volledig veganistisch te eten. Ik fiets veel en ook dat lijkt met veganistisch eten te lukken! Dit blijft nog even een vraagteken voor mij, hoe gaat het met langdurige inspanningen zoals bijvoorbeeld tijdens een fietsvakantie? Op dit moment haal ik mijn energie tijdens fietstochten vooral uit bananen en dadels.

https://www.youtube.com/watch?v=hQX5cBBVbjI

Aantal video's van een fietstocht naar Tjechië

jacob
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door jacob » do feb 12, 2015 21:29

hoi iedereen,

bedankt voor de welkomsberichten en alle tips! Ik zal het boek van Brendan eens bekijken. Ik heb de filmpjes van Boele Ytsma zijn fietstocht ook bekeken, erg leuk om te zien, vooral wat hij precies eet tijdens de tocht. Ik heb weer wat nieuwe ideeën opgedaan en tegelijk zie ik dat er veel overeenkomsten zijn in wat we eten.

Ik heb inmiddels wel wat vragen n.a.v. zijn filmpje, ik zal daar eens een topic over starten.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » zo feb 15, 2015 12:08

:welcome: jacob!
Treat others how you would like to be treated.

DeVgnsrs
Contacteer:

Bericht door DeVgnsrs » wo feb 18, 2015 19:05

Hallo allemaal,

Ik ben Pieta, de afwezige dochter uit de vegan familie (http://www.wytskevantilburg.fhj.nl/?p=176) :wink: . Samen met mijn vriendin Nadia en ons hondje Toos woon ik in Amstelveen. Ik ben schrijfcoach en schrijfdocent en sinds ruim een jaar volledig veganist.

Samen met Nadia beheer ik daarnaast een weblog over veganisme en duurzaam leven. Dat motiveert ons om steeds naar duurzamere alternatieven te blijven zoeken, en hopelijk inspireren we anderen er een beetje mee.
Wij schrijven over ons duurzame, veganistische en liefdevolle leven op http://www.deveganosaurus.com. We zouden het leuk vinden als je onze blog eens bezoekt.

Wen

Bericht door Wen » wo feb 18, 2015 20:57

Wat een superleuk initiatief (y)

Plaats reactie