Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
KL8

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door KL8 » di jul 16, 2013 14:11

Hallo allemaal!
Hoewel ik niet veel te zeggen heb over Japanse animatie zal ik me toch even voorstellen. Ik ben 25 jaar oud, woon in Noord-Brabant, en ben zoals waarschijnlijk veel van de nieuwe leden een nieuwe veganist. Op mijn 9e besloot ik te stoppen met het eten van vlees (en ik kon vooral rekenen op reacties als 'jaha, maar voor broodjes knakworst maak je toch wel een uitzondering?' en 'in spaghetti bolognese zit gehakt, dat is amper vlees te noemen!'), later stopte ik met vis, de afgelopen twee jaar flirtte ik met veganisme en had ik vaker sojamelk in de koelkast staan dan koemelk en toen ik in mei in Amsterdam toevallig langs de openluchtexpo van Het Vergeten Dier (vergeef me als ik de titel verkeerd onthouden heb) liep en de rillingen me over het lijf liepen besloot ik helemaal over te gaan op een plantaardig dieet. Toevallig begon kort daarna de Vegan Challenge, wat het een stuk gezelliger en leuker voor mij maakte. Het heeft 16 jaar moeten duren, maar ik ben heel blij met deze keuze.
Het enige wat in mijn huishouden nog 'geveganiseerd' moet worden is mijn kat, dus tips zijn welkom!

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique » di jul 16, 2013 14:33

Hooi KL8!

Welkom. :)
Mag ik vragen waarom je voor deze naam gekozen hebt?

Nox

Bericht door Nox » di jul 16, 2013 14:44

Welkom! :D

KL8

Bericht door KL8 » di jul 16, 2013 15:20

Mystique schreef:Hooi KL8!

Dank je Mystique! Tja, ik zie nu dat het leest als 'klacht', wat niet zo bedoeld was :) Twee voorletters plus een cijfer van mijn geboortedatum, dus redelijk betekenisloos

Wen

Bericht door Wen » di jul 16, 2013 16:55

:welcome:
Er zijn al verschillende topics over vegan katten. Dus die kan je al eens lezen.
Helaas is het voor een kat een pak moeilijker dan voor een hond om vegan te leven :(
Ik heb zelf trouwens 8 schatjes :D

Mystique

Bericht door Mystique » di jul 16, 2013 21:54

KL8 schreef:
Mystique schreef:Hooi KL8!

Dank je Mystique! Tja, ik zie nu dat het leest als 'klacht', wat niet zo bedoeld was :) Twee voorletters plus een cijfer van mijn geboortedatum, dus redelijk betekenisloos
LoL! Ik dacht inderdaad dat het klacht was, hihi! :grin:

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jul 22, 2013 12:39

:welcome: KL8!

avossy

Bericht door avossy » zo jul 28, 2013 19:35

Dan zal ik me ook maar eens voorstellen. Ik ben Marja, 30 jaar en woon samen met twee oude honden in Meppel. Ik ben sinds een jaar of drie veganist.
De honden zijn momenteel bezig met de overstap, sinds een week meng ik hun oude brokken/blikvoer met vegan voer. Verder 'heb' ik drie schapen, die lopen samen op een hoekje land van een kennis van mij want helaas heb ik geen ruimte om ze bij huis te laten lopen. Ik heb wel eens ergens op gereageerd op het forum maar wil proberen wat actiever te worden. In mijn omgeving ben ik helaas de enige veganist en vegetariërs ken ik ook niet. Mijn familie vind mij extreem en verder heb ik wat kennissen die vinden dat ik overdrijf. Dus het is erg fijn dat dit forum er is! Een bewijs dat er meer mensen zijn die nadenken over wat ze een ander aan doen met hun leefstijl. :govegan:

Mystique

Bericht door Mystique » zo jul 28, 2013 19:57

Hooi Marja! En welkom!

Ik ken wel vegans die in Meppel wonen, gek genoeg. :) Ien en Pascal, maar ik weet niet of ze nog bij elkaar zijn.

avossy

Bericht door avossy » zo jul 28, 2013 20:21

Oke, ik ken ze in elk geval niet maar ja Meppel wordt steeds groter zo langzamerhand! :D

Nox

Bericht door Nox » ma jul 29, 2013 9:33

:welcome: Jammer dat je niemand in je omgeving hebt die het snapt. Gelukkig kun je hier terecht. :D

Wen

Bericht door Wen » ma jul 29, 2013 11:36

Yilla
Contacteer:

Bericht door Yilla » wo jul 31, 2013 20:56

Hoi allemaal! :)

Vandaag deze site gevonden en mij gelijk maar aangemeld. Ik ben 37 jaar, woon in Duitsland met man en dieren (6 katten, 1 hond en twee konijnen).
Veganist sinds anderhalf jaar en daarvoor vegetariër.
Fijn om een plekje te vinden waar mensen begrijpen waarom ik deze keuze heb gemaakt. :govegan:

Nox

Bericht door Nox » wo jul 31, 2013 21:56

:welcome: Ah in Duitsland hebben ze vast veel lekkere vegan producten. :D

Yilla
Contacteer:

Bericht door Yilla » do aug 01, 2013 8:31

Nox schreef::welcome: Ah in Duitsland hebben ze vast veel lekkere vegan producten. :D
Dat ligt er een beetje aan waar je woont. De grote steden zijn super, maar ik woon op het platteland waar de Schnitzel & Bratwurst cultuur nog volop aanwezig is en ik duidelijk de vreemde eend ben! :shock:
Maar gelukkig hebben we allesvegetarisch.de voor al mijn vegane bestellingen! :)

Wen

Bericht door Wen » do aug 01, 2013 8:44

Ik kan me inbeelden dat het op het platteland idd een stuk moeilijker is.
Gezellig gezinnetje heb je. Ik heb zelf 7 katten. Eergisteren heb ik er eentje moeten laten inslapen door lymfeklierkanker. Zoooo pijnlijk....

Yilla
Contacteer:

Bericht door Yilla » do aug 01, 2013 9:00

Oh nee, wat erg!! :cry: Ik weet hoe groot dat verlies kan zijn. Veel sterkte.

Wen

Bericht door Wen » do aug 01, 2013 13:19

Bedankt !Idd groot verdriet. Dan denk ik soms wel eens dat ik nooit nog een nieuw huisdier neem, zo pijnlijk...

jet
Moderator

Bericht door jet » do aug 01, 2013 14:52

Sterkte Wen!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

JvdB2000
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door JvdB2000 » ma aug 05, 2013 12:48

Hallo allemaal,
Ik ben Johan, 25 jaar en nieuw op dit forum. Sinds vrij kort, een week of 2, probeer ik veganistisch te leven, daarvoor heb ik een week gevast, en daarvoor ben ik 6 maanden vegetariër geweest. Daarvoor zo'n 4 jaar vlees gegeten, en daarvoor zo'n 5 jaar vegetariër geweest, waar ik toen mee ophield uit een algeheel nihilisme en apathie.
Ik ben actief op een aantal andere fora, dus ik hoop wat leuke mensen hier te leren kennen en leuke veganistische ideeën, recepten, tips en general forum-lol te hebben.
:govegan: :hippy:

Plaats reactie