Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Wen

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Wen »

SarahEkoPets
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door SarahEkoPets »

Mystique schreef:Hai Sarah,

Wat goed dat je bezig bent met het veganisme en complimenten voor je shop!

Heb jij toevallig enig idee waar ik vegan konijnenvoer kan kopen? Alle konijnenvoer die ik ben tegen gekomen bevat D3 en heb nog niets kunnen vinden wat dat niet bevat.
Het is toch eigenlijk te idioot voor woorden, beweren dat veganisten konijnenvoer eten, terwijl ik nog plantaardiger eet dan de 2 konijntjes hier!
Inmiddels biologisch konijnenvoer toegevoegd (ook soorten zonder D3) en de vraag uitgezet bij de producent wat de bron is van de D3. Hij vertelde ook dat buitenkonijnen in principe geen extra D3 nodig zouden hebben.
http://www.groenedierenwinkel.nl/c-1994 ... het-konijn

Karindj
Leefwijze: veganist

Bericht door Karindj »

Hoi hoi!

Karin hier, nu bijna twee jaar veganist. Ik was al wel een frequent forum/website bezoeker, maar had me nooit geregistreerd. Ik werk als full-time vrijwilliger voor een zeebeschermings-organisatie en daarnaast werk ik een paar diensten per maand als verpleegkundige.

Vorige week voor het eerst m'n bloed laten prikken vanwege een hoop vage klachten en ja hoor!.. vitamine B12 en D tekort. Had het al een beetje verwacht en misschien ook wel gehoopt, omdat ik dan in ieder geval een oorzaak wist. Alleen had ik niet gedacht dat m'n waardes zó snel zó laag zouden zijn. Nu ga ik supplementen krijgen. 6 spuiten vitamine B12 en een drankje vitamine D.

Nu dus hier geregistreerd zodat ik op m'n gemakje alle topics door kan spitten naar jullie ervaringen met vitamine tekorten. :)

lani

Bericht door lani »

welcome :3 .. hopelijk verdwijnen je klachten snel weer ^^ nam je eerder geen supplementen o.i.d? :3

Karindj

Bericht door Karindj »

Bedankt!!

En tja.. Ik had het altijd wel in huis, maar vergat het vaak in te nemen. :wink:
Laatst gewijzigd door Karindj op di apr 02, 2013 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Wen

Bericht door Wen »

Hey,

Kijk zeker eens naar Jack Norris zijn blog http://jacknorrisrd.com/ en website http://www.veganhealth.org/#gsc.tab=0

Hij geeft enkel wetenschappelijk onderbouwd advies!! Wat een zeldzaamheid is.
Ik vind het wel super dat je niet meteen de handdoek in de ring werpt en roept dat veganisme niet gezond is.
B12 moet elke veganist sowieso bijslikken. Anders krijg je idd een tekort met alle mogelijke gevolgen van dien.
vitD is iets waar ook veel omnivoren een tekort aan hebben. We wonen immers niet aan de evenaar en lopen ook niet vaak ontbloot in de zon, zeker in de winter niet :D

Stuur me gerust een pm als je specifieke vragen hebt.
En voor de rest :welcome:

Wendy

Karindj

Bericht door Karindj »

Dank je Wendy! Ik ga die site zeker bekijken. Goed dat het allemaal wetenschappelijk onderbouwd is, anders haak ik al snel af. :lol:

Ik ben vanwege ethische redenen veganist en ik weet ook dat het gezond is. Er zijn zeker meer gezondheids-voordelen dan nadelen. Ik ben gewoon dom geweest door niet consequent m'n supplementen in te nemen. :oops:

Mystique

Bericht door Mystique »

Hoi Karin!

Ik hoop dat je waardes snel weer goed zijn en je je dan ook een stukje beter zult voelen. Fijn om weer een veganist te 'ontmoeten'. ;)

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Hoi Karin :welcome:

Ik vergeet mijn B12 ook heel regelmatig.

Super dat je fulltime vrijwilliger bent voor een zeebeschermings-organisatie! (y) Welke en wat doe je?

Karindj

Bericht door Karindj »

TonyJello schreef:Hoi Karin :welcome:

Ik vergeet mijn B12 ook heel regelmatig.

Super dat je fulltime vrijwilliger bent voor een zeebeschermings-organisatie! (y) Welke en wat doe je?

Hoi Tony!

Dank je.

Ik werk voor The Black Fish. Ik coördineer/organiseer de evenementen en vrijwilligers in binnen- en buitenland. :good:

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Heel goed! (y)

MargaS

Bericht door MargaS »

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik me op het forum aangemeld.
Ik ben Marga, 49 jaar, ben getrouwd en woon in Vorden.
Sinds ongeveer drie weken ben ik overgegaan naar bijna helemaal plantaardig eten met af en toe toch iets dierlijks zoals iets honing. Heb inmiddels wel rijststroop gekocht maar ja, eerst moet de honing op. :grin:
Verder is het zo dat ik altijd al meer hield van andere dingen dan vlees en vis e.d. dus de overstap naar meer plantaardig is geen probleem. Ik ben gestopt met vlees en zuivel omdat ik me bij groenten/fruit/granen/peulvruchten/notenmelk veel gezonder voel.
Brood eet ik eigenlijk nooit meer, al ongeveer 'n jaar ofzo. Of ik bakte iets als b.v. crackers van zaden.
Het is overigens niet zo dat ik ook let op de kleding, make-up e.d. Weet ook niet eens precies waar ik dan op zou moeten letten en het moet ook allemaal nog betaalbaar blijven natuurlijk.

Nou, wil je nog meer weten dan vraag maar. (Nee, niet mijn pincode)

Groetjes, Marga

TonyJello

Bericht door TonyJello »

:welcome: Marga! :good:

MargaS

Bericht door MargaS »

Dankje voor het welkom... :D

Yamcha

Bericht door Yamcha »

:welcome: Marga!

Qua kleding is het niet zo heel moeilijk..... je kunt op internet redelijk goed vinden welke winkels wel en geen kleding, gemaakt door kinderen verkopen. Made in Taiwan bv is meestal een no-go. Ik heb bij DiDi gewerkt, daar zijn ze er aardig bewust van.
Qua stoffen is zijde er één om te vermijden, en het leer wat ik heb (en schapenbont voor paardlief) gooi ik niet weg, en ik gebruik het ook nog wel, maar nieuw kopen doe ik toch niet. Heb iets minder moeite met tweedehands, omdat ik dan niet betaald heb aan de winkel, die betaalt aan de leverancier.
Bont wil ik überhaupt niet hebben, bij bont kun je redelijk makkelijk zien wat nep is en wat echt.

Wat betreft make-up en cosmetica: deze: http://www.allesduurzaam.nl/images/resi ... urmerk.jpg
zit je goed mee, en dingen waarop staat dat ze organisch zijn, zijn ook prima. Ook nog eens veel beter voor je huid en je haar.

Ik wens je veel plezier hier!

MargaS

Bericht door MargaS »

Bedankt voor je welkom en voor de info die je erbij gezet hebt. :D

Leer, zijde en bont draag ik sowieso nooit dus dat is alvast goed dan.
En tweedehands koop ik ook wel, zit vaak nog prima spul bij.
Zonde om dan nieuw te kopen. Alhoewel nieuw soms ook gewoon leuk is om te kopen. :wink:

Wen

Bericht door Wen »

:welcome:

MargaS

Bericht door MargaS »

Dankjewel.. :D

ils

Bericht door ils »

Hoi!

Ik geloof niet dat ik zo 'in the picture' wil staan door een heel nieuw topic te openen om me voor te stellen :wink: , daarom plaats ik hier gewoon een berichtje!
Ben 23 jaar, vanaf mijn negende vegetariër en nu alweer een jaar veganist, hoewel ik nog steeds aan het ontdekken ben (en hopelijk houdt dat nooit op!).
Lees hier al een tijdje mee maar had nooit het lef om me aan te melden haha. Ik merk alleen dat ik me vaak echt een soort outcast voel, ken niemand die veganist is (en welgeteld drie vegetariërs) en daardoor voel ik me vaak nogal alleen etc. En natuurlijk ook heel vaak heel gelukkig met mijn keuze! Toch maar doorgezet en hier lid geworden.
Ik geniet ervan om mee te lezen en te zien wat voor een mooie mensen hier zitten! Zal vast eerst nog een beetje moed moeten verzamelen om ook echt mee te gaan schrijven, maar dat komt vanzelf :)
Be Love

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Van harte :welcome: Ils

Hier ben je niet alleen hoor! :D Veel plezier en hopelijk tot ziens!

Plaats reactie